Förslag på mmo att snöa in sig på under julen?

Medlem
Förslag på mmo att snöa in sig på under julen?

Det allra bästa med julen tycker jag är att sitta uppe sent i vintermörkret och vara rejält insnöad i något mmo. I år har jag dock till min fasa upptäckt att jag inte vet vad jag ska snöa in mig på, och skulle därför behöva lite tips.

Jag har tidigare spelat Wow i några år, AoC några timmar, Wurm några veckor, Tabula Rasa beta, Whispers in Akarra några veckor. Ovanstående går alltså bort. Warhammer går också bort. Nästa jag har tänkt lira är Darkfall, men det släpps ju inte förrens slutet av januari.

Så, har ni några bra tips åt en julfirande gamer?

Inaktiv

Guild WArs. Everquest?

Medlem

De har jag iofs. inte testat, men eftersom de har funnits ute såpass länge så känns det som man är för långt efter för att ha glädje av dem. Eller jag kanske har fel?

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

De har jag iofs. inte testat, men eftersom de har funnits ute såpass länge så känns det som man är för långt efter för att ha glädje av dem. Eller jag kanske har fel?

Guild Wars, är inte tomt, alltid nya figurer som springer omkring, ingen månadskostad heller, så det är ju skönt:D

Medlem

Försök släppa tanken på att endast slutmålet är kul, och njut av hela resan oavsett vilket MMO du beslutar dig för att spela under julen. För PvE hade jag rekommenderat LOTRO eller EQ2. Det förstnämnda har en väldigt skön atmosfär. Välj servern Snowburn om du vill ha mycket svenskar runt omkring dig. För PvP är Warhammer klart bäst, men det hade du valt bort såg jag.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Medlem
Medlem

Starwars Galaxies, EVE Online, Guild Wars och Everquest II är alla värda och provas. Några går tom att köra gratis i 10-11 dagar.

Inaktiv

Lotro .. ! Men annars wow eller Age of conan eller varför inte warhammer online

Medlem

Lotro testade jag under betan, men fastnade inte riktigt för det. Tog upp Tabula Rasa lite snabbt nu när det blev gratis, men världen kändes alldeles för tom och öde för att det ska kännas värt.

Eve Online skulle jag vilja spela, men inser att det är hopplöst att hoppa in 5 år efter release, då skills är helt beroende av speltid.

Star wars Galaxies har jag iofs. inte testat. Vad är det för typ av mmo? Strider ? Crafting? PVP? PVE?

Medlem

Star wars är epic och crafting är grYYYYMT!
Pvp är grymt roligt o strider kan det hända mellan guilder=>


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Lotro testade jag under betan, men fastnade inte riktigt för det.

Tycker det är rätt typiskt att döma ut ett MMO innan det ens är släppt tyvärr. Tänker inte predika om hur du borde pröva, men spelet är väldigt annorlunda från launch till 1½ år senare.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

njae första intrycket brukar faktiskt hålla sig även efter beta på spel.
är så för mig iaf men vi vet alla kloster att du är väldigt hängiven lotr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag precis som dig Notumforce, fastnade inte alls för LOTRO när jag testade betan. Och nu ett år senare har jag hört från kamrater att det skall vara mycket inbjudande och mysigt. Och eftersom jag visste att jag inte alls fastnade för spelet på betan tänkte jag att det är värt ett par minuters surfande, och jag spanade in lite filmer och bilder och läste en del på forum runt omkring. Och jag blev sugen på att testa igen.

Nu har jag beställt spelet och köpt lite böcker om det. Väntar bara på att det skall trilla in i brevlådan och sedan skall jag joina med KlosterKatten och Snake.

Jag vet att det är lätt att döma ett spel på betan, jag gör det själv, eftersom det man ser är inte alls det man vill se. Men eftersom man vanligtvis inte ens skrapar ytan på en beta, så kan det vara värt att kolla upp det igen.
Detta är ett tankesätt jag har ang. betor och mmorpgs, och det funkar.


signatur

Niet.

Medlem

har köpt lotr faktiskt förut o spelat ganska mycket så har inte bara testat betan.

svårt o sätta fingret på det men ja det fattas nått i lotr men fan vet vad , inte mitt spel helt enkelt.

Men va trist om alla gillade bara samma spel hela tiden ush.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar