Aion beta hjälp!

Medlem
Aion beta hjälp!

Hej! jag var 1 av de 500 som fick en beta key i lördags. jag har gjort ett account på ncsoft och allt är rätt, men när jag skriver in min key står det Serial not yet active. någon som kan hjälpa mig? Tack


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Inaktiv

Hej skaaw, det är samma för mig, jag tror man inte kan använda nyckeln förrän betan startar dvs 3 juni, aktiveras då... eventuellt dagen innan kanske.. en teori

Medlem

Samma, trist om det är så att man inte kan aktivera den före. Går det att tanka ner klienten ändå eller?

Inaktiv

svårt att säga, har inte letat efter mer information. Men eftersom att man måste använda sin nyckel för att få info hur man laddar hem det så är svaret nej

Medlem

Spelet är rätt stort, så ska man hinna ladda ner + installera samma dag som betan öppnas så är det väldigt dåligt.

Medlem

Här är nerladdningslänken som jag har på mitt konto.

http://aion.patcher.ncsoft.com/liteinstaller/aion.exe

Inaktiv

Ngn som vet systemkraven?

Skulle ju kunna posta dem här...

Medlem

Från NCsoft supportsida:

"Here are the current game specifications:

Minimum System Specifications:

Microsoft Windows XP SP2
*2.8GHz CPU or equivalent
1GB RAM
NVIDIA 5900 Ultra with 128MB RAM / ATI x700 with 128MB RAM or higher
**15GB Hard Disk space
DVD-ROM drive
Direct X 9.0c (6/2008 update)
Sound Device
Broadband Internet Connection

Recommended System Specifications::

Microsoft Windows XP SP2 / Vista
*Dual Core CPU 2.0GHz or equivalent
2GB RAM
NVIDIA 6800 with 256MB RAM / ATI x800 with 256MB or higher
**15GB Hard Disk space
DVD-ROM drive
Direct X 9.0c (6/2008 update)
Sound Device
Broadband Internet Connection

*Please be aware that on AMD processors the model number does not represent the actual CPU speed. A good list of AMD processor speeds can be found here. For example the Athlon XP 3200+ runs at 2.2GHz - which is below the minimum requirements.

**NTFS file system is required for the digital download."

Inaktiv
Medlem
Skrivet av BlueToxic:

Här är nerladdningslänken som jag har på mitt konto.

http://aion.patcher.ncsoft.com/liteinstaller/aion.exe

Någon som kan bekräfta länken?

Inte för jag har något "emot" dig (eller hur man ska säga det) BlueToxic, men säkra före de osäkra


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Jätte tack för länken.

Inaktiv
Medlem

ok tack!


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

När jag startar NCsoft Launcer får jag upp meddelandet:

"Aion (US) will now be downloaded and installed"

US? eller ska det va det?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Är det samma version som den vi kommer att beta testa då?

Inaktiv

jag kommer nog bara kolla sidan varje timmer för att vänta på Beta key'n att funka och det ska va EU


signatur

Jesus dog och spawna efter 3 dar....LAGGER!
50 cent blev skjuten 9 ggr och dog inte....HACKER!

Medlem

Säker på att det ska va EU? Jag körde med US på förra betan.

Medlem

Så, EU eller US?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Jag tror inte det spelar någon roll, har nog bara med språket att göra.

Medlem

ok


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

I vilken hastighet laddar ni ner klienten i??


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Inaktiv

jag kan bara ladda ner US klienten, spelar det någon roll? någon med järn koll?

Medlem

Scrolla upp och läs


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Jag kunnde iallafall aktivera mitt konto me min Aion beta key

Medlem

Bara jag, eller kan man installera Aion (US) men inte Aion (EU)? Har aktiverat min nyckel nu btw.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Jepp nu kan jag aktivera min key också. Det står att det är AION(EU) där iaf, får se sen om detsamma gäller för spel klienten. Ska tanka den imorrn, men med min tur så funkar väl inte det hela i Windows 7 RC. I sånna fall installerar jag nog Windows XP haha. Dualboot ftw

Inaktiv

verkar vara US vi ska spela, aktiverade nyckeln och US verkar vara det som gäller, 50% nedladdat!!! wiiiiii

Inaktiv

wtf står att informationen inte kan donwloadas =(


signatur

Jesus dog och spawna efter 3 dar....LAGGER!
50 cent blev skjuten 9 ggr och dog inte....HACKER!

Inaktiv

MrTrue då får du antingen testa igen lite senare ELLER som jag gjorde installera om downloadern och inte trixa med nått bara klicka next osv..

Medlem
Skrivet av MrTrue:

wtf står att informationen inte kan donwloadas =(

Ser du en Aion (US) "tab"?

Själv har har laddat ner Aion och installerat det nu! Bara att vänta på att betan ska börja nu


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

12
Skriv svar