"Snygga" Gratis MMORPG-Lista

Medlem
"Snygga" Gratis MMORPG-Lista

Okej, det finns massa gratis MMORPG, men de flesta ser ut som Tibia (inget illa menat om Tibia för er Tibia spelare) eller "Fattiga" 3d miljöer och low poly chars så att man får ont i huvudet.

Jag tänkte att ni skulle komma med förslag på MMORPG, MMOFPS etc, som är F2P men som inte saknar lite modern grafik och posta gärna SS på spelet eller Youtube vid eller bara en beskrivning av spelet.
Ha gärna med deras hemsida om ni kan den:)

Spelet måste dock ha skuggor för att räknas och vara i 3D. Dvs inget 2.5D heller för er som vet vad det är

Det behöver inte vara spel som är släppta, de kan vara i Development, Beta, Alpha, vad som, bara de ser bra ut

Medlem

Google eller gör en sök vid FZ, finns trådar jag lovar dig Lycka till.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

De bästa MMORPGs kostar. Har själv inte funnit något gratis MMORPG som är värt att spelas och som inte är en enda stor grindfest.

EDIT: Om det enbart är grafiken och priset du tittar på är kanske ArchLord ett alternativ. Kostade innan det blev gratis. Dock var det väldigt länge sedan jag testade det i cirka 30 min så jag minns inte hur fint grafiskt det var.

Medlem

Finns inga snygga gratis MMO's i min mening. Men det beror ju på vad man förväntar sig.

Medlem

Perfect world finns ju.


signatur

Rawr

Medlem

Annars så är det ju värt att betala de där futtiga 100:- varje månad för en vettig spelupplevelse. Om man nu vill spela MMO.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Annars så är det ju värt att betala de där futtiga 100:- varje månad för en vettig spelupplevelse. Om man nu vill spela MMO.

Visst, men alla kanske inte tycker om Ago of Conan och Lord of the Rings: Online? LOTRO är det enda MMORPG jag tycker är ruskigt snyggt som faktist är kul att spela. Har dock inga sånna pengar att slänga ut för att spela ett spel.

Medlem

Kan väl inleda med att säga att i min värld är de 2 största MMO-spelen L2 och WOW.. Många spel känns som en mix av ena eller ripoff av det andra..
L2-stil på grafiken innebär att det ser lite mer verkligt ut, lite gråare färger osv, medans wow-stil kanske innebär tecknat.
En liten lista på de gratis MMO-spelen som jag fastnade för och spelade ett tag..

Perfect World - De kopierade texturer från L2... Flummig PVP mid-air, segt att levla - finns dock quester..
Lineage 2 Private (aja baja) - Teh epic game, roligaste jag kört. Både low(~7x) och mid/highrate(50-150x), lowrate har roligast pvp men är tidskrävande för lvling/crafting.. (Om ni ska testa för första gången, välj för guds skull inte en server med högre än 200x, välj helst en lowrate <25x)
DreamOfMirrorOnline - Animegrafik, irriterande först, men gubbarna är ju så söta. segt att levla men kul med jobbsystemet.
Archlord - Körde bara till lvl 7, kan inte kommentera gameplay, grafiken var OK
Last Chaos - Grind, soloinstanser som är roliga först, men man lessnar efter att har gjort dem 20x.. lite sämre gfx än L2, dock kul med PK, luktar lite L2ripoff..
Granado Espada: Sword of the New world - Kul kul solo pve, udda att styra 3 chars, lite för automatiserat, ej testat pvp
Rappelz - L2-stil på grafiken, Grindfest. Extremt dåligt optimerat, kräver mkt mer än vad det borde.
CABAL - Snabb och fartfyllt combat, låångt till maxlvl och pvp
Shaiya - Körde inte så mkt, hade inget sällskap. L2 Grafik, faction system som i wow.

Finns vids från alla spel uppe på youtube, vill du har mer info är det bara att fråga google..

Medlem

Jag får väl dra mitt strå till stacken och tipsa om Silkroad Online då. Jävligt snyggt och gratis spel. Finns item mall där man kan köpa saker för riktiga pengar som förhöjer spelupplevelsen. Men i grund och botten är det helt gratis att spela.

www.silkroadonline.net


signatur

Silkroad Online på svenska - http://srosverige.blogspot.com

Medlem

Runes of magic betan som blir fri i början av december!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jag tycker att varken tibia eller wow ser bra ut grafiskt, jag har bara spelat det en kort tid och inget var säskilt imponerande framförallt inte Tibia. Jag tror däremot att det jag har spelat längst är Wanted, och det behöver man inte få huvudvärk av, för det är ett sånt spel man kallar browser- based.

Inaktiv

skulle tipsa om Requiem : Bloodymare . ett spel som nästan är som wow. fast det är med mysiga blod effekter och mer utmaning i lvlandet. pvp är inte baserad på vilket lag man är i utan man kan döda vem man vill så länge man inte är i samma guild. annars så är grafiken i mina ögon snyggare än wow som många tycker är dugligt iaf.
lite kort info om bra saker i spelet:
GvG krig.
Item nivåer som man kan "reinforca" för att förstärka abilities och "compunda" för att höja itemets lvl.
grym och detalkrik grafik . särkskilt på karaktärerna och mobs.
blod effekter.
raids som man inte behöver max lvl för att göra men däremot underlättar ju högre lvl man är.

om du vill veta något mer så fråga bara eller kolla mina videos jag lagt i min signatur.

Medlem
Skrivet av adhdsmurfen:

skulle tipsa om Requiem : Bloodymare . ett spel som nästan är som wow. fast det är med mysiga blod effekter och mer utmaning i lvlandet. pvp är inte baserad på vilket lag man är i utan man kan döda vem man vill så länge man inte är i samma guild. annars så är grafiken i mina ögon snyggare än wow som många tycker är dugligt iaf.
lite kort info om bra saker i spelet:
GvG krig.
Item nivåer som man kan "reinforca" för att förstärka abilities och "compunda" för att höja itemets lvl.
grym och detalkrik grafik . särkskilt på karaktärerna och mobs.
blod effekter.
raids som man inte behöver max lvl för att göra men däremot underlättar ju högre lvl man är.

om du vill veta något mer så fråga bara eller kolla mina videos jag lagt i min signatur.

requiem är väl värt att prova....men har ni lust att grinda galet mycket (ja, det är mycket värre än WoW i grinding) runt vid lvl 60+ så gör det...... lvl 69-70 är runt 200 miljoner mellanrum :l


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

grattis spel med cryengine 2 (samma som crysis) som motor.

Entropia Universe

men du/ni slutar troligen innan ni förstår er på det.
Men det är ett spel jag recomenderar. Har själv spelat i 3 år nu.

Medlem

www.titanrose.com , ni kan kolla min topic med, "gratis,just spel, riktigt bra community"

Verkligen ett kul spel och gratis.

Medlem

Shin Megami Tensei: Imagine är gratis och rätt okej grafikmässigt.

Dock tycker jag att det är segt.

Inaktiv

Håller med,
Entropia universe är det enda för mig.
Man kan tjäna pengar, eller förlora pengar
Gäller att ha huvudet på skaft

Inaktiv

Entropia är förvisso gratis men som noob ligger det när till hands att man vill gå in med lite startkapital för att snabba upp processen lite.
Testade spelet några veckor (utan att gå in med cash) men tröttnade.

Medlem

Dungeons & Dragons Online blev F2P för mindre än än vecka sedan i och med deras nya expansion. Enormt stämningsfullt PvE spel med grym grafik. DX10 grafikmotor introducerades med sista patchen, vilket höjde en redan bra grafik flera snäpp. Spelet kan även skryta med att ha en mycket snabb och intensiv combat, vilket många spelare anser vara det bästa marknaden har att erbjuda.

Kan rekommenderas varmt. Kom dock ihåg att det bara är FP2 i US och inte EU. Så ladda ner och installera US versionen från: http://www.ddo.com/playnow/

Spelet har rönt mycket uppmärksamhet i US i och med senaste expansionen, så det finns gott om folk. Mycket nöje!

P.S.
För de nyfikna. Det finns 6-7 servers att välja på, och jag finns på Sarlona.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Dungeons & Dragons Online blev F2P för mindre än än vecka sedan i och med deras nya expansion. Enormt stämningsfullt PvE spel med grym grafik. DX10 grafikmotor introducerades med sista patchen, vilket höjde en redan bra grafik flera snäpp. Spelet kan även skryta med att ha en mycket snabb och intensiv combat, vilket många spelare anser vara det bästa marknaden har att erbjuda.

Kan rekommenderas varmt. Kom dock ihåg att det bara är FP2 i US och inte EU. Så ladda ner och installera US versionen från: http://www.ddo.com/playnow/

Spelet har rönt mycket uppmärksamhet i US i och med senaste expansionen, så det finns gott om folk. Mycket nöje!

P.S.
För de nyfikna. Det finns 6-7 servers att välja på, och jag finns på Sarlona.

Kan bara hålla med, grymt spel!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Runes of Magic
WoW-rip med hög kvalité. Kan spelas helt gratis utan att använda deras item-shop, de uppdaterar spelet väldigt ofta och har en del nyheter som inte WoW har, exempelvis Dualclass.
Halvdan Pvp men med potential att bli lika bra som WoW fast gratis.

Inaktiv

Flyff är snyggare än många mmorpgs som kostar.

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Snake:

Dungeons & Dragons Online blev F2P för mindre än än vecka sedan i och med deras nya expansion. Enormt stämningsfullt PvE spel med grym grafik. DX10 grafikmotor introducerades med sista patchen, vilket höjde en redan bra grafik flera snäpp. Spelet kan även skryta med att ha en mycket snabb och intensiv combat, vilket många spelare anser vara det bästa marknaden har att erbjuda.

Kan rekommenderas varmt. Kom dock ihåg att det bara är FP2 i US och inte EU. Så ladda ner och installera US versionen från: http://www.ddo.com/playnow/

Spelet har rönt mycket uppmärksamhet i US i och med senaste expansionen, så det finns gott om folk. Mycket nöje!

P.S.
För de nyfikna. Det finns 6-7 servers att välja på, och jag finns på Sarlona.

Kan bara hålla med, grymt spel!

Håller med, Jag lirar på server Ghallanda och med i guilden Adventures 200+ Members Kör Paladin+Figther two handed dps


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

DDO är ett mycket bra gratis alternativ! Riktigt kul spel som kanske återupptas den dagen jag slutar med aion. (Vilket dock inte lär vara inom en snar framtid.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Dungeon Runners e kul och rätt så snyggt!

1
Skriv svar