Medlem
Vilket MMO?

Hejsan alla gamers!

Efter ca 3års spelande av wow så har ju nu lagt spelet på hyllan efter massvis av skoj, Men WOTLK levde inte upp till mina förväntingar, spelet blev för lätt och alla kan numera klara allting vilket jag inte tycker det ska vara. Så helt enkelt har ju nu lagt av med det.

Nu har jag ett stort problem, jag vill fortsätta att spela ETT mmo spel och jag skulle vilja hitta ett nu till sommaren men jag har ingen aning om vilket. Det känns som det har kommit hur många som helst. Så min fråga till er är vad rekomenderar ni för spel efter egna erfaranheter?

Jag gillar både Pve och Pvp och spelet ska gärna vara stabilt och på uppgång.

Så hur är Age of Conan, Lotro, Darkfall och alla de andra?

Tacksam för hjälpen!

note: kommer tyvärr jämföra alla spel med wow eftersom det var mitt första mmo.

Medlem

som det låter vore LOTRO ett bra val för dig men jag har inte testat det så testa trial först och om du tycker den är bra. Annars får du väl testa dig fram.

Inaktiv

Warhammer. Otroligt bra pvp, och pve'n är inte dum heller.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Warhammer. Otroligt bra pvp, och pve'n är inte dum heller.

rätta mig om jag har fel men man kan väl inte säga WAR direkt är ett stabilt spel? har för mig att det är rätt obalanserat och har en del buggar kvar, men det var ett tag sen jag läste det och någon patch har kanske tagit hand om det.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Warhammer. Otroligt bra pvp, och pve'n är inte dum heller.

rätta mig om jag har fel men man kan väl inte säga WAR direkt är ett stabilt spel? har för mig att det är rätt obalanserat och har en del buggar kvar, men det var ett tag sen jag läste det och någon patch har kanske tagit hand om det.

Medlem

Själv stör jag mig inte på några buggar i warhammer utan det enda som stör mig just nu är att det laggar otroligt mycket i endgame pvp där det är mycket folk, tror att dem kommer fixa det i kommande patcher. Warhammer pve är väl inte så bra men det kommer ett helt nytt område nu med nytt pve content, som är ganska stort

Medlem

ok då kanske det blir att testa war igen sen har ju kvar betasakerna hoppas jag.

Medlem

Lotro är ett otroligt bra spel ! , pven är hur skön som hellst och det är grym känsla i hela världen Man upplever "moments" som är oslagbara i lotro ....
PvP(PvMP som det heter i lotro) är också faktisk Bra, även fast spelet riktar in sig på pve så har dom lyckats bra med pvmpen och det har blivit ett aktraktivt ställe för end game spelare
PvP kan du börja med redan i lvl 10 då du kan göra en ny Monster Karaktär ( Orc,spindel,Varg,Uruk-hai) av olika klasser som startar i lvl 60. dom har som ett slags rank system så man får ett visst antal Renown för varje god online spelare man dödar riktigt kul faktisk speciellt i stora raider

Börja med att testa Trail , lvl till 10 och sedan testa PvMP och kolla om du fastnar för det , PvE blir roligast runt 30-40+...

Inaktiv

Jag provade lotr i ett par timmar, lite snålt för att testa ett MMO. Men det kändes som om jag spelade wow igen, något jag inte alls var sugen på så jag orkade inte fortsätta.

Om de släpps nya MMO måste dom helt ärligt skippa tutorial biten de 20 första lvlarna är i många MMOs. Efter wow behöver väl ingen den introduktionen längre.

Kör igång med fler skills och lite advancerat gameplay direkt så man fastnar i spelet och fattar hur klassens gameplay är.

Gå runt och spamma en skill i 10lvs och göra kill och collection quests är inte vidare kul längre.

Medlem

Om du är en hardcore spelare så borde du titta in på Mortal Online (http://www.mortalonline.com/). Kolla gärna in forumet och signa upp för betan också


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Never Winter Nights 1 (nästan MMO) eller Second Life.


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem
Skrivet av SuperFly_2000:

Never Winter Nights 1 (nästan MMO) eller Second Life.

Nej nej och åter nej, att ens nämna Neverwinter Nights och Second Life i samma mening är dödssynd :evil:
Och så vet jag inte hur mycket Pve och Pvp som kan existera på ett chat "spel" som Second Life är....

Men jag tycker du ska satsa på WAR det må vara obalanserat ännu men ack så kul det är

Go go Warhammer Online in my opinion

8)

Medlem

Slippa wow känslan så testa conan och bygg din egna uppfattning.

[http://www.ageofconan.com/trial/index.html]

Medlem

Warhammer är knepigt.
Dåliga saker:

Statsinvation: Numera laggfritt, förutom hårdvarukrävande för många. Lite menlöst då man efter 2-3 runder där fått det man kan om man kör med bra guilder/allianser.

Fort (de man måste göra för att komma till städer) släng 300 pers i en trevåningskåk. Oftast 2-3 sek lag, extremt hårdvarukrävande, kräver nedsatt grafik för att orkas med (tips gå inte ens hit)

Dungeon (LostVale) - mycket mycket simpla om man är van vid wow. Simpla taktiker med 2-3 moment. Nästan alla kan klara av det, tar 3-7 timmar beroende på hur snabbt man kör på.

Dungeons loot och lockoutsystem är idioti - lockoutsystemet kommer ändras med patch 1.3 ~ 2-4 veckor.

Bra sidor, relativt bra balansering och grupperingsalternativ om man bortser från 1 vs 1. En bra 6 mannagrupp kan köra över flera grupper mindre bra och samspelta spelare.

Scenarion - behöver man nästan köra i premade för att ha riktigt kul (vid lvl 40).

Det är mycket negativt, men det är någonting jag verkligen tycker om med spelet. Men tror mycket av upplevelsen ligger i att ha 5-10 personer att spela med så ofta man kan.

Det svåra ligger i att hitta rätt folk att spela med, det tog mig månader.

Jag skiter i endgame, och spelar för att ha kul bara. Hittat de i min egna ålder att spela med (25-35 åringar) som är jävilgt vettiga och bra spelare.

Blev kanske lite långt. Men war verkar vara hate it or love it. Tror man kan känna känslan ganksa snabbt med trialen, då den faktiskt är riktigt bra i warhammer. Mycket ös från lvl 1

Inaktiv
Skrivet av jonasankan:

Warhammer är knepigt.
Dåliga saker:

Statsinvation: Numera laggfritt, förutom hårdvarukrävande för många. Lite menlöst då man efter 2-3 runder där fått det man kan om man kör med bra guilder/allianser.

Fort (de man måste göra för att komma till städer) släng 300 pers i en trevåningskåk. Oftast 2-3 sek lag, extremt hårdvarukrävande, kräver nedsatt grafik för att orkas med (tips gå inte ens hit)

Dungeon (LostVale) - mycket mycket simpla om man är van vid wow. Simpla taktiker med 2-3 moment. Nästan alla kan klara av det, tar 3-7 timmar beroende på hur snabbt man kör på.

Dungeons loot och lockoutsystem är idioti - lockoutsystemet kommer ändras med patch 1.3 ~ 2-4 veckor.

Bra sidor, relativt bra balansering och grupperingsalternativ om man bortser från 1 vs 1. En bra 6 mannagrupp kan köra över flera grupper mindre bra och samspelta spelare.

Scenarion - behöver man nästan köra i premade för att ha riktigt kul (vid lvl 40).

Det är mycket negativt, men det är någonting jag verkligen tycker om med spelet. Men tror mycket av upplevelsen ligger i att ha 5-10 personer att spela med så ofta man kan.

Det svåra ligger i att hitta rätt folk att spela med, det tog mig månader.

Jag skiter i endgame, och spelar för att ha kul bara. Hittat de i min egna ålder att spela med (25-35 åringar) som är jävilgt vettiga och bra spelare.

Blev kanske lite långt. Men war verkar vara hate it or love it. Tror man kan känna känslan ganksa snabbt med trialen, då den faktiskt är riktigt bra i warhammer. Mycket ös från lvl 1

Bra inlägg!
Känslan i WAR är det ultimata i mmo-världen tycker jag. Det är något speciellt att vara 10 pers i ett slott medans 30 fiender är på väg mot en.

1
Skriv svar