Lord of the Rings Online

Medlem
Lord of the Rings Online

Skulle vara trevligt med en generell diskussionstråd om LotrO och eftersom det inte fanns någon [aktiv] så startade jag en ny. Det skulle vara kul att veta vilken server de flesta spelade på också. Själv spelar jag på Gilrain under namnet laderlazze.
Grön färg = FZ
Rödfärg = LotrO

Gilrain
q0rra - laderlazze
mad-dog - Elyra

Eldar
fella1strke - Xandam
chkld - Leakima
MrBanzaiman - Ganthar


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

samma här, Elyra på Gilrain

Medlem

Xandam på Eldar här, lirar med SvenskaKrigare.

Medlem

chkld = Leakima @Eldar


signatur

Rock n Roll

Medlem

Många svenska spelare på Eldar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Trubadix i gillet Rulers of Westernesse på Gilrain. Nu får de fan släppa lite nytt, Lothlórien var ju rena skämtet.

Medlem
Skrivet av Funkateer:

Trubadix i gillet Rulers of Westernesse på Gilrain. Nu får de fan släppa lite nytt, Lothlórien var ju rena skämtet.

Lothlorien har ju inte släppts än


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelar på Eldar, Ganthar var namnet

(började för 2 dagar sen )

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Funkateer:

Trubadix i gillet Rulers of Westernesse på Gilrain. Nu får de fan släppa lite nytt, Lothlórien var ju rena skämtet.

Lothlorien har ju inte släppts än

Halva kartan finns ju, känns lite som en demo. Vad jag menar är att jag tycker Mória var grymt, men lite futtigt.

Medlem
Skrivet av Funkateer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Funkateer:

Trubadix i gillet Rulers of Westernesse på Gilrain. Nu får de fan släppa lite nytt, Lothlórien var ju rena skämtet.

Lothlorien har ju inte släppts än

Halva kartan finns ju, känns lite som en demo. Vad jag menar är att jag tycker Mória var grymt, men lite futtigt.

Halva kartan? Man kan inte ens gå in i lothlorien än, så förstår inte riktigt vad du försöker påpeka.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Funkateer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Funkateer:

Trubadix i gillet Rulers of Westernesse på Gilrain. Nu får de fan släppa lite nytt, Lothlórien var ju rena skämtet.

Lothlorien har ju inte släppts än

Halva kartan finns ju, känns lite som en demo. Vad jag menar är att jag tycker Mória var grymt, men lite futtigt.

Halva kartan? Man kan inte ens gå in i lothlorien än, så förstår inte riktigt vad du försöker påpeka.

Ehm, jag vet inte vart du köpte ditt ex, men när jag går österut från First Hall, ut i friska luften och därefter trycker 'M' så står det 'Lothlórien' klart och tydligt. En liten bit av det i alla fall - vilket påpekades från början - känns lite futtigt.

Medlem
Skrivet av Funkateer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Funkateer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Funkateer:

Trubadix i gillet Rulers of Westernesse på Gilrain. Nu får de fan släppa lite nytt, Lothlórien var ju rena skämtet.

Lothlorien har ju inte släppts än

Halva kartan finns ju, känns lite som en demo. Vad jag menar är att jag tycker Mória var grymt, men lite futtigt.

Halva kartan? Man kan inte ens gå in i lothlorien än, så förstår inte riktigt vad du försöker påpeka.

Ehm, jag vet inte vart du köpte ditt ex, men när jag går österut från First Hall, ut i friska luften och därefter trycker 'M' så står det 'Lothlórien' klart och tydligt. En liten bit av det i alla fall - vilket påpekades från början - känns lite futtigt.

Lothlorien är inte färdigdesignat, så futtigt kan du tycka om du vill, men det är inte mindre futtigt än alla andra free contents.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Aja.. själv spelar jag i Eldar med min burglar Zephelion.

Medlem

Spelade Lotro för och då körde jag på Eldar, men körde bara till lvl 15. Man kanske ska ta och börja om på Eldar igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

inget pvp?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Parnan / Gandulf på Snowbourn


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Körde lotro i ca 1 år från relase och jag kan bara säga det att spelet är riktigt bra.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

inget pvp?

Jodå PvMPar titt som tätt på Eldar servern. Brukar köra med min Minstrel Leakima DPS traitad i etten, finns inget bättre än att stuna en Warg som försöker fly efter att ha pouncat någon i ens fellowship med traitad Piercing Cry


signatur

Rock n Roll

Medlem

Som det är sagt tidigare i tråden, finns det gott om Svenska spelare på Eldar, men även en hel del på Evernight. Tillskillnad mot övriga MMO som släppts under de senare åren (läs: AoC resp War), så har LOTRO en sakta men säkert växande skara spelare och en mycket bra community.

Rekommenderas starkt!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Fan skulle ju rollat Eldar det hör ju jag...

Medlem

Eftersom Mythic/GOA inte verkar komma ett steg närmare en laggfri lösning för keep och city attacks i Warhammer, har jag och några online vänner som jag känt i många år, beslutat oss för att överge det projektet och i stället starta ett bestående kinship i LOTRO. Finns det några intresserade får ni gärna höra av er!

Tanken är att skapa en social knutpunkt ingame. Inget hardcore raidande här inte. Det måste finnas tid för familj och andra irl aktiviteter, utöver själva spelandet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Eftersom Mythic/GOA inte verkar komma ett steg närmare en laggfri lösning för keep och city attacks i Warhammer, har jag och några online vänner som jag känt i många år, beslutat oss för att överge det projektet och i stället starta ett bestående kinship i LOTRO. Finns det några intresserade får ni gärna höra av er!

Tanken är att skapa en social knutpunkt ingame. Inget hardcore raidande här inte. Det måste finnas tid för familj och andra irl aktiviteter, utöver själva spelandet.

Grattis till ett bra beslut och välkommen till ett fantastiskt spel.


signatur

Rock n Roll

Medlem

Har vi fler Laurelin-spelare här? Jag är där iaf, med samma nick som här.

Medlem
Skrivet av chkld:

Grattis till ett bra beslut och välkommen till ett fantastiskt spel.

Tackar och bugar.

Har lirat LOTRO lite till och från sen launchen, men nu är vi där för att stanna och det känns bra.

Vi finns på Evernight förresten, om nu tanken är att start posten skall uppdateras. 8)


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jag kör på Laurelin just för RPn. Heter Aldrond där.

Inaktiv

Hejsan

Jag har spelat lotro väldigt länge nu och måste säga att det är ett av dom bästa mmo:sen jag har spelat.

Spelar på Eldar och tänkte passa på att informera lite om mitt kin som rekryterar.

Vi är ett rank 9 kinship på Eldar bestående av ett gäng svenskar som har spelat tillsammans under en lång tid. Vi ser oss själva som ett seriöst Softcore kin med en målsättning att skapa en vänlig och hjälpsam atmosfär för kinnets medlemmar. Även om vi tar vårat spelande på allvar så anser vi att livet utanför Middle Earth alltid måste få komma i första hand.

Vi har Kinhus, Forum, Raidplanner och Teamspeak. Vi raidar regelbundet både Watchern och Nornuan.

Vi har ingen ambition att växa och bli största kinnet med många anonyma medlemmar, utan siktar på att hålla vårt kin på en nivå där alla känner alla och trivs i varandras sällskap.

I nuläget är vi över 30 svenskar plus massor med Alts, de flesta med fullt Radiance set och söker i första hand spelare som kan förstärka vårat End-Game spelande (raid) där vi har som målsättning att ta ner Watcher 2.0 inom så snart som möjligt. Till det söker vi spelare av alla klasser utom Hunters och Champions.

Ansökan och mer information finns på http://www.championsofthenorth.se/lotro eller kontakta Seraphor/Seraphir eller Mangrandh/Mangion

Burglar - Hög
Captain - Medium
Champion - Låg
Guardian - Medium
Hunter - Låg
Lore-Master - Medium
Minstrel - Medium
Rune-Keeper Hög
Warden - Hög

//Adorme, lvl 60 minstrel, Eldar


signatur

-- Svenskt Destruction Guild --
www.championsofthenorth.se

Medlem

@Adorme
Skapade ni inte ett gille i Warhammer också, ett tag efter att jag startade upp Echo of War? Kör ni bara i LOTRO idag?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Snake:

@Adorme
Skapade ni inte ett gille i Warhammer också, ett tag efter att jag startade upp Echo of War? Kör ni bara i LOTRO idag?

Jo, det är helt rätt. Jag startade upp CotN i WAR när jag började lira det. Men tyvärr så föll mig inte riktigt WAR i smaken så jag gick tillbaka till LotRO, som jag spelade en längre tid innan jag provade WAR. CotN WAR finns fortfarande kvar och vad jag har hört så rullar det på bra för dom.

Hoppas det går bra för Echo of War. Du får höra av dig om du lirar lotro på Eldar.


signatur

-- Svenskt Destruction Guild --
www.championsofthenorth.se

Medlem

Echo of War är historia sedan länge.

Jag höll ut några månader efter betan, men sedan lade jag ner War efter julhelgerna pga lagg problemen i fortress och city sieges. Dessutom kan man så här i efterhand konstatera att vi gjorde ett fel val när vi byte server med gillet i samband med att de klonade realmerna. Vi hade alldeles för stort förtroende för GOA/Mythic och deras löften/framtidsplaner. Det är ju inte direkt så att spelarbasen växt, vilket var förutsättningen för att kloningen skulle visa sig vara ett bra val. Nu halverades spelarbasen och ur guild synvinkel var det lika med slutet.

Jag gick tillbaka till min gamla guild i WoW, men efter fyra år i samma mmo, räckte inte WotLK till för att bevara min motivation för att fortsätta spela. Så jag avslutade prenumerationen och började spela LOTRO, som jag varit inne och nosat på lite då och då sedan det släpptes.

Nu är jag, tjejen och några polare fast på Evernight och trivs fin fint där.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

@snake
Vi kanske börjar gå lite off topic nu.

Men WAR passade helt enkelt inte min spelstil. Var ju i stort sett enbart pvp.

Kul att ni trivs i lotro nu iaf. Men vad gör ni på Evernight? Klicka här och kom över till oss!


signatur

-- Svenskt Destruction Guild --
www.championsofthenorth.se

Skriv svar