Vilket är det bästa MMORPG?

Medlem
Vilket är det bästa MMORPG?

För tillfället så finns det så många olika MMORPG som finns ute och som är påväg och de tre mest omtalade borde väl vara:
*Warhammer Online
*World of Warcraft
*Age of Conan
Sen har vi ju även Star Wars Galaxies som fortfarande lever och alla kommande nya som:
*Star Wars: The Old Republic
*Stargate Online
*Star Trek Online
men många flera.
Men vilket tycker ni är det bästa? Och varför är det de? Själv har jag lirat WoW i ca 4 år nu snart och testat på det mesta där emellan som t.ex. WAR, SWG, Guild Wars m.fl. men ändå inte hittat något som verkar bättre än WoW, så jag undrar vilket spel lirar ni / vill lira? Och varför just det?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Måste det vara från listan?
Men iaf skulle jag vilja lira darkfall för det har stor potential men vet ej om det är så grymt som det sägs.. ( fast är rätt säker på att det är hur grymt som helst! )
Age of conan har jag lirat i sju dagar ( buddykey ) och blev skjukt imponerad på spelet, vill gärna fortsätta men går ej i min ålder..
Star Wars Galaxies har jag testat cirka tio gånger och det är ett så sjukt bra spel på sitt sätt!
Mortal Online vill jag lira för det ser ut att bli hur bra somhelst, nästan som darkfall då, fast lite grymmare gameplay tror jag så blir as nice!!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Måste det vara från listan?
Men iaf skulle jag vilja lira darkfall för det har stor potential men vet ej om det är så grymt som det sägs.. ( fast är rätt säker på att det är hur grymt som helst! )
Age of conan har jag lirat i sju dagar ( buddykey ) och blev skjukt imponerad på spelet, vill gärna fortsätta men går ej i min ålder..
Star Wars Galaxies har jag testat cirka tio gånger och det är ett så sjukt bra spel på sitt sätt!
Mortal Online vill jag lira för det ser ut att bli hur bra somhelst, nästan som darkfall då, fast lite grymmare gameplay tror jag så blir as nice!!

Nej det behöver självklart inte vara från listan, det var bara ett par exempel.
Och jo Darkfall verkar vara ganska intressant, bland det mest friaste mmorpg som jag har sett, men jag undrar om det håller i längden. SWG Tappade ju många av sina spelare när de kom med den förödande patchen tyvärr men fortfarande ett bra spel enligt mig.
Mortal Online Såg lite intressant ut det med, men verkar lite stelt bara dock. Ska nog kolla upp Darkfall och Mortal lite närmare


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Medlem
Skrivet av blajban:

Darkfall!

Varför? hehe


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Genom tiderna, Ultima Online.
Just nu, Darkfall Online.

Inaktiv

lotro lätt !

Medlem

Jag skulle säga Warhammer online, även om man inte gillar pvp så kan man testa det för jag hatade pvp innan men warhammer gjorde pvp roligt. Den enda nackdelen är väl GOA som håller i EU´s servrar, dom är bara konstiga... men det kan man stå ut med

Medlem

Mja en del här verkar gilla Darkfall ju, men varför just Darkfall? vad är det som gör det så speciellt?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Finns ju inget bästa spel.. beror ju helt på vad du letar efter i ett spel.
Själv lirar jag LotrO nu vilket e väldigt olikt de mmos jag brukar gilla. Men tycker där e så jävla skön feeling över det hela.
Men beror ju på om du e ute efter PvP eller PvE, om du bryr dig om storyn och allt du kan göra förutom questa å döda monster, om du bryr dig om vad för det e för grafik (cartoony ala WoW eller realistisk ala LotrO), om du vill lira fantasy eller sci-fi, om du e för en server för alla spelare eller mindre servrar, om du tycker bättre om instanser än öppna dungeons och liknande, hur lätt/svårt du vill det ska va, hur intresserad av världen och RPande du är osv..
Sen kan man även avvika från mmorpg och gå mot andra mmo som mmorts, mmofps med mera. så finns det en hel del till spel att välja på. (guild wars e förresten ett mmocrpg enligt utvecklarna)

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Mja en del här verkar gilla Darkfall ju, men varför just Darkfall? vad är det som gör det så speciellt?

1. pvp
2. du siktar själv
3. inga floating names
4. du kan lokalisera varifrån ett ljud kommer
5. skills ist för levels
6. adrenalin
7. osv!

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Mja en del här verkar gilla Darkfall ju, men varför just Darkfall? vad är det som gör det så speciellt?

Den här videon kan förklara en hel del: http://www.youtube.com/watch?v=e1k3hsv0tfU


signatur

Wai

Medlem

Ahh okej, jo idéen med Darkfall är intressant, men samtidigt så låter det ganska oorganiserat eller det är de kanske inte?
Du får vad du tar? Jag menar att dö i det spelet vore ju kört, som att få börja om ifrån början igen?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Nån som vet om Darkfall släppts för alla än? Kan inte köpa det i deras store

Medlem

Lotro är det bästa MMORPG enligt mig , dock så gillar ju alla olika

Medlem

Darkfall är släppt för alla, men finns bara tillgängligt att köpa vid vissa tidpunkter än så länge. Håll utkik på forumet, de säger alltid till i god tid innan.

Skrivet av LitroXx:

Ahh okej, jo idéen med Darkfall är intressant, men samtidigt så låter det ganska oorganiserat eller det är de kanske inte?
Du får vad du tar? Jag menar att dö i det spelet vore ju kört, som att få börja om ifrån början igen?

oorganiserat? hur menar du?

Att dö i spelet innebär definitivt inte att det är kört. Det är ett tillräckligt hårt slag för att det ska bli spännande, men det är bara att komma tillbaka med nya grejor. Nästa gång är det du som tar får loota. Och det är ju inte direkt så att du har raidat i 6 månader för att få din hjälm of supreme power som du har på huvudet. Det finns skitbra gear, men du har inte på dig något som du inte har råd att förlora.

Inaktiv

Vad jag har läst mycket om nu är Aion, som väldigt många pratar om och väldigt många som har bokat. Kanske blir Next gen mmorpg hehe


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

För mig är det Aion, utan tvekan. Så extremt skönt gameplay, grafik, miljöer. Allting är så jävla underbart med det spelet.

Medlem
Skrivet av Urbandurban:

För mig är det Aion, utan tvekan. Så extremt skönt gameplay, grafik, miljöer. Allting är så jävla underbart med det spelet.

Jo Aion ser ut att kunna bli något, snygg grafik bl.a. men ligger det någon speciell historia bakom det? Och hur är combat systemet uppbyggt?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:
Skrivet av Urbandurban:

För mig är det Aion, utan tvekan. Så extremt skönt gameplay, grafik, miljöer. Allting är så jävla underbart med det spelet.

Jo Aion ser ut att kunna bli något, snygg grafik bl.a. men ligger det någon speciell historia bakom det? Och hur är combat systemet uppbyggt?

Dom har ett s.k chain system. Du börjar t.ex med spell "A" som då gör att du kan använda spell "B" och som sen gör att du kan använda spell "C". Och för varje spell är det olika chains.

Dom har även massvis med lore för loreälskarna.

Du kan läsa här: www.aiononline.com

www.aionsource.com är en riktigt bra fansite som har massvis med information också.

Medlem

/me reser EVE ONLINE flaggan...

Du glömde EVE

Medlem

Intressant detta ju
Men ingen som är intresserad av ett kommande spel kanske?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Intressant detta ju
Men ingen som är intresserad av ett kommande spel kanske?

Aion är kommande o.o. Har bara släppts i Kina och Korea änsålänge.

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Intressant detta ju
Men ingen som är intresserad av ett kommande spel kanske?

Jo jag, mortal online..


signatur

Wai

Medlem

aha okej, trodde dom redan var släppta i Europa


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

För att gå igenom nämnda mmos... .here's my 2c..

WoW = Epic grind..

WAR = Som jag förstod det släpptes spelet ofärdigt och har därför inte utvecklat en tillräckligt stor spelarbas för att det ska bli skoj... Mkt potential dock, bra pvp.

EVE = Ptja.. you either love it or hate it.

AoC = Fail. Just fail.

DF = EPIC FAIL launch.. ja spelade betan.. klagade på alla brister.. två veckor senare släppte dom spelet med alla brister kvar.. GG bra devs.. DF kan nog vara _riktigt_ bra om nåt halvår eller så när dom lagat skiten.

LOTRO = Inte helt opartisk eftersom jag spelar det nu. Men om du gillar PvE är det _THE_ mmo... Schysst PvP också men det gäller att du hittar rätt folk att lira med.

I sikte för mig är Mortal Online. Funderade på SWTOR men sony har ju börjat med RMT (real money transactions) i sina spel och jag vägrar spela ett spel där man måste investera riktiga pengar för att få övertag och/eller fördelar.

Medlem

1. SWG
2. AoC/WAR
3. Planetside
4. ...
5. ...
6. ...
7. Vanguard

Medlem

Du har inte skrivit in Runescape. Som är det bästa.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Du har inte skrivit in Runescape. Som är det bästa.

Nej?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av blajban:
Skrivet av LitroXx:

Mja en del här verkar gilla Darkfall ju, men varför just Darkfall? vad är det som gör det så speciellt?

1. pvp
2. du siktar själv
3. inga floating names
4. du kan lokalisera varifrån ett ljud kommer
5. skills ist för levels
6. adrenalin
7. osv!

Så att göra ett macro som gör att man står och slår in i en vägg flera dagar irad för att få upp sin weopanskill till max är skill? och alla kan göra allt, alla är magiker, ranger och krigare. Det finns inget unikt, dåligt imo.

12
Skriv svar