Status på Guild Wars?

Medlem
Status på Guild Wars?

Hej
Jag och en polare har lirat wow ett tag nu, men har tröttnat. Guild wars verkar intressant då man kan lira två och ändå få ut något av spelet (skillnad mot wows 25 manna raids) samt att pvpn verkar mycket bättre.

Så är det några som lirar GW idag (pve samt pvp)? Söker man på GW + mods så hittar man massor med cheats och hacks, är spelet idag ospelbart pga fusk?

Hur mod-vänligt är GW om vi jmf med wow som är väldigt mod-vänligt.

Medlem

Nej det är det inte. :\

Men jag hade väntat på Mortal Online. Har spelat GW förut då jag själv tyckte det ägde! Men om det är mycket folk som spelar det fortfarande vet jag inte riktigt :O. Borde vara en del nu när det finns på Steam (och har vart/är rea på det).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Guild Wars är vid liv, om än inte så livligt som det en gång var.

ArenaNet nådde nyligen en milstolpe med 6 miljoner spelare, däremot spelar inte alla dessa längre, men eftersom det inte finns någon månadskostnad kan du när som helst sätta igång och spela.

Några mods eller fusk till GW har jag inte märkt av. Visst finns det folk som farmar eller runnar för att få pengar, in game, men inte på så sätt att det gör spelet ospelbart annat än att ekonomin råkat ut för lite inflation i spelet.

Guild Wars är, vad jag vet, inte modvänligt alls. Det finns möjligheter att ändra texturer, för dig själv, men inte några övergripande moddar.

I det stora hela är Guild Wars fortfarande med i leken på allvar och när uppföljaren Guild Wars 2 dyker upp, hoppas åtminstone jag på att ArenaNet tar över MMO-tronen.

Du skriver att du vill spela med en kompis, och då kan jag bara tillägga att du hittat rätt, eftersom det är så Guild Wars ska spelas. Med ett par vänner.

Personligen anser jag att Guild Wars alltid varit bättre än WOW.

Medlem

Tack för svaren.

Tycker GW verkar mer och mer intressant. Finns det något prova på erbjudande? Har letat på hemsidan men inte hittat något.

Medlem

Lär dig googla...

http://www.guildwars.com/support/gwtrial.php

14 dagars / 10 timmars trial vilket som nu kommer först.

Medlem

Själv spelar jag på amerikanska distrikt som man kan göra genom ett enkelt knapp tryck. Anledningen att jag gör det är att det är mer personer som spelar på dom och spelet känns mer livligt som MMO's ska kännas.

Medlem

[http://www.guildwars.com/freetrial/]

Guild Wars Trial. Kanske lite sent, men bättre sent än aldrig

Inaktiv

har spelat guildwars i cirka 3 ½ år och har blivit ganska less på det (men det säger väl sig själv). Spelet känns drygt innan man kommer igång men är kul när man börjar förstå saker och ting. Om man ser till pvpn så tycker jag att den är super. har spelat pvp från och till, skillen har ibland varit lite obalanserade men på sista tiden har det varit helt okej.

Medlem

Aion kommer ju också släppas http://eu.aiononline.com/uk/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

och vad har aion med GW att göra förutom NCsoft?

1
Skriv svar