LotRO, AoC eller Warhammer online?

Inaktiv
LotRO, AoC eller Warhammer online?

Hallå, jag är i behov av hjälp! Det är så att jag fyller år om 1 vecka och behöver hjälp med vilket mmorpg jag ska välja! Har lirat WoW men tyckte det blev töntigt och boring efter WotLK! Funderar på LotRO, AoC eller Warhammer online, berätta vilket spel du tycker jag ska välja och varför!!

Medlem

Först får du börja med att berätta vilken typ av spel du tycker om mest. PvE eller PvP?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Asså, WoW hade bra kombination tycker jag faktiskt, gillar både och, för mycke av 1 sak blir för tråkigt!

Medlem

AoC hade vart bra om funcom inte fått en att tappa intresset efter lv40. Snyggt och hade en bra atmosfär..

Mitt val är lotro. Kanske inte lika snyggt som aoc men ett gediget spel med bra community och instanserna för berättelsen vidare


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Okej! Fick just lira lite AoC kändes helt okej i början men sen när jag tänkte efter var det inte riktigt min grej! Problemet är att jag har nå fel, kan ej ladda ner lotro trial. Men kanske väljer lotro trots allt! Själva PvP i lotro, hur hänger det ihop? har inte fattat PvmP riktigt!

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Okej! Fick just lira lite AoC kändes helt okej i början men sen när jag tänkte efter var det inte riktigt min grej! Problemet är att jag har nå fel, kan ej ladda ner lotro trial. Men kanske väljer lotro trots allt! Själva PvP i lotro, hur hänger det ihop? har inte fattat PvmP riktigt!

När du blir level 10 låser du upp "monsterplay" som är en slags sessionplay. Du startar en ny karaktär på "creepside" av lotro där du blir maxlvl direkt och levelar upp genom att döda freeps (free peoples, pc-spelare som spelar sina vanliga karaktärer)... Ju fler du dödar desto högre rank blir du och kan låsa upp nya abilities och uppgraderingar till din monster karaktär.

Om du väljer att spela på den goda sidan får du levela upp din karaktär till 40 för att kunna få tillgång till Ettenmoors (som är området där man pvmpar) för att sen kunna ge dig ut och döda creeps.... Dock är det eg. ingen ide att ge sig på pvmp innan du är bara någon level ifrån 60..

Efter den senaste patchen (lothlorien - book7) så blev creepsen buffade rätt rejält och nu är det hur många som helst som väljer ez mode... Vilket resulterar i massa nya spelare creepside som spelar en utav tre klasser som just nu är löjligt overpowered.

Medlem

Warhammer skulle jag säga, mycket pvp i det ja men pvp är roligt efter man kört warhammer. Sen finns det ju PQs(som är pve) man kan göra och instanser också

Inaktiv

Jo provade trial där, men kände inte riktigt motiverad till det där lite "cartoon" tecknade liret! Tycker inte riktigt PvP i lotro verkar så kul :/ Men äre ett bra spel annars lotro? spelkänslan? PvE hur är den? som WoW med instancer , raids?

Medlem

Körde trialen på WAR precis och utöver den extremt dåliga performancen (spelet ser skit ut och fpsen e riktigt kass), stora bristen på spelare (fanns två servrar som var listade som medium på US-sidan) verkade det vara ett lovande spel.

Och efter vad jag förstått efter att ha läst otaliga forum skall endgame vara precis helt värdelöst i WAR just nu då mythic inte verkar kunna lösa siege-problemen.

Så sålänge man inte känner att PvP är det absolut viktigaste kan jag inte rekommendera att man börjar med WAR. Ge lotro en chans och trivs du inte så bytar du till WAR om ett halvår när dom förhoppningsvis har fixat iordning spelet.

Inaktiv

Okej, men AoC står inte på listan eller?

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Jo provade trial där, men kände inte riktigt motiverad till det där lite "cartoon" tecknade liret! Tycker inte riktigt PvP i lotro verkar så kul :/ Men äre ett bra spel annars lotro? spelkänslan? PvE hur är den? som WoW med instancer , raids?

Spelade WoW tre månader strax efter releasen så jag har inte riktigt koll på hur det "känslan" är nu.

Men i det stora är spelen rätt lika. Skillnaden är väl att LOTRO inte är lika item-based. Det finns tre end-game raids att gå till varav en är "den riktigt svåra".. PvE är bra, tror inte det skiljer sig så mycket från wow.... finns inget som heter grind i lotro... du kör quests från du är lvl 1 tills du e 60. Finns fler quests än du behöver för att nå maxlvl.
Har du dessutom något som helst intresse av sagan om ringen kommer du nog tycka det är roligt att springa runt i världen som du sett på film och läst om tidigare.

Halva grejen med lotro är ju att turbine inte kan slänga in vilken content som helst. Allting måste ju passa in med sagan om ringen sagorna.

Finns gott om instances och grupp-quests... men du kan utan problem soloa dig igenom hela spelet utan att behöva förlita dig på andra... men jag kan ju tipsa om att hitta en polare som du duoar igenom alla levelarna med... Blir mkt roligare o spela om man är två.. snabbare går det också.

PvPn är faktiskt riktigt bra. Det gäller dock att du hittar en organiserad grupp med spelare att pvpa med. Solopvp är ingen hit då du bara kommer bli gankad om och om igen... Tror de flesta servrar har pvp alliances dock som tar pvp lite mer seriöst än folk som bara besöker ettens då och då..

Om du inte redan har listat ut det trivs jag bra i LOTRO. Över ett dussin mmorpgs och ungefär 11-12 års mmorpg-erfarenhet står bakom det så du kan lita på att spelet inte är helt värdelöst iallafall

Medlem

Jag började dra hem trialen till AoC och satte mig ner för att läsa lite forum-trådar och reviews... Hann nog få ner 0,5% innan jag cancellade och tog bort skiten. Det må vara som så att det är alltid de missnöjda kunderna som hörs mest men i AoC's fall spyr folk galla över spelet så jag har svårt o tro att det är ett bra spel... Kanske okej men inte bra, och det duger inte för mig iallafall.

Men eg. hade kritiken från mmorpg.com's reviewers räckt för att få mig att tänka om. I stort säger de flesta att spelet är kul från level 0-20 men sen kan man börja se sig efter nåt annat.

Ödsla inte din tid på ett halvschysst mmorpg när det finns en stor marknad med gott om bättre varor.

Inaktiv

ok men du, finns det en "god" och en "ond" sida på lotro som på wow när det e alliance och horde? för du sa nåt om PvMP att man kan vara onda och börja pvmp direkt, eller vara goda och kunna pvmp när man blir lvl 40?

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

ok men du, finns det en "god" och en "ond" sida på lotro som på wow när det e alliance och horde? för du sa nåt om PvMP att man kan vara onda och börja pvmp direkt, eller vara goda och kunna pvmp när man blir lvl 40?

Ja... alltså.. det finns ETT område i LOTRO där man kan PvPa. Och det heter Ettenmoors.

I ettens har du alternativet att antingen spela som en vanlig spelare (dwarf, elf, human eller hobbit) och då är du en del i the Free Peoples (freeps).

Ditt andra alternativ är att vid inloggningen välja monster play (som du låser upp när du spelat en vanlig karaktär till level 10) då du får chansen att skapa en monster karaktär som du BARA kan spela med i Ettenmoors. Enbart för PvmP helt enkelt.

Inaktiv

Okej, tack som fan för denna info!!:D nu blire LotRO för mig om 6 dagar när jag fyller år:D btw, vilken server lirar du på och vad heter gubben?

Medlem

SpiroTris på [EN-RP] Laurelin.

Hör av dig om du behöver ett mysigt kinship med massa trevliga, hjälpsamma människor.

Och nej, du behöver inte rollspela bara för att du spelar på rp-servern. Så länge man uppför sig och inte använder för mycket förkortningar eller slang går det bra. I gengäld får man betydligt mognare medspelare.

Inaktiv

hmm, vad e rollspela? på wow gick dom typ runt och trodde spelet var riktiga livet på rp servarna, samma sak här?

Medlem

Hahahahaha... bra beskrivning....

Nej det är ingen större skillnad... Enda skillnaden är att du får inte döpa din karaktär till vad du vill och du får inte snacka leet-talk in-game. Som sagt, se det som en vanlig server där större delen av spelarna är lite mognare än snittspelaren.

Inaktiv

haha okej xD. Tack så mycket för all info, det blir LotRO som jag kmr välja

Medlem

Bra val , hoppas du kommer trivas

Medlem

LOTRO är ett bra val.

Valde själv att gå över till LOTRO för några veckor sedan, efter att ha spelat i WoW sedan launchen i februari 2005. Spelade även Warhammer ett tag, från betan och några månader framåt. PvE delen är ytterst bristfällig, men som PvP spel är det alldeles utmärkt från Tier1 - Tier3. Tyvärr lider det av stora problem på Tier4 där keep attacks och city seiges lider av massiv lagg. Skulle Mythic/GOA få rätt på problemen, blir Warhammer att räkna med. Men som det är idag, tycker jag inte det är värt en prenumeration.

LOTRO har växt sakta men säkert under åren, lite i skymundan av de mer upp hypade AoC och War. Men idag är det LOTRO som står stadigt, medans de båda andra har en nedåtgående trend.

Ett underbart spel, väl värt att lägga tid och pengar på.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Ja, jag får väl hoppas det! ska lira lite trial på det imorgon om det funkar! verkar vara ett mysigt spel! Sitter å tittar på filmen ny för att få upp känslan

Inaktiv

Grabbar, hur mycke plats tar lotro? Sitter å tankar ner patcher för trial och det tar för fan hela dagen? På nå konstigt sätt måste jag laddar ner MoM också och det är den som tar tid och det känns lite önödigt...

Medlem

E ju 7gig download för orginalklienten, sen har jag för mig det e cirka 4 gig patchinging för att få igång Moria med
Men sen funkar det! oftast

Inaktiv

Okej, det som oroar mig är att när jag laddat ner denna tria client, innehåller inte det hela spelet? så sen när jag skaffar det riktiga måste jag om ladda ner allt inklusive patcher?

Medlem

Nej, gjrode det själv. Bara till att köpa klienten online (går att köpa för grymt billiga 5 euros för tillfället) å spela på som innan!
Dock kostar expansionen lite mer.. men den lär du ju inte behöva på ett bra tag såvida du inte vill lira som Runekeeper eller Warden

Inaktiv

Fattar inte xD För att köpa klienten och ladda ner den måste jag ju ta bort trial clienten?

Medlem

Klienten du laddar ner från de länkar som finns på LOTROs hemsida, är den fulla versionen. Det är din prenumeration som avgör om du har trial eller full. Så det är bara att köra på när du börjat betala för en riktig prenumeration.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Aha! Så jag laddar ner HELA spelet nu? Då behöver jag alltså bara skaffa ett 30 dagars game card för att spela nu?

Inaktiv

Nej nu fattar jag, gick in på codemasters hemsida och gick in på mitt account där jag nu har trial subscription. Där är det en knapp som det står Upgrade på, det är där va? där står det att jag kan köpa spelet där och få en activication code , eller hur? det är det jag ska göra sen när jag ska skaffa spelet?

12
Skriv svar