Footballidentity

Inaktiv
Footballidentity

Tänkte bara tipsa om ett nytt massive online spel som jag spelar, som heter Footballidentity.com. Det är en fotbollsvärld/spel/community där man som användare tar sig an rollen som fotbollsspelare, tränare eller journalist och spelar tillsammans med andra användare mot andra användare i strategi-spelsliknande matcher.

Inaktiv

Är nyfiken på att höra om det är nån annan härinne som spelar Footballidentity? Själv är jag målis i världens bästa lag Gazellerna

Inaktiv

Jag har skapat en forward, hur blir man med i ett lag?

Inaktiv
Skrivet av Mörcher:

Jag har skapat en forward, hur blir man med i ett lag?

Coolt!

Det gäller att visa folk att man är seriös samt att ha lite tålamod. Forwards och Mittfältare är väl kanske inte mest eftertraktat för tillfället men om du gör något av följande (eller både och) så borde du snart ha ett lag att spela i:

1. Skriv en säljande annons om dig själv i det här forumet: http://forum.footballidentity.com/default.aspx?g=topics&f=61

Se till att du understryker att du kommer vara aktiv. Skriv också i vilken/vilka ligor du föredrar att spela (du kan hitta match-tiderna för de olika ligorna här: http://forum.footballidentity.com/default.aspx?g=posts&t=1160... ).

2. Annars kan du också kolla i detta forum där managers utannonserar vad de letar efter för tillfället: http://forum.footballidentity.com/default.aspx?g=topics&f=69
Hittar du nåt som passar bör du kontakta managern direkt.

Antar att man har det klart enklast att få nytt lag som försvarare i nuläget då det är klart mest eftertraktat men om du gör båda ovanstående punkterna så kommer du nog snart ha ett lag att spela med.

Gäller att ha lite tålamod som sagt. När du väl kommit med i ett lag och fått prova att spela match är du "hooked", se bara på mig

Inaktiv
Skrivet av losfreddos:

Gäller att ha lite tålamod som sagt. När du väl kommit med i ett lag och fått prova att spela match är du "hooked", se bara på mig

Hur funkar matcherna?

Inaktiv
Skrivet av Mörcher:

Hur funkar matcherna?

Man spelar matcher live som ett tur-baserat (turn-based) strategispel. Kolla in den här "demon":

Inaktiv

Ser riktigt nice ut
Nu blev jag ju riktigt sugen på att spela match!
Gillar iden att spela tillsammans med andra i ett lag.
Möter man riktiga motståndare eller är det botar?

Inaktiv
Skrivet av Mörcher:

Ser riktigt nice ut
Nu blev jag ju riktigt sugen på att spela match!
Gillar iden att spela tillsammans med andra i ett lag.
Möter man riktiga motståndare eller är det botar?

Man spelar mot riktiga motståndare (är liksom det som är hela grejen ). Eftersom spelet fortfarande är i BETA så finns det dock tillfällen då man kan möte bot-lag men detta sker enbart om A. motståndarlaget har blivit inaktivt pga dåligt ledarskap från managern eller B. man spelar i en liga som inte fyllts med lag ännu.

Om du signar med ett lag i Svenska ligan (skulle själv ha siktat på Division 2 som nykomling) så bör du kunna få ta dina första stapplande steg på planen redan på söndag. Kanske kan få räkna med bänken nån match i början och då får du provspela i B-lagsmatchen som går 24 timmar efter A-lagsmatchen. Då får du i alla fall känna av hur interfacet funkar och öva dig lite med övriga avbytare.

Inaktiv

Det här verkar ju hur lovande som helst, tack för att du tipsade om spelet!
Har du några andra bra tips vad man ska och inte ska göra i spelet?

1
Skriv svar