Medlem
Aion Beta

Är det någon som lyckas ladda ner Aion-klienten via NCsoft's Launch manager? Jag får bara meddelandet:

"The install information could not be downloaded. Please try again in a few minutes"

Har någon haft det här problemet och lyckats lösa det? Jag såg någonstanns att det skulle funka om man bara fortsatte försöka, men jag börjar förlora hoppet om att det är så. Har testat att stänga av brandväggen. Finns det kanske något annat sätt att ladda ner det?

Medlem

Jag fick samma felmeddelande som du flera gånger, men lyckades ladda ner klienten efter några tålmodiga försök. Jag tror att du får fortsätta prova. Har tyvärr inget annat råd att ge.

Medlem

Ominstallera launchern och bocka av rutan som säger att e vill ta info om dig (Kommer inte ihåg exakt men du kommer se den). Sen lär det funka. Jag hade samma problem


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Ominstallera launchern och bocka av rutan som säger att e vill ta info om dig (Kommer inte ihåg exakt men du kommer se den). Sen lär det funka. Jag hade samma problem

Jag testade att sätta på det i inställningarna, men jag ska testa att installera om launchern då.

Medlem

Ja! Det verkar funka nu! Det står (US), men det kanske inte finns någon för Europa?

Medlem

Jag tror det finns olika klienter för Europa och US. Jag fick också ner US-klienten först, men raderade den och började om nedladdningen. Fick då ner en klient som bara heter "Aion" och inte "Aion (US)". Vet inte om det är någon skillnad, men om jag loggar in på mitt konto så står det ju att det är en Aion (EU) beta man fått nyckel till. Det borde ju innebära att det är olika klienter för US och EU.

Medlem

Jo, första gången man laddar ner verkar man få US clienten... Prova börja ladda ner igen. DÅ borde du få EU (Det ska stå EU på installations vägen.)


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Är det förresten någon av er som har koll på vilken tid servrarna öppnas? Jag kan fortfarande inte regga mig på beta-forumet så jag vet inte om dom postat någon officiell information där.

Medlem

Ok. Jag testar väl att avbryta och köra igen. Det är många underliga sätt att lösa problemen här Har servrarna öppnat ännu?

Medlem

Tror inte de har det... Men med tanke på att Beta forumet skulle öppna idag (00:00 tänker jag då) och istället öppnar runt 5 får man hoppas på att de öppnas inom kort iaf.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

God morgon. Har servrarna öppnat nu då? Jag får nått meddelande att jag inte kunde ansluta till servern när jag försöker logga in, sen stängs skiten ner

Medlem

Servrarna är inte uppe än. Enligt en post på beta-forumet öppnar servrarna kl 21 idag svensk tid.

"... we kick off with our first Beta event already tomorrow at 9:00 PM CEST (8:00 PM BST, noon PT) - that's June 5th, 2009."

Medlem

Spännande. Berätta om era upplevelser när ni väl är online!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hade liknande strul men fick igång nerladdningen nu tack vare en ominstallering av NCsoft Launchern. Ugh...minns allt strul med LII och gameguard x.X
Fet download 5.4 GB.... ::sätter på en kanna kaffe::

Medlem

Ja, de var ju rätt kul det där. Har inga vidare upplevelser att berätta om. man åker ju samma questtåg som alla andra =P. Jag gillar att det finns länkar till alla NPC'er i questloggen, så man kan kolla var man ska leta. Lika bra att ha så, istället för att hålla på och tabba till nått Thottbot-liknande. Synd att min dator är så kass. Är det snyggt annars?

Medlem

QueloR signing in asså. Har lirat et sen 9, klockan är nu kvart över 3. Otroligt kul spel, kul sällskap hitta jag. Visst finns quest grindet. Men det kommer man inte undan. Dock, med en charmig grafik och intressanta quest, och enligt mig kul class (Warrior).
Helt klart bra för beta.

Nu återstår det o se hur länge denna glädje håller. Man tycker altid spel är bra första timmarna. Får se efter helgen.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Bläh...Aion bråkar... Kör Vista Ultimate med DX10 och Aion gnäller om att man måste ha minst DX9? Suck...varför måste alltid något strula när jag ska lira.. Något bra tips?

EDIT:Tror jag måste lägga in senaste DX9 med...får testa...

Medlem

Awh, jag har snart 98% på Aion (US).... gissningsvis får jag avbryta allt o starta om? störande, kunde inte klåparna länkat rätt med en gång. Så avbryta och ladda ner igen så får man EU? låter ju mystiskt, aha jår se om man orkar.

Edit: Sådär ja, funkade med US ändå. Dock tycker jag spelet var gräsligt. Själlöst utan någon karaktär, alla är bara "vackra" och springer runt i färgglad skog och dödar "monster". Nej tack.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Är level 10 ranger just nu... dock är melee helt överlägset jämfört med pilbågsfan vid den här lvlen... får hoppas det blir bättre sen.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Awh, jag har snart 98% på Aion (US).... gissningsvis får jag avbryta allt o starta om? störande, kunde inte klåparna länkat rätt med en gång. Så avbryta och ladda ner igen så får man EU? låter ju mystiskt, aha jår se om man orkar.

Edit: Sådär ja, funkade med US ändå. Dock tycker jag spelet var gräsligt. Själlöst utan någon karaktär, alla är bara "vackra" och springer runt i färgglad skog och dödar "monster". Nej tack.

5 min speltid gissar jag på.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av gurkoz:

Awh, jag har snart 98% på Aion (US).... gissningsvis får jag avbryta allt o starta om? störande, kunde inte klåparna länkat rätt med en gång. Så avbryta och ladda ner igen så får man EU? låter ju mystiskt, aha jår se om man orkar.

Edit: Sådär ja, funkade med US ändå. Dock tycker jag spelet var gräsligt. Själlöst utan någon karaktär, alla är bara "vackra" och springer runt i färgglad skog och dödar "monster". Nej tack.

5 min speltid gissar jag på.

Låter som det.. wow är ju isåfall lika själlöst men fult i början.. tycker att aion inte är lika stelt som wow är i combat också men jag har bara spelat en dag nu så jag kan ha fel.

Medlem

Aion ser ut att kunna bli riktigt bra

Medlem

Jag spenderade max 15min på det, och jag personligen såg med en gång att det inte var något jag skulle kunna gilla. Kanske kan man tvinga sig till att spela och efter en tid gilla det men inget jag sysslar med.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det är okej att personligen ogilla ett spel, då smaken som bekant är olika. Men att kalla ett spel själlöst och utan karraktär efter 15 minuters spelande är dåligt omdöme. Det omöjligt att få någon som helst inblick på så kort tid, bortsett från en känslomässig och subjektiv uppfattning. Vilken i och för sig kan vara tillräcklig för att personligen sluta spela, men absolut inte för att ge ett publikt omdöme.

Låt oss vara sakliga. Aion är trots allt fortfarande på beta stadiet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag då igen personligen kan inte ens börja spela ett spel om det ger mig visuellt dåliga vibbar redan efter ett par minuter. Jag är grafiskt lagd så jag ska erkänna att mycket för mig har med hur spelet ser ut och hur det presenterar sig. I detta fallet med Aion tycket jag det var just själlöst och hade inget intressant att erbjuda. Om spelet sedan blir otroligt kul rent spelmässigt och kompenserar detta så är det bara lycka till för de som tar sig så långt. Jag gjorde ett par quests och fick inte känslan av det, så där gav jag upp.

Så det är precis som du säger, det var en känslomässig uppfattning, och där brukar jag sluta och gå vidare till nästa spel. Om det sedan håller sig inom gränsen för vad som accepteras som ett publikt omdöme bryr jag mig mindre om.

Det är trots allt beta ja, men gissningsvis kommer inte deras grafiska inriktning ändra sig nämnvärt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Möjligt att jag är gammaldags, men borde man inte som FZcrew vara extra mån om det som publiceras? Du behöver inte svara, det var bara en egen reflektion. I övrigt kan jag bara hålla med dig ang grafiken, nu då jag bättre förstår vad det var som du egentligen menade tidigare i tråden. Jag uppfattade det nämligen som du kommenterade spelmekaniken och inte det visuella.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag vet alla i crew här är otroligt professionella i sina uttalande. Jag själv må ha som ursäkt att jag är grafiker och inte är varken recensent eller ordmagiker. Helt rätt som du säger, jag själv går ju direkt på det visuella än spelmekanik så det borde jag påpekat.

Som vi sa, fortfarande beta, får hoppas det händer mycket så kanske det blir något av det. Dock så är konkurrensen stenhård och det finns många andra mmo's att välja bland.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Kräver Aion bättre dator än WoW? isåfall måste jag köpa ny

Medlem

Kräver och kräver, klarar man wow klarar man nog aion. Skulle däremot upgradera mig om jag låg o svaja på low inställningar i wow.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Nejdå, jag kör på höga, men med Shadows så laggar jag!

12
Skriv svar