Bra rollspels-MMO

Medlem
Bra rollspels-MMO

Efter att ha spelat WoW i 3 år och testat WAR sedan öppna betan vill jag testa lite rollspelande igen. Har testat det ganska mycket i WoW men det kändes inte speciellt naturligt utan mer framtvingat. Eller är det bara jag som fått rollspelande i WoW om bakfoten?

Så någon här som rollspelar i ett MMO som har ett bra tips på ett, helst ganska öppet, MMO där rollspelande fungerar bättre än i WoW?

Under tiden jag väntar på lite svar får jag ta och fundera på vad för typ av karatär jag ska spela


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Lord of the Rings Online är väl ganska inriktat på rollspelande.

Medlem

Laurelin servern på Lord of the rings online. Väldigt fin RP community, ännu bättre om du kan LOTR-lore osv, annars är The prancing pony ett bra ställe o hitta rp på kvällarna!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hmm ska kolla lite mer på det. Dock finns det väl ingen PvP i det? Förutom Player vs monster.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Hmm ska kolla lite mer på det. Dock finns det väl ingen PvP i det? Förutom Player vs monster.

Nej men du sa RP, inte PvP


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Naraccas:

Hmm ska kolla lite mer på det. Dock finns det väl ingen PvP i det? Förutom Player vs monster.

Nej men du sa RP, inte PvP

Jag ser PvP som en del av mitt RP-ande


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tibia, RP-spelet nr ett. Iaf var det, har förändrats ganska mycket sedan jag slutade men för några år sedan fanns det inget som slog det när det kom till RP.

Inaktiv

Ultima Online hade rätt mycket, men vet inte om det fortfarande finns något där eller om det har dött ut.

1
Skriv svar