Vanguard: Saga of heroes på STEAM.

Vanguard: Saga of heroes på STEAM.

Nu finns möjligheten att köpa Vanguard över Steam för 8 euro. http://store.steampowered.com/app/24150/

Men gratis 14 dagars trial finns det dock fortfarande:
http://www.joinvanguard.com/isleofdawn/

http://download.station.sony.com/patch/download/vgo/Vanguard_...


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Nice. Hoppas det ger lite mer subscribers. Dom har verkligen patchat skiten ur Vanguard sen SOE tog över från Sigil. Det flyter på riktigt bra nu.

Det enda jag tycker är risigt är att dom tog bort equipment experience och ersatte det med standardsystemet med items som har "levels" istället. Bleh.


signatur
Medlem

Spelar på en gratismånad just nu och är vederbörligen imponerad av vad de har lyckats med sedan launch. Nu har jag iofs en bättre burk än jag hade då, men hela spelet har mer flyt nu.

Gillar dock att det inte är lika många subs som i wow - det ger en mer episk känsla när man mitt ute i den ÖDE ödemarken faktiskt stöter på någon.
Fast några till kanske inte gör något, det är lite tomt emellanåt

Enda nackdelen är att jag fortfarande inte kan styra mitt humör när jag craftar... Jäkla komplikationer som uppstår när man tar minsta lilla risk med att försöka nå kvalitet B eller A

Medlem

Gillar det som fan efter ett par dagar på gratismånaden, förutom att mina karaktärer är på pvp-servern där det inte finns några människor alls what so ever.

Men men

Medlem

Tack för tipset! Tog hem trial och ska testa. Vilken server bör man välja för att få träffa lite folk?

Vet inte riktigt, jag kör alltid på Halgar EU PVE servern. Och där finns det då tillräckligt med folk.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Spelade för ett bra tag sen. Håller på och drar hem trialen och ska prova och se hur det är nu.
Men vilken tid det tar att uppdatera

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Tack för tipset! Tog hem trial och ska testa. Vilken server bör man välja för att få träffa lite folk?

Vilken som helst förutom Sartok :>

Medlem

Tjena, jag som gammal MMO veteran enda tillbaks till UO tiden har satt mig ner och börjat tanka trialen till detta för att se om det har blivit något bättre sen sist + att jag införskaffat mig en betydligt bättre burk..

Är så trött på WOW och WAR stilen där allt är en enda stor grindfest, jag vill ha djup karaktärsutveckling, grym pvp och en jävla massa frihet ala Ultima Online..

hur är detta spel? finns det folk som fortfarande spelar det? eller håller alla till på PVE servrarna osv?

Är pvpn grym? kan man döda vem fan man vill var man vill om man så skulle vilja? Man vill ju att spelet ska vara en gnutta verklighetstroende och inte vara rött mot blått om ni förstår vad jag menar, skulle jag vilja göra en rogue ska jag kunna sno saker från andra spelare, ska jag vara en mördare ska jag kunna mörda vilken spelare som helst ute i vildlandet..

Är ni med på tänket?

Kan någon erfaranen berätta lite för mig, är det här spelet ett RIKTIGT mmorpg och inte ett barnvänligt lego i datorformat?

Haha ha det fint, ifall ingen hinner svara så får vi väl kanske ses i VG istället..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem
Skrivet av godsaveme:

Tjena, jag som gammal MMO veteran enda tillbaks till UO tiden har satt mig ner och börjat tanka trialen till detta för att se om det har blivit något bättre sen sist + att jag införskaffat mig en betydligt bättre burk..

Är så trött på WOW och WAR stilen där allt är en enda stor grindfest, jag vill ha djup karaktärsutveckling, grym pvp och en jävla massa frihet ala Ultima Online..

hur är detta spel? finns det folk som fortfarande spelar det? eller håller alla till på PVE servrarna osv?

Är pvpn grym? kan man döda vem fan man vill var man vill om man så skulle vilja? Man vill ju att spelet ska vara en gnutta verklighetstroende och inte vara rött mot blått om ni förstår vad jag menar, skulle jag vilja göra en rogue ska jag kunna sno saker från andra spelare, ska jag vara en mördare ska jag kunna mörda vilken spelare som helst ute i vildlandet..

Är ni med på tänket?

Kan någon erfaranen berätta lite för mig, är det här spelet ett RIKTIGT mmorpg och inte ett barnvänligt lego i datorformat?

Haha ha det fint, ifall ingen hinner svara så får vi väl kanske ses i VG istället..

Om du har tålamod att vänta, låter din beskrivning av ditt "dröm mmorpg" som en beskrivning utav det kommande spelet "Darkfall", kika in det! Men jag har hört att Vanguard ska vara ett jättebra spel, i stil med Everquest liren som alla vet är jättebra! Vet dock ingenting mer, kanske skulle pröva det!

Medlem

Jag köpte det för ca 100kr och spelade i en dag sedan tappade jag intresset

Medlem
Skrivet av godsaveme:

hur är detta spel? finns det folk som fortfarande spelar det? eller håller alla till på PVE servrarna osv?

Jo tyvärr spelar klart flest på PvE servrarna.

Skrivet av godsaveme:

Är pvpn grym? kan man döda vem fan man vill var man vill om man så skulle vilja? Man vill ju att spelet ska vara en gnutta verklighetstroende och inte vara rött mot blått om ni förstår vad jag menar, skulle jag vilja göra en rogue ska jag kunna sno saker från andra spelare, ska jag vara en mördare ska jag kunna mörda vilken spelare som helst ute i vildlandet..

Spelar man på PvP server så kan man döda var man vill (efter att man passerat lvl 10). Det går dock inte att sno saker från andra spelare. Men dödar man någon får man en del av det guld de bär med sig (vilket innebär att man har det mesta av sitt guld på banken)
Det finns egentligen inget riktigt PvP innehåll heller, utan det är bara det spelarna skapar genom ambush, fighter över PvE bossar osv.
Det finns en PvP arena där man kan få lite prylar om man har bra PvP status.
Så i princip kan jag inte rekomendera någon att börja spela Vanguard pga PvP, gillar man dock känslan i Vanguard och PvP så prova att lira på PvP servern.

1
Skriv svar