Nu klarar jag inte wow mer!

Medlem
Nu klarar jag inte wow mer!

Sen 2005 har jag lirat wow och det har absolut varit det roligaste spelet jag nånsin spelat, haft så sjukt många fina minnen som man aldrig glömmer med det. Jag ska erkänna att jag aldrig riktigt raidat på allvar, har alltid haft problem att välja klass osv. Så jag har alltså levlat en hel del.

Iallafall så läste jag nyss att 100% mounts kommer man kunna få redan på level 40. Wotlk raidsen nerfas 24/7 bla bla bla. Är ju helt sjukt vad håller blizzard på med? De förstör ju verkligen det underbara spelet wow. Blizzard verkar ju bara vara pengarkåka och inte bryr sig om något annat än 12-åriga spelare som vill ha det enkelt för sig.

Nog tjat nu undrar jag om det finns något mmo som kan jämföra sig med wow under the glory days? Något som är verkligen krävande som vanilla wow, något som är på uppgång och har en viss stabilitet?

Tack för svaren!

Medlem

Grattis till ditt beslut.

Finns många som liksom du spelat WoW sedan 2005, men som kommit till insikt om spelets utveckling och slutat (Läs undertecknad).

Inte helt lätt att gå över till ett annat MMO efter mer än 4 år i samma spel. Man blir lätt indoktrinerad och får vare sig man vill det eller inte, ett tänk där allt utgår i från WoW normer.

Personligen provade jag ett flertal olika MMOs (Warhammer Online, Vanguard, EQ2, mfl) innan jag slutligen fastnade för LotRO. Det bästa är att prova på egen hand och känna efter. De flesta MMOs har free trials. Utnyttja dem fullt ut.

Skulle du falla för LotRO är du välkommen att höra av dig. Jag har ett Kinship på Evernight servern. Lycka till!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tack för svaret Snake!

Faktum är att jag testade LOTRO när det kom för ca 2 år sedan men jag blev bara runt level 20 innan jag började spela wow igen. Så får nog testa det igen nu, måste ju hänt mycket med LOTRO sedan dess.

Medlem

Håller med att dom har pajat spelet så fler småttingar ska börja


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Jackson:

Tack för svaret Snake!

Faktum är att jag testade LOTRO när det kom för ca 2 år sedan men jag blev bara runt level 20 innan jag började spela wow igen. Så får nog testa det igen nu, måste ju hänt mycket med LOTRO sedan dess.

Om du vill spela ett spel som utvecklas tycker jag att du nu ska testa Age of Conan så mycket bättre än på relase och det kommer konstant ut nya patcher med förbättringar och nytt content.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Okej låter intressant men hur är endgame i AOC da?

Medlem

Aion.

Mer behöver inte sägas.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

slutade med wow med men det verkar finnas få spel som kan underhålla lika bra börja med skytte o golf för att försöka fylla upp den del utrymme.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Håller med att dom har pajat spelet så fler småttingar ska börja

För du är så gammal? 16 år? En småtting i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Jackson:

Tack för svaret Snake!

Faktum är att jag testade LOTRO när det kom för ca 2 år sedan men jag blev bara runt level 20 innan jag började spela wow igen. Så får nog testa det igen nu, måste ju hänt mycket med LOTRO sedan dess.

Jajamensan, det har hänt mycket med LotRO. Liksom WoW har en expansion kommit ut, plus ett flertal nya böcker. Tillskillnad från AoC och War har LotRO haft en hälsosam och klok utveckling, och antalet spelare växer hela tiden. Kom till Evernight och prova på vet jag, hör av dig till mig. Mistblinde är mitt ingame namn.

Lycka till!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Spel ska ju inte vara för evigt, man ska spela ett tag och gå vidare, och spelutvecklarna ska skapa nya spel, inte fortsätta i gamla spår, oavsett hur bra det än är, man tröttnar efter ett tag...

Inaktiv

För mig förstördees spelet när bc kom ut. Testa WAR, har nog aldig haft så kul med ett spel i hela mitt liv8)

Inaktiv

Hehe själv stängde jag ner mitt konto förra året. Jag Började lira redan vid final beta i slutet av 2004. När jag hörde att dom skulle börja mjölka expansioner så smet jag illa kvickt. Jag minns vad som hände med EverQuest. I mina ögon så var EverQuest perfekt innan Sony Online Entertainment tog över och spottade ut expansion efter expansion.

Medlem

Spelat sedan US closed Beta med några enstaka pauser.
Lade ner strax efter Lich king kom.

I nuläget känns det inte som att jag kommer återvända.

Medlem

World of Turtles eller World of Super Mario är det ända jag suktar efter.

Medlem

Jag spelar på ett classic-konto @ 60 på stormreaver i guildet Result of expansions

Medlem

jag slutade ett år efter release, jag körde på en rollspels server vid namn Argent Dawn, jag hade garranterat slutat spela tidigare om det inte vore för min underbara klan som tyvär gick under

Den största orsaken till att jag slutade var att communityt och attitytden på spelarna som var så barnsliga och omogna och inte för att det inte fanns mycket att göra. jo visst fanns det en hel del content, men man orkar inte spela när nöstan varje person som man träffar på ska börja irritera en och förstöra ens spelupplevelse

synd för jag älskade WarCraft Loren och historian bakom allt, men WoW är och kommer alltid vara förstört för mig, en infektion som bara sprider sig

Inaktiv
Skrivet av Jackson:

Wotlk raidsen nerfas 24/7 bla bla bla.

Har inte varit många nerfs i Ulduar som förenklat raiden, därimot har de varit ett fåtal nerfs på "Hardmodes" i ulduar, och dessa som blivit nerfade är svåra iallafall.

Skrivet av Jackson:

Iallafall så läste jag nyss att 100% mounts kommer man kunna få redan på level 40.

Det är tanken att (runt) lvl 20... kommer att få möjligheten till 60% mounts..

Vad är fel med detta..? WoW har inte särskilt många nykomlingar längre, så genom detta ger det folk som redan har en eller flera lvl 80's mer "replay" värde på WoW

Men visst, WoW har blivit mer "anpassat" för .. så kallade "n00bs", men om du inte raidar som du själv påstår.. vad stör du dig på då ?

I helhet håller jag dock med ändå, WoW börjar även gå mig på nerverna och all ny PvP/PvE content blir allt löjligare...


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem
Skrivet av Rob:

I helhet håller jag dock med ändå, WoW börjar även gå mig på nerverna och all ny PvP/PvE content blir allt löjligare...

Inte allt dock.

Att återinföra ett rankingsystem i battlegrounds och möjligheten att få xp och levla via PvP är ett klokt drag av Blizzard. De har nog insett att den stora massan snarare lirar i BGs än Arenas. I och med Warhammer Online, var det ju bara att studera dem och plocka russinen ur kakan.

Jag tror faktiskt att Blizzards nya satsning på storskalig PvP i längden blir katastrofal för Warhammer Online, av den enkla anledning att Blizzard kan erbjuda något som Mythic/GOA inte verkar klara av ...nämligen en lagg fri miljö.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Snake:

Inte allt dock. Att återinföra ett rankingsystem i battlegrounds och möjligheten att få xp och levla via PvP är ett klokt drag av Blizzard.

Jag tänkte mer på typ.... Wintergrasp... Strand of the ancients... Battlegrounden som kommer... Siege engines??!! Varför Siege engines blizzard?

Och även den nya instancen som kommer i nästa patch... "Colloseum" eller vad den nu skulle heta... Låter som om dom kokat ihop något "Ring of Blood/Anguish".... *suck*


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem

Sant, inte heller jag är så förtjust i kombat maskiner och dylikt. Men det finns säkert någon bakomliggande orsak till det. Förmodligen är vi i minoritet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jo det är nog så...

Att köra PvP med siege engines är ju ganska spännande.. cirka 2-4 knappar att hålla reda på... Ytterst krävande och väldigt spännande.


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av Rob:

I helhet håller jag dock med ändå, WoW börjar även gå mig på nerverna och all ny PvP/PvE content blir allt löjligare...

Inte allt dock.

Att återinföra ett rankingsystem i battlegrounds och möjligheten att få xp och levla via PvP är ett klokt drag av Blizzard. De har nog insett att den stora massan snarare lirar i BGs än Arenas. I och med Warhammer Online, var det ju bara att studera dem och plocka russinen ur kakan.

Jag tror faktiskt att Blizzards nya satsning på storskalig PvP i längden blir katastrofal för Warhammer Online, av den enkla anledning att Blizzard kan erbjuda något som Mythic/GOA inte verkar klara av ...nämligen en lagg fri miljö.

Jag läste igenom patchnotes till 3.2 men jag hittade inget om rankingsystem i battlegrounds. Var har du läst detta?

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Jag läste igenom patchnotes till 3.2 men jag hittade inget om rankingsystem i battlegrounds. Var har du läst detta?

Citat från Blizzard: "We are planning to implement rated Battlegrounds in a future patch. We will be giving more details on this system at BlizzCon."

Länk: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=9520947843&s...

Du hittar uttalandet av Blizzard alldeles i slutet av den blå texten i länken ovan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

En till tråd att hålla med Snake i... Och om du letar efter ett kinship på Evernight som är "casual" och hyffsat vuxet, de flesta är 25+ så kika på "Free Spirits"

Snake vilket kinship är det du är i? Jag gissar att jag stött på det eftersom jag hängt på Evernight rätt länge. edit: Hittade det i en annan tråd, carry on...

/Claws

Medlem
Skrivet av Pzykbryt:
Skrivet av mosoloa1:

Håller med att dom har pajat spelet så fler småttingar ska börja

För du är så gammal? 16 år? En småtting i mina ögon.

Måste bara säga att mognad inte bara mäts i ålder.
Även 12åringar kan vara mogna. (men i otroligt få fall)


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Pzykbryt:
Skrivet av mosoloa1:

Håller med att dom har pajat spelet så fler småttingar ska börja

För du är så gammal? 16 år? En småtting i mina ögon.

Måste bara säga att mognad inte bara mäts i ålder.
Även 12åringar kan vara mogna. (men i otroligt få fall)

Nej, men 99 fall av 100 mäts den av ålder.

Vi har 18 års gräns i våran guild, pga. av att vi ser det som en chansning med mycket sämre odds att lyckas med våra mål än om vi tar in en spelare över 18 år istället.

Chansen är större att en spelare under 18 inte kan styra över sina läggdags-tider. Chansen är större att en spelare under 18 måste äta middag med familjen under raid. etc etc etc

Medlem
Skrivet av Claws:

Snake vilket kinship är det du är i? Jag gissar att jag stött på det eftersom jag hängt på Evernight rätt länge. edit: Hittade det i en annan tråd, carry on...

/Claws

The Forodwaith är ett hyfsat nytt kinship som jag och några andra online spelare körde igång efter att först ha slutat WoW och sedan War, så inte säkert du sett oss. Hur som helst, så rullar det på fint och vi är ungefär 25 regelbundet aktiva. Jag har sett ditt kinship Claws, så vi får väl vinka till varandra ingame.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Nice.. btw snake, jag har ett lotro acc och jag slutade spela för några månader sen men jag funderar att börja igen. Kanske skulle jag få joina erat Kin? Vill testa Lotro igen. Hoppas det är kul i end game..har saknat ett bra end game.

Medlem

@AhmedW5

Du är absolut välkommen att joina mitt kinship. Vi växer för varje dag och har det riktigt roligt tillsammans. Kom dock ihåg att de flesta av oss är relativt nya i LotRO och alla håller vi på som bäst att levla. Du är välkommen att kika in på vår hemsida, och gillar du vad du ser och läser, så ansök.

http://forodwaith.guildlaunch.com


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

12
Skriv svar