Lägga ner Azeroth?

Inaktiv
Lägga ner Azeroth?

Skulle vilja ha lite feedback på nya mmo-spel som kan uppta den tid World of Warcraft tidigare ägt.
Spelet har tyvärr tappat tråden enligt min mening och det är dags att gå vidare.

Är ingen större fan av anime, och jag värdesätter instanser före pvp.

Brainstorma!

Medlem

Jag har inte själv hunnit testa detta spelet än men det ser onekligen intressant ut.

http://www.runesofmagic.com/en/index.html

Medlem
Medlem
Skrivet av blajban:

darkfall

Nja, jag vet inte det jag... Han sa ju själv att han sätter instanser före PvP, och då tycker jag inte att Darkfall är det rätta!

Inaktiv

www.runesofmagic.com är riktigt nice faktist för att vara gratis.

Om du söker guild på det kan du PM mig ingame: Deathvoice på servern [EN] Smacht - PvP


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Medlem

Har inga större erfarenheter av instansbaserade spel då jag tenderar att undvika dem då jag föredrar sömlösa världar med worldpvp... Men jag antar att både CABAL Online och Granado Espada: Sword of the new world har instanser.. Dock bara soloinstanser, och jag antar att du menar raidinstanser..

Medlem

Lotro.. Spelet är PVE 100%

Medlem

Tackar för infon...

Medlem

Jag skulle rekommendera Age of Conan eller Lord of the rings online till dig jag har kört båda två ett bra tag men just nu spelar jag conan.

Båda spelen har väldigt mycket instanser men Conan handlar mer om våld och fighting än vad lotro gör medans lotro är mer likt wow.
lotro och AoC är just nu de enda mmo spelen värda att spela. EVE kan vara värt det om du pallar spelet så.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Personligen tycker jag inga spel ute just nu är bättre än wow, även om jag inte spelar wow längre.

EVE online är enda som jag tycker är kul då och då, med rätt "guild".

Annars håller jag personligen koll på dessa 3:

Starwars Old Republic
Global Agenda (mmofps)
Jumpgate Evolution (scifi/spacesim mmo)


signatur

Bara gör det.

Medlem

Guild Wars är annars helt instans-baserat och ett bra spel.

Medlem

Han menar fortfarande instanser, som i en raidinstans. PVE. Inte att spelet är instanserat, som AOC/EQ2 etc. Dvs icke sömfritt.

Lotro är riktigt fint, bra spel med schysta quests och grymt skön community. Annars så försöker väl dem där Sigil återliva Vanguard: Saga of heroes. Ett spel jag spelade för väldans längesedan då det var nytt. Skall vara bättre nu. Och där har du en helt sömfri värld, kan jämföra med WoW då. Du kan flyga på ditt mount mellan tex "Eastern Kingdoms" och "Kalimdor".

Hoppas du finner det du söker..

Inaktiv

Tyckte AOC sög fruktansvärt.
Wow e wow helt enkelt, har dock även tröttnat o pysslar med FPS samt väntar på Diablo3.

För mig är nog spelet i sig bara en faktor, viktigare är att spelet är en hit men mycket aktiva spelare, allt är kul om man hittar rätt folk ( kanske inte gäller AOC dock )

Medlem

Efter mer än 4 år i World of Warcraft är det nu LotRO som gäller fullt ut sedan ett par månader tillbaka. Föredrar du underbara miljöer, story telling och PvE i allmänhet är LotRO ett fantastiskt spel som jag varmt rekommenderar.

Föredrar du PvP finns det dock betydligt bättre alternativ, som tex Warhammer Online och Guild Wars.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Håller med Snake, LotRO är grymt, inte mycket PvP direkt utan det är förpassat till ett speciellt område som heter Ettenmoors. Så man kan köra lite PvP men på det stora hela är det PvE.

Klart värt att testa och inte direkt dyrt att köpa heller, såg det för 79kr och då ingår en månad, sen kan det vara en idé att skaffa expansionen när man närmar sig level 50 eller om man vill köra någon av de nya klasserna Warden eller Runekeeper, de räknas som lite svårare att spela än exempelvis hunter eller champion i spelet.

/Claws

1
Skriv svar