Vet någon ett bra hunting grind spel?

Inaktiv
Vet någon ett bra hunting grind spel?

Jag läste Beerz tråd i jakt efter ett spel som passade mig, men jag har lite andra kriterier.

Jag har testat en del gratis MMORPG på sistone och de har bara varit sånna dära quest spel som jag är så trött på.

För mig gör det inget om man inte expar i grupp, men jag vill inte ha något där man ska "springa fram o tillbaka till massa olika ställen och döda 10 sånna och sen spring dit och hämta 10 sånna".

Jag saknar spelen där det inte fanns några quest, eller kanske ett på Level 1, 15, 35, 60, och allt resten så får man gå och hunta var man vill och döda i flera timmar.

Det ska vara rätt svårt, och segt gärna, inte så man bli max level på 2 veckor, och inte så man får vapnena och rustingarna för de levlarna genom att göra de questen eller att de går o köpa i shopperna hela vägen upp.

Jag kanske är kräsen men jag tycker de är för enkelt nu, jag gillade det när det bara fanns en som var lv 50, en på 43, och några på 35 så att säga och det inte fanns någon max level, inte vad någon visste iaf. Och den som var högst level var den som hade grindat dag in och dag ut i flera månader. Det här är nog the hardcore av the hardcore, finns säkert inga sånna spel längre, men det är inte heller så himla viktigt för mig att de är flera tusen som spelar det.

Det spelet jag drar likheter med hela tiden är ett spel som heter Xenimus, som en gång i tiden var riktigt bra och svårt, men som med varje update blivit sämre och sämre och nu bara är ren skit.

Så nu undrar jag bara om någon vet om något spel som man bara huntar i, enstaka quests, inte nya quests varje level och som inte går på någon månad att bli max level på, det får gärna vara FPS.

Jag har redan kört Line Age 2 som jag tyckte var rätt kul, men jag är på jakt efter något annat

Skulle vara ytterst tacksam ifall någon känner till ett sådannt här spel och kunde berätta det

Mvh Snarkast

Medlem

Darkfall har ju inga levels men det kanske skulle kunna vara något

Medlem

Såg att du redan testat Line age II, synd för det passar verkligen in perfekt på din beskrivning!

Om du inte är speciellt kräsen vad gäller grafik så kan du ju testa Tibia. Grinda är det ända du gör och det finns ingen level cap så du kan grinda i all evighet!

Medlem
Skrivet av Snarkast:

Det ska vara rätt svårt, och segt gärna, inte så man bli max level på 2 veckor, och inte så man får vapnena och rustingarna för de levlarna genom att göra de questen eller att de går o köpa i shopperna hela vägen upp.

Jag kanske är kräsen men jag tycker de är för enkelt nu, jag gillade det när det bara fanns en som var lv 50, en på 43, och några på 35 så att säga och det inte fanns någon max level, inte vad någon visste iaf. Och den som var högst level var den som hade grindat dag in och dag ut i flera månader. (...)

Eve online kanske är det du söker, om du nu är intresserad av ett sci fi-rymdspel. Även om det finns mycket quests och sånt, så är spelet väldigt väldigt fritt och har i princip inget leveltak. De som spelat längst (upp till 6 år) har fortfarande inte nåt taket och spelet är i princip oändligt stort också.

Fördelar för dig:
- Inget level tak
- Avancerat
- I princip all utrustning lär du fixa på egen hand (crafta eller köpa dyrt)
- Jätte stort spel
- Jäkligt fritt spel

Nackdelar för dig:
- Månadskostnad
- Inte ett fantasy/fps -rollspel (vilket det känns som att du söker)
- Mycket quests (dock behöver du absolut inte göra dem!)

Det jag tänker på när jag hör din beskrivning är Diablo 2 (dock 10 ggr mer hardcore). Typ bara några story quests (som i princip bara är till för att avancera till nästa värld). Relativt högt leveltak, mycket grindande, gratis, ska man få bra utrustning måste du döda döda döda mer fiender.

Diablo 3 kanske skulle vara något för dig, om de nu inte förenklar och begränsar det. Dock är det ett tag till release, men prova en Eve trail, eller spela ett av de grymt många gratis mmorpg (där de allra flesta kräver mycket grinding/farming.

Medlem

Silkroad Online, ett enda grind fest med dålig exp rate! Finns quest, ger dåligt med exp och knappt några items inblandade. Och vill du inte ha quest så skiter du i dom.

Medlem

humm, skulle nog tipsa om Pristontale (1) det har ju kommit ut en tvåa nu på sistonde, men den verkar vara olik ettan, inte samma känsla liksom, men dock har jag inte heller testat tvåan, accet har typ buggat sig. första spelet är dock riktigt bra grindning spel, bara quest på lvl 20,40,60


signatur

Remember remember the fifth of November

1
Skriv svar