Medlem
AoC elr War?

Tjabba!

Hade tänkt börja nöta någon av dem två, har testat båda trialens, men kan inte bestäma mig!

Så jag undrar nu vad ni har för erfarenheter av dessa två spel, ange t.ex. för och nackdelar!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Jadu, efter att ha lirat båda så skulle jag nog satsa på WAR.

WAR är ju mestadels inriktat på PvP, vilket passar mig perfekt, fast jag vet ju inte vad du är efter. Men om du nu är som mig, dvs. en inbiten PvPare, så är WAR spelet för dig!

AoC var otroligt hypat, men levererade dess värre inte särskilt mycket. Dom flesta tänkte nog "Det här kan nog konkurrera med WoW", men så vart det inte alls. Funcom lovade för mycket, dvs. features, upplevelser mm. Men som sedan inte alls fanns med på releasen (och som dessvärre inte dykt upp ännu heller). Och dessutom sjunker spelarbasen fort, väldigt fort. Och det går inte särskilt bra för Funcom ekonomiskt heller.

AoC är ju även mer ett PvE lir än PvP. Spelet har grym grafik, härligt combat system, och det kan vara väldigt roligt ett tag, men man upptäcker ganska snart att det inte alls har någon särskild god framtid, och det finns rejält med buggar. Jag är inte ens säker på att det har ett end-game än (rätta mig om jag har fel dock).

Så vill du ha ett PvP-lir med en stabil spelarbas, god framtid (updates, features mm.) så ska du satsa på WAR.

Medlem

Hejsan!

Får tacka för svaret, väldigt övertygande, plus att jag rent av är en pvp-o-holic, så det får nog blir War för min del!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Härligt!

Ett super-lir som du kommer älska som PvPare

zsm
Medlem
Skrivet av nyhlin:

Jadu, efter att ha lirat båda så skulle jag nog satsa på WAR.

WAR är ju mestadels inriktat på PvP, vilket passar mig perfekt, fast jag vet ju inte vad du är efter. Men om du nu är som mig, dvs. en inbiten PvPare, så är WAR spelet för dig!

AoC var otroligt hypat, men levererade dess värre inte särskilt mycket. Dom flesta tänkte nog "Det här kan nog konkurrera med WoW", men så vart det inte alls. Funcom lovade för mycket, dvs. features, upplevelser mm. Men som sedan inte alls fanns med på releasen (och som dessvärre inte dykt upp ännu heller). Och dessutom sjunker spelarbasen fort, väldigt fort. Och det går inte särskilt bra för Funcom ekonomiskt heller.

AoC är ju även mer ett PvE lir än PvP. Spelet har grym grafik, härligt combat system, och det kan vara väldigt roligt ett tag, men man upptäcker ganska snart att det inte alls har någon särskild god framtid, och det finns rejält med buggar. Jag är inte ens säker på att det har ett end-game än (rätta mig om jag har fel dock).

Så vill du ha ett PvP-lir med en stabil spelarbas, god framtid (updates, features mm.) så ska du satsa på WAR.

Ursäkta, men har du ens spelat AoC det senaste halvåret?

Vi kan väl börja med att vad dom lovade vi release inte längre är relevant då spelet snart fyller 1 år och det är nu otroligt uppdaterat, bugfixat och har mängder med mer content. Det finns end-game, det finns gott om end-game t.o.m. Det är inte i närheten av så buggigt som du hävdar. Klienten är jättestabil. Minnesläckor är mer eller mindre helt utrotade och det är verkligen inte ett döende spel. Du kastar massvis med missinfo omkring dig här. Sevrarna har mycket folk och man ser ständigt folk som öppnar sin subscription igen.

Angående PVP, du har FEL. AoC är inte främst ett PvE-mmorpg. Vad du fått det ifrån vet jag inte riktigt, men i den verkligen världen där AoC finns, så pvpas det något så sanslöst mycket (om man nu spelar på en pvpserver). PvE-servrarna har massvis med pvp också, men där är world pvp begränsad, så vill man questa ifred så är det där man hör hemma.

Jag föreslår att du faktiskt testar på spelet en månad och sen återkommer till din post och ser själv vad felaktig den är.

För övrigt så är patch 1.05 på väg och den har väldigt mycket lovande saker att erbjuda.

Det finns nu 7-dagars trials som inte är begränsade på något annat vis än just tiden. Nån chatbegränsning finns nog, men mer än så är det inte. Testa först, snacka sen.

Puss.

Medlem

Är AoC fortfarande instansierat över hela världen?
Det var nog något som jag störde mig mest på.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Toro:

Är AoC fortfarande instansierat över hela världen?
Det var nog något som jag störde mig mest på.

Japp , iallafall när jag körd det senast (1 vecka sedan )
Själv tröttnade jag på Aoc efter ca 2 veckor även fast jag lirade med irl kompisar så tyckte jag det var tråkigt efter ett tag , grafik buggar och direct x10 fakka ur totalt även fast jag har riktigt bra dator.

Själv har jag fastnat i Lotro ( lord of the rings online ) som är ett grymt roligt spel, har en max lvl och 2 alts 30 + .

Tycker Lotro är det bästa spelet ute just nu då det är perfekt på alla delar .

WAR är också ett helt ok spel dock är jag ingen pvp'are även fast jag kör det hyffsat mkt i Lotro

Medlem
Skrivet av zsm:

Ursäkta, men har du ens spelat AoC det senaste halvåret?

Yes, det har jag gjort. Och för lite hade ändrats för att få tillbaks mig iallafall.

Inaktiv
Skrivet av nyhlin:

Jadu, efter att ha lirat båda så skulle jag nog satsa på WAR.

WAR är ju mestadels inriktat på PvP, vilket passar mig perfekt, fast jag vet ju inte vad du är efter. Men om du nu är som mig, dvs. en inbiten PvPare, så är WAR spelet för dig!

AoC var otroligt hypat, men levererade dess värre inte särskilt mycket. Dom flesta tänkte nog "Det här kan nog konkurrera med WoW", men så vart det inte alls. Funcom lovade för mycket, dvs. features, upplevelser mm. Men som sedan inte alls fanns med på releasen (och som dessvärre inte dykt upp ännu heller). Och dessutom sjunker spelarbasen fort, väldigt fort. Och det går inte särskilt bra för Funcom ekonomiskt heller.

AoC är ju även mer ett PvE lir än PvP. Spelet har grym grafik, härligt combat system, och det kan vara väldigt roligt ett tag, men man upptäcker ganska snart att det inte alls har någon särskild god framtid, och det finns rejält med buggar. Jag är inte ens säker på att det har ett end-game än (rätta mig om jag har fel dock).

Så vill du ha ett PvP-lir med en stabil spelarbas, god framtid (updates, features mm.) så ska du satsa på WAR.

Att WAR är PVP det stämmer, men det är knappast så felfritt som du får det att låta. Personligen kommer jag att gå från WAR till Conan. Varför? WAR har inget endgame värt namnet, vägen till 40 är helt ok (första gången iaf) men så fort du blir 40 börjar renown grinden.

ORVR som det ser ut nu är rent ut sagt tråkigt, för att inte tala om city sieges, som i min mening är ett riktigt skämt.
Instancer och pve tänker kanske vissa då. Jo visst finns det, men dessa dras med lockouter på mellan 3 och 5 dagar, vilket väl kanske hade varit ok om man faktiskt fick en set-piece emellanåt. Nu funkar dock inte drops för fem öre, utan mer regel än undantag är att det droppar 2 delar till klasser som överhuvudtaget inte finns i gruppen du för tillfället är i.
Kul? Knappast.
Ovanpå detta finns flertalet buggar som aldrig borde lämnat beta, men som ännu inte åtgärdats.

WAR har tappat mycket folk sen release, och fortsätter dom som dom har gjort hittills finns det snart ingen spelarbas att tala om kvar.

Hårda ord kanske, men även WAR är ett spel med problem och något du bör tänka på.
Jag hade själv stora förhoppningar på WAR, och visst var det roligt i början. Problemet är att det håller inte i längden, hur man än vrider och vänder på det.

Medlem

Jovisst finns det buggar i WAR, och jag ber om ursäkt om jag fick WAR att låta för bra för vad det egentligen är (Även fast jag tycker det är bättre än AoC). MMOn är väl aldrig felfria.
Men detsamma gäller även AoC. Jag citerar:

Skrivet av Kompressor:

Det finns flertalet buggar som aldrig borde lämnat beta, men som ännu inte åtgärdats.

WAR har tappat mycket folk sen release, och fortsätter dom som dom har gjort hittills finns det snart ingen spelarbas att tala om kvar.

Hårda ord kanske, men även WAR är ett spel med problem och något du bör tänka på.
Jag hade själv stora förhoppningar på WAR, och visst var det roligt i början. Problemet är att det håller inte i längden, hur man än vrider och vänder på det.

Detta gäller även AoC, spelarbasen är låg (även fast det ryktas om att fler och fler börjar). Och buggar finns även där. Plus att den instansifierade världen är ett stort minus, att inte göra en öppen värld är ett ganska vågat kort, som inte håller särskilt bra heller.

Och som sagt, senaste gången jag spelade AoC var väl för ca 2 månader sen. Men jag tyckte att för lite hade förändrats för att få tillbaks mig, och flera andra jag känner.

Men det här är ju såklart bara min uppfattning, skriv gärna bra om AoC också, och inkludera gärna några förändringar som hänt på sistonde! Det vore kul att kika in det igen om något nytt har hänt

Inaktiv
Skrivet av nyhlin:

Jag citerar:

Skrivet av Kompressor:

Det finns flertalet buggar som aldrig borde lämnat beta, men som ännu inte åtgärdats.

WAR har tappat mycket folk sen release, och fortsätter dom som dom har gjort hittills finns det snart ingen spelarbas att tala om kvar.

Hårda ord kanske, men även WAR är ett spel med problem och något du bör tänka på.
Jag hade själv stora förhoppningar på WAR, och visst var det roligt i början. Problemet är att det håller inte i längden, hur man än vrider och vänder på det.

Detta gäller även AoC, spelarbasen är låg (även fast det ryktas om att fler och fler börjar). Och buggar finns även där. Plus att den instansifierade världen är ett stort minus, att inte göra en öppen värld är ett ganska vågat kort, som inte håller särskilt bra heller.

Men det här är ju såklart bara min uppfattning, skriv gärna bra om AoC också, och inkludera gärna några förändringar som hänt på sistonde! Det vore kul att kika in det igen om något nytt har hänt

Självklart, mitt inlägg var absolut inte menat att favorisera AOC, då jag inte ens har testat spelet än. Detta ville jag även påvisa i mitt tidigare inlägg, kolla det markerade i din quote.
Vad jag däremot har testat är WAR, och efter att du talade om AOC:s dåliga sidor ville jag påpeka att detsamma gäller WAR.

I trådskaparens fall tror jag nog att han måste gå på sin egna känsla och helt enkelt välja det som känns bäst. Skulle man tröttna kan man ju helt enkelt prova nästa ;).

Inaktiv

Webpiraten, skapa en order gubbe så vi kan lira tillsammans! Heter farbrormelker och är lvl 15:D

Inaktiv

Där håller jag med, om du hittar någon att spela tillsammans med kommer spelet att bli många gånger roligare. Att spela mmos utan "kompisar", om man får kalla det så, är i ärlighetens namn inget vidare.

Medlem

Kör den amerikanska betan av WAR atm och kan inte göra annat än att sitta o skratta högt åt alla amatörer som försöker pvpa vid rank <10.. Se till att få med er polare som förstår vad teamplay innebär innan ni drar igång en warhammer trial

Medlem

Jag rekommenderar båda! Du får lotta vilket du tänker börja med först!
AoC är hur skönt som helst, combat systemet är så jäkla skönt, grafiken, fienderna, fatelitys, miljöerna, KÄNSLAN, det är Conan!

Sitter dock och spelar WAR för fullt med en r40 och r35 och råälskar det också, men när jag tröttnat(som jag gör förr eller senare) så kommer jag att ta upp AoC igen. Har varit ifrån de alldeles för länge nu.

Inaktiv

Mina erfarenheter från WAR är både bra och dåliga. Jag vill verkligen älska det, men det är mycket som tar emot. Först och främst stabiliteten. Trycker man på samma knapp för mycket känns det ibland som hela servern ska rasa. Det är ett riktigt bra spel, men kan inte upplevas till fulla potential pga. av den extrema laggen. Det negativa i gameplay är väl att det fortfarande behövs lite class balansering, men inget farligt som det är nu. Keep sieges kan bli lite tradigt i längden.. men det är Warhammer!! Det är väl mest det som får mig att fortsätta.

AoC spelade jag bara ett par veckor. Kändes jävligt stabilt, men samtidigt så fruktansvärt mediokert och tråkigt. Inga klasser, raser eller nånting som tilltalar mig för 5 öre. Ska man spela mmo vill man ju vara nån riktig badass som syns på långt håll.

Dom är iaf värda o testa båda 2 absolut.

Medlem

Håller med Pzykbryt, det är fråga om charm antar jag,

Mina vänner fastnade i Aoc, jag fastnade i war.

Största skilnaden för mig personligen är att war iallafall hade en fylld värld vid släpp. Att springa och grinda var faktiskt ingenting för mig längre (Se hur wow har förstört hederlig mmo grinding).

Sen var väl grafiken på sitt sätt, conan är snyggt i grunden, men på tok... för verkligt? Kändes stelt. Medans War mer är uppbygt på en fulare grafikmotor (el oupgraderad för att vara exakt) men med mer charm och variation med värdelösa animationer.

Själva gameplayet i grunden, alla mot alla eller sida mot sida en väldigt stor skilnad. Jag tyckte personligen inte om att alla kunde få för sig att hoppa på en överallt - oavset ras i princip (detta verkar dock det vara lite ändringar på nu?)

Poängen är, det är två spel som vid första anblick är lika, pvpmmo.

Men skilnaderna är väldigt stora i hur de lägger fram det, och hur det är tänkt att spela.

Men jag tror att trial kan hjälpa till en del för att förstå grundkonceptet och få lite känsla.

Har inte provat conan på ett tag nu, var väll 2 månader sen måste erkännas. Men blev lite sugen på att slänga in en månad till för att se vad som hänt denna gången.

Ytliga reflektioner från en som fastnade i war träsket.

Inaktiv

Själv tycker jag war är det bästa MMO't jag någonsin spelat. Kanske det bästa spelet jag har spelat överhuvudtaget.
Jag ÄR war frälst.
Tex. igår körde jag med min shaman (jätteelak) lite rvr.
Order skulle ta över en domination point vi hade ( crypt of weapon tier 2), dem var ca 20 st medans vi var 10-15. Iallafall, vi gömde oss bakom pelare, väggar och bakom hörn.
När dem kom ner till oss ( i grottan ) och lyckades komma en bit in utan att upptäcka oss hoppade alla fram. Hahaha,jag skulle ha spelat in det, vi dödade dem medan dem fortfarande inte fått upp någon "förvarsposition" . Vi dödade alla utom 3-5 som sprang iväg.
Fan vad vi garvade efteråt

Wunderbar

Inaktiv

Angående AoC

Om spelet haft alla de brister det hade men om funcom skött de snyggt hade jag kunnat tänka mig att gå tillbaks

Men... Personligen kommer jag ALDRIG gå tillbaks till ett spel eller MMO där utvecklarna lägger munkavel på spelares åsikter.

När problemen blev allt fler och tydligare och det började klagas på forumen allt mer var funcoms svar att låsa alla trådar som sade något negativt om spelet. Vissa trådar var väldigt konstruktiva rakt igenom, även alla svar, men blev låsta (däribland några av mina egna). Sen började de till och med att ta bort trådar för att hålla skenet uppe. Jag tror till och med att vissa personer bannades från forumet men jag kan inte säga det med säkerhet.

Gå tillbaks till ett spel vars ansvariga spottar och trampar på sina användare? Nej tack.

En annan sak jag störde mig på är att klasserna är alldeles för lika. Funcom beslutade att alla klasser skulle kunna dps, hela och CCa (ja mer eller mindre) med det blev jätte tråkigt. Dessutom är gameplayen om du är caster bara en spam av AoE spells, heals, CC och dps. Vilket inte alls är roligt. Gameplay som caster i WoW >>>>>>>>>>>> caster i AoC.

Den ända som talar för AoC är melee systemet vilket är riktigt bra och det faktum att du inte får en penalty av att slåss mot någon med högre level. Jag dödade en som var 10lvlar högre med min melee karaktär bara för att jag ägde sönder honom med min skill, det var ganska nice.

Medlem

Age of Conan.

Det är ett helt nytt spel jämfört med hur det var vid launch.

Medlem

Warhammer, land of the dead expanaionen (Gratis) släpps snart!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

"snart" dagen efter du skrev det

Men är lite rädd att logga på, blir jag besviken nu så blir det nog tvärstopp för min del tills balanspatchen kommer.

1
Skriv svar