Klarar min dator Age of Conan ( AoC )?

Inaktiv
Klarar min dator Age of Conan ( AoC )?

Tjenare, det är så att jag undrar om min dator kommer klara av att lira AoC? Sitter på en Dell dator och jag vet att det inte är bästa spel datan^^ Men WoW,WaR klarar den att lira jäkligt bra faktiskt. Skulle va kul å få nå vettigt svar å höra lite hur det ligger till

Medlem

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest här kan du testa om din dator pallar spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest här kan du testa om din dator pallar spelet.

Ja, eller så skrivar man sina specs..


signatur

Wai

Inaktiv

aa, har gjort det, den kmr över minium gränsen på canyourunit, och har lirat trialen och det gick bra! Hur tittar man vilka specs datorn har?

Medlem

Hur fasiken kan mitt GTX 260 bara vara ett steg över minimum? Jag lirade AoC med ett 7600 utan problem juh

Inaktiv

hur tittar ni vad er dator har för kort å allt sånt där?

Inaktiv

nu vet jag:D jag har: Intel Pentium 4 CPU 3.39GHz 2gb System Ram
Microsoft Windows XP professional
ATI Radeon HD 3600 series (ATI Radeon grahpichs processor (0x9598)
512mb video ram

Kan jag lira AoC med dessa?

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

nu vet jag:D jag har: Intel Pentium 4 CPU 3.39GHz 2gb System Ram
Microsoft Windows XP professional
ATI Radeon HD 3600 series (ATI Radeon grahpichs processor (0x9598)
512mb video ram

Kan jag lira AoC med dessa?

Nej jag tror du kommer gråta blod pga den dåliga prestandan

Inaktiv

men trialen kändes riktigt bra, vad kmr göra det dåliga?

Medlem

Skaffa ett nytt grafikkort, för det var inget att hurra över..


signatur

Wai

Medlem

Frågan är inte om din dator pallar, utan om du gör det? AOC= skit spel tyvärr, den största spel hypen någonsin som inte blev mycket mer värt än ett ruttet kadaver...


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Min Q6600 4gb ram och 8800gts 640mb var stundtals seg i AoC. Det kräver en rätt saftig pc


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

asså, nu e jag lvl 10 på trialen, märker inget lagg, spelar på 1600x1200 tror jag och med Low graphic, laggar ingenting, kmr det börja lagga för mig när jag lirar pvp/raids å sånt dära? Jag börjar bli orolig, har verkligen varit sugen på att spela AoC och vet nu inte om min dator pallar det?!

Inaktiv
Skrivet av tompaparompa:

asså, nu e jag lvl 10 på trialen, märker inget lagg, spelar på 1600x1200 tror jag och med Low graphic, laggar ingenting, kmr det börja lagga för mig när jag lirar pvp/raids å sånt dära? Jag börjar bli orolig, har verkligen varit sugen på att spela AoC och vet nu inte om min dator pallar det?!

DÅ tror jag inte det blir så mycket problem. När jag spelade (precis i början) hände det att alla i raiden laggade sjukt mycket, så mycket att man spamma alla knappar och hoppades på det bästa. Men det e säkert fixat nu för de berodde inte på grafik motorn vad jag vet utan något annat. Bort räknat det tycker jag prestandan i AoC är väldigt bra.

Du kan ju alltid sänka grafiken om det skulle bli problem, men jag tror det är lugnt.

Inaktiv

MEN... jag ligger för i helvete på 20 fps. det e ju helt dött!

Inaktiv

Hmmm ja du. Svårt att säga. Kan tänka mig att optimeringen är bättre nu. Men det känns ju lite tveksamt om du ligger i 20dps så där normalt.

prova sänk res annars, vet inte hur stor skillnad det gör, men kan ju prova. AA och view distance brukar väl påverka mest.

White sands, eller vad de nu hette, e inte längre fullt av alts och andra som gankar loss? Var ju alltid typ 20-30 pers där innan. Kan ju ge dig en hint kanske.

Inaktiv

Det är så att jag undrar om den här bärbara datan kmr kunna lira AoC: http://www3.computeruniverse.net/urlmapper2.asp?mapurl=/produ...

Medlem

Det lär den göra, men förvänta dig inga wohoo inte. Laptops är inte gjorda för spel.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Nu har jag faktiskt tänkt ut att jag ska köpa en stationär dator, prisvärd, som ska kunna lira AoC på high settings. Undrar om denna dator kmr klara min krav:

Processor:Intel C2D E7400 2.8GHz
Minne:4GB DDR2 800MHz
Hårddisk:320GB S-ATA 7200RPM
Grafikkort:Nvidia 9500GT 512MB TV-UT
DVD:DVD+-RW 22X Dual Layer

Medlem

Min dator klarar knappt Age of Conan laggfritt med allt på high förutom AA och utan DX10.

Att köpa en stationär är ett mycket bättre val om du vill ha mer dator för pengarna, men med den uppsättningen du listat kommer det vara spelbart på high, men ganska laggigt.

Min dator består av:

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz
4GB DDR2 1066MHz
Nvidia 9800GTX+ 512MB

Inaktiv

Okej! men tror du min kommer klara det på medium dåe? Den MÅSTE klara att lira på medium med view distance FULLT och NPC view distance fullt med åtminstone 50 fps, tror du den datorn jag listat ovanför kommer att klara det?

Medlem

50 fps kommer du inte ha hela tiden, när det blir mycket NPCer eller spelare å skärmen så sjunker allas fps. Sieges kommer du t.ex. inte kunna spela på fullt medium.

1
Skriv svar