The Chronicles of SPellborn

Inaktiv
The Chronicles of SPellborn

Verkar inte som folk känner till detta MMO, tänkte jag skulle göra en tråd om det.

The Chronicles of Spellborn är utvecklat av en liten Holländsk studio, så det har väldigt lite marknadsföring. Spelet är dock, enligt min egna åsikt, både nyskapande och underhållande.

Spellborn har en mycket roligt stridssystem, för det första så är det som Darkfall iomed att du siktar med allting du gör och rör dig fram o tillbaka för att undvika slag.
Det andra stora är att du har en Skilldeck istället för klassisk actionbar, alltså en uppsättning med 5 förmågor per rad, max 6 rader. När du använder en förmåga så rullar nästa rad in, och så rullar man vidare genom sin skilldeck tills man kommer tillbaka till rad 1.
Det ingår även combos, olika sorters skills etc, så man försöker alltid optimera sina skills så de funkar bra i följd och att man har saker tillgängliga när man behöver dem.

Det finns 3 arketyper, Warrior, Rogue och Spellcaster, med 3 subklasser inom varje. Spellcasters har flest heals, men alla har olika lifetaps och liknande.

Spelet har en rätt stiliserad artstyle, men är byggd på den solida Unreal Engine 2.5 så det är snyggt för att vara ett MMO.

Etc. Etc.

Det går att ladda ner spelet från www.tcos.com , och spela upp till lvl 7 gratis.

Själv kör jag en Ancestral Mage, Pet class som får diverse lustiga summons och spells

Medlem

Kanske bara är jag men kollade på en gameplay film på Youtube och tyckte det såg ganska stelt ut :/

Medlem

Testade spelet var inget för mig är mer passande som ett F2P spel än P2P.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av isorill:

Kanske bara är jag men kollade på en gameplay film på Youtube och tyckte det såg ganska stelt ut :/

Det mesta av det på Youtube är från betan, framförallt animationerna har förbättrats nämnvärt i det riktiga spelet.

1
Skriv svar