Everquest II - Erbjudande för Gratis spel och expansioner!

Medlem
Everquest II - Erbjudande för Gratis spel och expansioner!

Tjoho!

Som alla vet så spelar många World of Warcraft till förbannelse. Jag själv vill vara lite knepig och annorlunda så spelar jag istället Everquest 2. Vilket enligt mig själv är ett mera vuxet och skönare alternativ.

[info]Everquest II släpptes ungefär på samma gång som World of Warcraft och har nu samlat på sig en imponerande hög med content och expansioner. Det är enligt mig själv lite svårare att komma in i men belöningen är dess då större.[/info]

Med sina 19 raser! och 24 klasser! så är möjligheten att hitta sin karaktär stor. Man sitter heller inte sysslolös med alla crafting-yrken som man kan välja innefattande allt från att skapa rustningar till möbler.

Extra kul är det ju då man kan köpa sig ett eget hus eller guildhall som man sedan kan utsmycka med allt mellan himmel och jord. Stolar, bord, sängar, husdjur, vapen, speglar och så vidare. Det är mystiskt skönt att efter lite spelande återvända till sitt hus för att hänga upp lite loot, klappa sina husdjur, spana på sig själv i spegeln för att sedan logga ut vid sängen.

Maxlevel ligger nu på 80 och vad som jag tycker är extra kul är att man inte bara har En xp-bar utan flera. Först kan man bli level 80 adventurer vilket innebär att man gör quests och dödar mobs. Sedan kan man bli level 80 Crafter i sitt valda yrke. Efter detta kan man även samla ihop 200! levels i sitt skill-tree där man utvecklar sin karaktär. PLUS, att man kan gå med i eller skapa en guild som också den kan levla upp till 80.

Utöver detta finns det vanliga med att samla achivements/collections men också andra saker som att lära sig språk och liknande.

Som man kan se så är det inga problem att hålla sig sysselsatt. Jag ska erkänna att det i början känns lite stort och komplex men med lite tid och tålamod finns här mycket kul att uppleva.

Spelet är fortfarande redigt snyggt om man har en dator som orkar dra upp grafikinställningarna. För inte så länge sedan kom också stöd för multicore och det gjorde mycket för prestandan.

Då Everquest II är vad jag tror SOE's största satsning så fortsätter ju patchar och content komma hela tiden. Expansioner kommer en varje år så det finns alltid något att se fram imot.

Erbjudande!

I alla fall, grejjen är nu att jag som spelare kan skicka ut "Recruit-a-friend" trials där DU kan prova på spelet i 14 dagar. Om du efter den tiden vill fortsätta så betalar du bara för en månads spelande (100kr) OCH får spelet gratis!

Det som ingår är...

Allt detta gratis. Det enda som saknas här är då den senaste expansionen (The Shadow Odyssey) men som ändå bara är endgame 80+ content. Denna kan man ju självklart köpa till vid ett senare tillfälle.

Om du är intresserad och känner med dig att detta är något du vill spela, kasta över en e-postadress så skickar jag en invite.

Om du däremot enbart är intresserad av att prova spelet, så finns det fortfarande en "vanlig" trial att prova på, (Klicka här) enda skillnaden där är att efter 14 dagar så måste man istället betala för allt detta som ingår här om man ska fortsätta spela.

Störst nytta av detta erbjudandet får ju folk som faktiskt tänker fortsätta spela efter sin trial då de inte behöver betala något för dessa expansioner. Det kan ju så klart vara svårt att veta på förhand men känner ni med er att så är fallet så är ju detta erbjudandet perfekt!

Detta är i alla fall vad jag kan bidra med och hoppas så klart att ännu fler hittar in i detta sköna spel!

Tack för ordet

Edit:

När jag började spela så störde jag mig så otroligt på det interface och skin som spelet använde, det kändes bara så 98'. Efter det så spenderade jag löjligt mycket tid med att göra ett eget skin för att ersätta detta. Min inspiration till detta var ju det UI som användes i spelet Vanguard Saga of Heroes. Efter lite samtal med SOE själva fick jag tillåtelse att basera ett nytt EQ2 UI på material från Vanguard. Resultatet ser ni ( Här ).

Om ni senare vill få tag i mig In-Game finns jag under namnet Sujeth på EU-servern Splitpaw.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Är egentligen lite sugen på att testa, en i min bekantskapskrets spelar det och säger att det är mucho kul. Har lagt ner både WoW och War så kanske borde testa något nytt/gammalt.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar