Vad tycker ni om Aion?

Medlem
Vad tycker ni om Aion?

Tja. Nu har jag suttit ett tag och spelat Aion personligen tyckte jag inte spelet har varit överdrivet bra till en början mycket grindande etc men måste klart säga att jag ändrade min uppfattning efter jag kom upp till level 10 helt underbart spel :). Dock klart svårt att få en bra uppfattning om hur det är bara efter ett antal timmars spelande.

Men vad tycker ni? Bra/Dåligt "Gärna vad som är bra eller dåligt"

Medlem

Bra: Grafik, atmosfär, questsen so far.

Dåligt: Inte så mycket ännu, men om man tittar på powershards, divinity points och potions som verkar vara mandatory för pvp, så ser det ut som att den fina ytan bara gömmer ytterliggare ett asiatiskt grindmmo.

Inaktiv

Lyckades få igång spelet utan lagg lite tidigare ikväll och körde upp min gubbe till level 10. Tyckte att det blev rörigt efter att man hade valt vilken klass man ville vara. Tyckte även att det är synd att man bara kunde välja på en ras eller två då men jag tyckte att den andra rasen såg nästan identisk ut om man tog bort svansen och klorna Vi får se om jag köper spelet sen. Just nu är jag mer nyfiken på Champions Online

Edit: Kom på en till sak jag tyckte var dålig. Jag tyckte det var dåligt att man inte kunde använda vingarna när man kände för det utan bara på vissa ställen. Det som jag tyckte var bra med spelet är interfacet. Sell Misc knappen tex är en riktigt skön knapp

Medlem

Har spelat spelet ända sedan den första closed betan, spelade då upp till level 20. Måste säga att spelet översvämmar utav kvalitativ speltid. Klart det bästa MMO på länge. Varför?

Bra: Grafiken, atmosfärerna, striderna, flygandet, världen (kulturellt, geografiskt, allt), musiken, UI:n, servrarna (aldrig känt av det minsta lagg)

Mindre bra: PVP verkar kräva en liten del grindande, att man inte kan flyga i vissa zoner - sedan kan jag ärligt talat inte komma på något ordentligt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Jag testade att köra en mage som mitt andra val(första val warrior som sen blev en templar). Grymt skön klass om man jämnför med WoWs mage. Jag tyckte dock att petsen var fula om man går Spiritmaster. Själv kommer jag nog gå Sorcerer om man får fortsätta att köra beta 3 som sätter igång 2 juli med nyckeln man fick på webhallen. I annat fall så lär jag nog som sagt köra Champions Online i väntan på att retail ska släppas.

Edit Läste fel så jag tog bort en rad

1
Skriv svar