Medlem
Age of Conan

tjena! Jag var en av de flera tusen spelarna som förbokade spelet och spelade vid relasen och blev grymt besvikna och slutade sen.

Nu har jag börjat spela igen och spelet känns äntligen värt att spela jag tror att mycket problem från förut som broken patchar beror mycket på uselt management från Gaute Godager som nu har dragit från Funcom och nu så är det Craig Morinson som sköter om spelet istället. Allt som har hänt sedan dess har varit positivt och jag ser en ljus framtid för spelet om de lyckas fortsätta med att fixa bugar och lägga till nytt content.

Testa 7 dagars trial så får ni se.

Det jag väntar på nu är den nya patchen som kallas för den stora balanserings patchen den ska fixa balanseringen mellan klasserna och dessutom göra om guild städerna och ge de det där lilla extra såsom unika buffgivare och massor av besökande NPC`s.

Det är ganska ironiskt att Guate var game director för Anarchy Online och sen då spelet gick åt helvete pga av otroligt mycket bugar så fick Craig Morinson bli manager och fixa spelet. Idag så är spelet ganska bra. Därför tror jag verkligen att Craig kan göra spelet till ett av de bästa online spelen (spel mässigt). För saker såsom att utlovat content kommer ut i tid är game directorns ansvar där finns bevis för att Gaute Godager är en bidragande faktor till att spelet inte utvecklades något de första månaderna.

http://forums-eu.ageofconan.co m/showthread.php?t=120792 info angående patch 5

Eurogamer rereview
http://www.eurogamer.net/artic les/conans-second-coming-artic le

Jag vet att många inte känner sig så sugna på att spela spelet igen och det förstår jag för det kändes ju som om man hade blivit lurad. Kort sagt att Gaute har dragit ger anledning nog att ge spelet en andra chans jag hoppas att ni inser att det är ett otroligt spel fast med mycket problem. Men som sagt inget MMO är perfekt ifrån början fast AoC var extra bugat och broken. Om spelet hade släppts i det skicket det är i idag så hade AoC säkert haft 500 000+ subs.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Går caster gameplay fortfarande ut på att spamma AOE CC, heals och dps spells? Tyckte det var de absolut värsta med spelet, gameplayet för casters var så jävla tråkigt (lvlade en PoM till mak lv först sen en assassin). Och casters i PvP var bara så jävla tråkig att vara eller att möta.

Sen en annan sak, är PvPn fortfarande helt miffo? 1v1 typ omöjligt att vissa klasser dödar varandra som t.ex. en guardian vs en POM (om båda spammar pots) men när det är 5v5 så dör alla inom loppet av 20s av all aoe cc och dps som förekommer? Problemet är att AoC PvP i grupp är bara en spam av caster spells. Det finns liksom ingen individuell skill som kan avgöra fighten sådär direkt, som att counter spella prästens heal eller lägga en CC på någon annan jobbig klass eller bursta ner någon. Istället bränner alla av sina AoE CC i så bra följd som möjligt tillsammans med dps och liksom hoppas att det gör jobbet.

föresten angående pots, är pots fortfarande lika imba? typ oändlig mana för casters var det ju innan samt cp hp regen för 1v1 men helt värdelösa i 5v5 PvP.

Det tycker jag var vad som var mest fel och tråkigt med spelet inte buggarna eller avsaknad av content, även om avsaknad av content också sög hårt.

Buggar och så vidare kan man ju alltid leva med så länge spelet är kul och väl balanserat i fråga om solo, PvE och PvP.

melee PvP var riktigt kul framförallt 1v1 när ens skill verkligen kunde avgöra fighten. Men så fort några casters fanns med var den en orgie av CC, heals och dps som var så sjukt yr och ja tråkig...

Jag har hela tiden ansett att caster situationen inte kan åtgärdas utan att helt göra om caster gameplayet. Man kan inte ha klasser med massa AoEs som är väl fungerande 1v1 utan att göra dessa helt jävla imba 5v5. Dessutom är hp pool och hp regen i förhållande till dps helt jävla fel. 1v1 kan det ta år att döda någon pga av hp regen, redan 3v3 så tar det ett par sekunder att döda nån då hp regen inte längre bestämmer, utan då är det den låga hp poolen som avgör.

Sedan de står på deras forum om att folk farmar PvP exp hårt som fan. Springer runt i grupp och bara AoEar så mycket som möjligt (tror man får full exp om man nuddade personen som dör). Står till exempel om folk som bara springer in ensamma lägger alla sina AoEs sen dör men får sin exp. Låtar inte alls som ett roligt PvP klimat.

Om någon säger att de fixat buggarna tänker jag bara jaha... och? Om de däremot gått ut och sagt att nu har vi gjort om hela konceptet med hp systemet och caster klasserna, tagit bort all (eller de mesta av) AoE, CC, healing, och dps då hade jag resubbat. (icke troligt)

Förlåt att jag är så jävla kritisk men jag gillade inte alls konceptet med aoe, klasser som är nästan exakt likadana, talent trees som inte gjorde stor skillnad.

Jag vill att spelet ska vara kul, jag är absolut inte anti AoC för att jag är en wow eller war fanboi. Melee systemet är det bästa som hänt MMO och helt jävla underbart. Övertyga mig om att vad jag skrev ovan är fel eller har ändrats. Så jag kan förmå mig att tanka ner clienten igen.

Inaktiv

Sorry för min vägg. Hoppas ni orkar ta er igenom och ge lite konstruktiv feedback

Medlem

Som tillägg till första posten och till topic så kan jag verkligen hålla med om att spelet förbättrats enormt. För att få en aning om vad som skett det senaste året med Age of Conan så kan ni som är intresserade ta en titt i denna tråd: Nykomlingar och återkommande spelare. Läs detta! Den innehåller bland annat de största uppdateringarna till spelet, men även små ändringar och saker som väntas komma i framtida uppdateringar/patcher till spelet. Även en länk till free trail och lite systemkrav. Prova gärna, ni har inget annat att förlora än lite tid!

Offtopic och svar till jonne_man
jonne_man eftersom dina frågor är lite offtopic, så tar jag och svarar på dem i tråden som du själv skapade. Om ni andra är intresserade om det som jonne_man skrev om så kolla in hans tråd på Age of Conan forumet: Hur är AoCs gameplay nu egentligen?

Medlem

Sen ville jag bara fixa Hardboiled15 länkar eftersom det på något sätt hamnat några mellanslag i dem. Väldigt intressant om ni vill veta vad som kommer eller hur spelet har förändrats utan att behööva testa det själv.

Tråd om guild city förbättringar (1.05 eller Update 5)

Eurogamers andra titt på Age of Conan

Tänkte att jag kunde lägga till en länk som berättar lite mer om vad som kommer med nästa patch. Letter from the Game Director May 2009

Inaktiv

undrar om min bärbara data kmr klara att lira AoC dessa är specs: Core 2 Duo 2.53GHz T9400, 4GB RAM, 640GB HDD, 17.1" glare 1440x900, Blu-ray, DVD+/-RW, NVIDIA GeForce 9600M GS, GB-LAN, WLAN a/g/N, Bluetooth, 5x USB2.0, Firewire, eSATA, ExpressCard, HDMI, S-Video, CardReader, Webcam, FingerPrint Sensor, Vista Home Premium

Medlem

jag jag har en likvärdig bärbar dator som klarar spelet, men du får dock klara dig på låg - medium -inställningar.

1
Skriv svar