Sökes: MMO, Finnes: Massively single player game.

Medlem
Sökes: MMO, Finnes: Massively single player game.

Jag letar efter ett mmorpg i stil med de lite äldre.

Dvs, gruppa från mer eller mindre level 1.

Helst questfritt, jag avskyr quests ur leveling synpunkt. Längre questlines på hög level för vissa feats eller abilites osv är helt ok. Ingen questgrind.

Healing ska gärna vara användbart(spelar nästan alltid healer.)

Jag gillar PvP men räds inte lite PvE(typ döda någon drake för en bättre armor, som sedan används i pvp).

Spelat MMO sen UO och DAoC var min favorit.
Föredrar MMO-aspektet i Baldur's Gate över wow då jag får mer svar från mina npc-vänner än gruppmedlemmar i wow.

Darkfall verkade lovande, körde lite i början men återigen kändes det som många tog det som en solofest.

Helst ska det gärna vara ett krav att man är minst 2 innan man ens får lämna nybörjarområdet...(Kanske inte riktigt.).

Zerk

Medlem
Skrivet av BeerZerker:

Jag letar efter ett mmorpg i stil med de lite äldre.

Dvs, gruppa från mer eller mindre level 1.

Helst questfritt, jag avskyr quests ur leveling synpunkt. Längre questlines på hög level för vissa feats eller abilites osv är helt ok. Ingen questgrind.

Healing ska gärna vara användbart(spelar nästan alltid healer.)

Jag gillar PvP men räds inte lite PvE(typ döda någon drake för en bättre armor, som sedan används i pvp).

Spelat MMO sen UO och DAoC var min favorit.
Föredrar MMO-aspektet i Baldur's Gate över wow då jag får mer svar från mina npc-vänner än gruppmedlemmar i wow.

Darkfall verkade lovande, körde lite i början men återigen kändes det som många tog det som en solofest.

Helst ska det gärna vara ett krav att man är minst 2 innan man ens får lämna nybörjarområdet...(Kanske inte riktigt.).

Zerk

Darkfall kräver inget gruppande, men jädrar vad du förlorar på det.

Medlem

Ännu ett ställe jag läser om random folk som verka ha testa darkfall och vet hur det är.

Varför har så många testat det medans ja sitter här och vet ingenting!
Argh!

Medlem

Du skulle spelat FFXI innan de förenklade det spelet. Alla kunde soloa upp till lvl 10, men sedan var det typ bara en klass i hela spelet som kunde soloa, och det enbart för att den kunde charma mobs och låta dem tanka

Inte mycket till pvp där dock.

1
Skriv svar