Medlem
Guild Wars 2

Hallå!

Är det någon som hört något från NCSoft/Arenanet om hur det är ställt med Guild Wars 2?
Det annonserades rätt tidigt under -08 och jag är riktigt sugen på att få börja spela Guild Wars igen!

Medlem
Skrivet av FZ:

enligt uppgifter flyttats fram till sent 2010 alternativt 2011

Alltså kommer det bli dags för en beta snart


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Finns nog inget spel jag längtar mer efter än GW2 (fanboy) men det ser ut som att vi får vänta minst 1 år :(.

Finns det några Guild Wars spelare på FZ? Har lite saker jag vill göra men alla polare har slutat lira.

Medlem
Skrivet av shmutt:

Finns nog inget spel jag längtar mer efter än GW2 (fanboy) men det ser ut som att vi får vänta minst 1 år

Sitter i precis samma sits... när det verkade som att spelet skulle komma till denna sommaren var jag over the top, men nu känns det ganska mörkt med att snart få se lite bilder från det.

Kör dock gärna lite GW ibland! Är ganska tomt på många mission nuförtiden så är inte lätt o hitta folk o lira med.

Medlem
Skrivet av twilightsaga:

Sitter i precis samma sits... när det verkade som att spelet skulle komma till denna sommaren var jag over the top, men nu känns det ganska mörkt med att snart få se lite bilder från det.

Kör dock gärna lite GW ibland! Är ganska tomt på många mission nuförtiden så är inte lätt o hitta folk o lira med.

Det som är skönt med GW nu är att om man är 2 personer kan man göra det mesta. Det gäller bara att ha bra utrustade heroes. Om du någonsin vill göra någonting på GW är det bara att säga till :).

Guild Wars är fortfarande enligt mig det bästa MMO:et, om man nu kan kalla det MMO. Systemet är bara så sjukt bra. Har hört att dem har börjat jobba med att hålla GW vid liv och planerar att släppa "content updates" var tredje månad eller någonting liknande. Sen vet man aldrig hur mycket man får eller vad man får...

Inaktiv

Jag förmodar nog att spelet kommer på våren 2011. Kommer innebära att en beta kommer upp om ca ett år då va? Jag ska aktivera mitt Wow-konto men är intresserad av GW för hade en kompis till mig som spelar det

Aja vi får vänta ett tag till för bilder och filmer.

Nån som har koll på hur många aktiva som spelar Guild Wars 1 ?

Medlem

Lite info...

Skrivet av Officiella Guild Wars FAQ:

The info on GW2 hasn't changed for a while - what's up?

That's because there hasn't been any more information made available by ArenaNet. It's been stated more information will become available closer to the beta test. Beta test could occur early 2009 at the earliest.

When is Guild Wars 2 going to be released?

No official date has been announced for the release of Guild Wars 2. According to NCSoft investor materials released in Q1 2009, Guild Wars 2 has a planned release window of 2010-2011.

Skrivet av showerguy:

Nån som har koll på hur många aktiva som spelar Guild Wars 1 ?

Ingen aning på den exakta siffran av hur många som spelar men det är hyfsat många, fler än i många andra "mindre" MMOs. Ett tips om man lirar är att kolla American Districts, brukar vara mer folk där

Medlem
Skrivet av shmutt:

Lite info...

Skrivet av Officiella Guild Wars FAQ:

The info on GW2 hasn't changed for a while - what's up?

That's because there hasn't been any more information made available by ArenaNet. It's been stated more information will become available closer to the beta test. Beta test could occur early 2009 at the earliest.

When is Guild Wars 2 going to be released?

No official date has been announced for the release of Guild Wars 2. According to NCSoft investor materials released in Q1 2009, Guild Wars 2 has a planned release window of 2010-2011.

Skrivet av showerguy:

Nån som har koll på hur många aktiva som spelar Guild Wars 1 ?

Ingen aning på den exakta siffran av hur många som spelar men det är hyfsat många, fler än i många andra "mindre" MMOs. Ett tips om man lirar är att kolla American Districts, brukar vara mer folk där

Tack för infon!
Men lite tråkigt att det förmodligen inte kommer förrän om 1-2 år

Medlem
Skrivet av showerguy:

Nån som har koll på hur många aktiva som spelar Guild Wars 1 ?

Förra året var det ett antal miljoner aktiva spelare. Ett tag låg ju Guild Wars på andra plats efter WoW som det mest befolkade MMO:et.
Tror dock inte det är så många nu, men det är ju inte folktomt direkt.

Skrivet av shmutt:

Det som är skönt med GW nu är att om man är 2 personer kan man göra det mesta. Det gäller bara att ha bra utrustade heroes. Om du någonsin vill göra någonting på GW är det bara att säga till :).

Precis! Jag vet att jag har en ritualist som bara har sista missionet kvar i Factions. Någon som har lust att ta sig an det?

Medlem
Skrivet av twilightsaga:

Precis! Jag vet att jag har en ritualist som bara har sista missionet kvar i Factions. Någon som har lust att ta sig an det?

Lägg till Shmutt Q i friends, hjälper gärna till. (Ritualists äger, det är också min main )

Inaktiv

Om ni kollar på http://www.xfire.com/ så ser man att guildwars är fortfarande hyfsat populärt där.

Medlem

har testat spela GW igen (har spelat 3-4 dagar nu) efter att jag la ner för ca ett år sen, men tyckte det var roligt och nu när jag har bestämmt mig att lägga ner WoW så tänkte jag fråga er om det är värt att köpa samtliga expansioner för 479:- för just nu kör jag "bara" med core versionen. Jag är rätt sugen på att testa spela med heros mm men är det värt det?

För om GW 2 kommer ut 2010 så känns det som om det inte är så stor idé men om man måste vänta ett helt år skulle det nog vara kul att ha GW som tidsfördriv.

Inaktiv
Skrivet av Tasir:

har testat spela GW igen (har spelat 3-4 dagar nu) efter att jag la ner för ca ett år sen, men tyckte det var roligt och nu när jag har bestämmt mig att lägga ner WoW så tänkte jag fråga er om det är värt att köpa samtliga expansioner för 479:- för just nu kör jag "bara" med core versionen. Jag är rätt sugen på att testa spela med heros mm men är det värt det?

För om GW 2 kommer ut 2010 så känns det som om det inte är så stor idé men om man måste vänta ett helt år skulle det nog vara kul att ha GW som tidsfördriv.

Jag gillade GW, men till slut kändes det alldeles för tråkigt.
Men om u gillar core versionen, så köp det.

Medlem

Jag ser fram emot GW2 mest av allt just nu. För några dagar sen kom det några concept arts från Kekai Kotaki (Concept Art Lead för GW2).

[http://www.guildwarsguru.com/forum/showthread.php?t=10378547]

även fast jag hellre hade sett lite screens...

Medlem

Ser verkligen fram emot GW2. I brist på information brukar jag släcka GW2-törsten:P här.

Väntar mig beta i år, men hur det nu blir med det återstår att se. World PvP är nog det som lockar mest för tillfället, och jag är ändå en PvE-spelare i dagsläget. :O:)

Medlem

Jag köpte GW när det var nytt och spelade ett tag fast det var astråkigt, har inte höga förhoppningar kring 2an

Medlem

Är inte färdig med "1:an", få se om det är värt att testa GW2 sen...

Medlem

Här finns typ all info som släppts om GW 2 än så länge: http://wiki.guildwars.com/wiki/Guild_Wars_2

Inaktiv

Hoppas inte att pvp:n i GW2 blir lika bra som det är i ettan! Inte spelat på länge nu men det lär ju bli att köra när 2an kommer...

1
Skriv svar