Vilket är det bästa mmo:ot nu?

Inaktiv
Vilket är det bästa mmo:ot nu?

Ja, när "mines of Moria", "LIch King", Warhammer har släppts, vilket är det bästa Mmo:ot nu?
Förklara gärna varför

Medlem

Bästa och bästa må jag ju inte säga, men jag röstade på EVE, tycker om konseptet, skill systemet + att det är bara en värd, det gör spelet ganska unikt i sig , osv, det finns massa saker som EVE skiljer sig från andra MMO:n och det är färför jag röstade på spelet + att jag speler det och tycker det är skit kul fortfarande


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

EvE är det enda vettiga spelet i den där listan. Även om jag tycker att de äldre MMOerna fortfarande är bättre.

Medlem

Warhammer online!

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Warhammer online!

det var mycket innehållsrikt, kan du förklara lite till? varför tycker du det? sov


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

lotro har en trevlig atmosfär


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Kom rätt sent in i MMO svängen, fortfarande nästan noob! Men av dom jag har spelat och testat(WOW, AoC, WAR, GW, Lotro, EQII) säger jag personligen utan tvekan Vanguard: Saga of heroes.
(Jag har kört enbart PVE ska tilläggas.)

3 stora(jaja en mindre då + en ny liten start-area; Isle of dawn)kontinenter att utforska, massa raser och klasser att välja på även om jag tydligen bara väljer warlock eller sorcerer vilket MMO jag ramlar på, kör visserligen en Druid nu från start i isle of Dawn och den känns bra. Ett harvesting och crafting system som känns inspirerande och kul, massa quests till det också för den delen, dessutom diplomati systemet som är unikt för de MMO jag spelat iaf. Massa mounts både på land och i luften, man kan hyra flygande mounts t ex, man kan köpa tomt och senare bygga sitt hus, man kan bygga en båt och segla iväg.

Av dom nya MMO:en som är på väg så känns Darkfall online och Mortal Online mest intressanta, trots att jag är en PVE carebear.
Men det är bra att det kommer spel som går utanför den vanliga formeln även om jag personligen inte skulle bli aktiv i nått av dom.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Vilken är den sämsta tråden nu? Den här kanske?
Testa och avgör själv kanske.

Medlem

EverQuest står sig ännu


signatur
Inaktiv
Skrivet av FAsA:

Vilken är den sämsta tråden nu? Den här kanske?
Testa och avgör själv kanske.

....Va? Jag frågar efter vad NI TYCKER ÄRDET BÄSTA MMO:et. Jag har inte kört alla, men är nyfiken på vad ni tycker.

Läs vad det är jag undrar innan d vräker t dig en korkad kommentar.
-vilken är den sämsta kommentaren?
-Din kanske

:P:P;)

Medlem

Ultima Online.

Sony är tydligen på G med Everquest III också,

fast vill hellre ha ett helt nytt Star Wars Galaxies eller et nytt Ultima online, vem det nu var som gjorde det.

Inaktiv
Skrivet av Tepz:

Ultima Online.

Sony är tydligen på G med Everquest III också,

fast vill hellre ha ett helt nytt Star Wars Galaxies eller et nytt Ultima online, vem det nu var som gjorde det.

Har aldrig kört Eq, men det låter väldigt bra

Medlem

EVE Online, en djuphet andra MMORPG inte ens kommer i närheten av. Sandlådekänslan är överväldigande.

Skrivet av Tepz:

Ultima Online.

Sony är tydligen på G med Everquest III också,

Åh fan, är det hundraprocentigt? jag har kört 2 trials av EQII och det var riktigt kul.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Aion: The Tower of Eternity. Jag har inte spelat det, men kan fortfarande säga att det slår allting. Visuellt, CryEngine, vad mer behövs säga? Slåss i luften med vingar <3. Asiatiskt utseende, ännu mer <3. Aion.. <3333333333.

Medlem

...What? Bästa MMOt är WoW. Inget annat jag spelat är av samma genomgående kvalité och spelbarhet.
Enda andra förslaget av denna genre jag kan förstå är EVE, som jag respekterar. Inget jag tillät mig fastna för dock.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

World of Warcraft tack vare dess mångsidighet, enkelhet och att det är så pass välpolerat och balancerat som det är.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Lineage 2? Fattar inte varför du har med Guild Wars om du inte har med L2.. L2 som även det släppts av NCSoft är ju större än Guild Wars..

Fail på dig..

Inaktiv
Skrivet av Ramblemoe:

Lineage 2? Fattar inte varför du har med Guild Wars om du inte har med L2.. L2 som även det släppts av NCSoft är ju större än Guild Wars..

Fail på dig..

Tat lugnt, det visste jag inte, personligen vet dom flesta vad GW är, det var därför

Avstängd

Röstade på Lotro då det är det jag kör. Finns säkert bättre, men Lotro är ju just Lotr. ^^

Medlem

World Of Warcraft

Inaktiv
Medlem

DAOC finns ju inte med!!

Medlem

Har kört alla på denna listan (Förutom Pirates of the Burning Sea), och jag tycker inget är särskilt jättebra... Visst, jag har spelat WoW sedan det kom ut, lirat Lotro ett tag, och kör nu på för fullt med Warhammer Online, men ett mmo jag längtar efter är Darkfall! Verkar bli hur grymt som helst! (Kanske ska till lägga att jag är en stor Ultima Online fantast, kanske därför jag längtar efter DF så mycket! )

Medlem
Skrivet av Gortie:

EverQuest står sig ännu

seriöst finns det fortfarande spelare till detta? för alltså.. återkommande? Skicka gärna ett PM har lite frågor


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Jag säger WAR fast än att de inte är riktigt sant. WAR utvecklas fortfarande, när dom värsta problemen är lösta så kommer det att bli det bästa MMOt någonsin, iaf för en PVPnisse som mej

Medlem

Lotro, lätt lotro, eller ultima online, lotro har så jäkla bra handling och håller allt samman och är skit roligt, ultima online, gillar för att det är klassiskt ^^


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

jag lirar wow. Problemet med det spelet är att jag hatar att levla i det, hela biten med quester och dylikt är sjukt tråkigt, å andra sidan tycker jag endgame är helt OK även om det gick ganska snabbt att klara av om man är i en bra guild. Är väldigt nyfiken på WAR dock. Känns som att lvlingen där kan vara kul om man kör pvp, svårighetsgraden för lvl-pve i wow är ju sinneslåg, man gör verkligen samma sak om och om igen, inte vet jag men kan tänka mig att om man lvlar via pvp så blir det en fetare utmaning kanske.

Medlem

Mortal Online verkar grymt när det kommer ut.

Darkfall kommer faila.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv
Skrivet av IcePillow:

Mortal Online verkar grymt när det kommer ut.

Darkfall kommer faila.

Mortal Online kommer "faila" lika mycket som Age of Conan då båda spelen kräver en mycket bra dator.

Grafik är inte allt i ett Mmorpg.

12
Skriv svar