Boys playing girls?

Medlem
Boys playing girls?

Tänkte göra en liten research om hur många som lirar "girls" här i mmorpgs?

Själv lirar jag oftast manliga chars, men har ju min Runa i wow, "female mage".

Ös på

Medlem

haha mörkertalet för det där är säkert stort!

lirar alltid en manlig char, visst kan det hända att jag creatar en female, men då bara för testa en klass eller något

Medlem

Jag har en alt i warhammer online som är female.. men det är ingen kris för mig för jag är inte direkt på någon rp server.

Medlem

Helt seriöst, denna diskussion är så uttjatat och löjlig. Ungefär lika vettigt som att diskutera varför inte alla spelar som Human/människa, borde man inte göra det när man är en?!

Mycket mer Creepy att vilja spela som en död person än en levande oberoende av kön. Eller varför inte ta stora muskulösa gröna monster, det är ännu mer creepy.

p.s Min human priest i wow som ligger på ungefär 70 days played time är female.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Helt seriöst, denna diskussion är så uttjatat och löjlig. Ungefär lika vettigt som att diskutera varför inte alla spelar som Human/människa, borde man inte göra det när man är en?!

Mycket mer Creepy att vilja spela som en död person än en levande oberoende av kön. Eller varför inte ta stora muskulösa gröna monster, det är ännu mer creepy.

p.s Min human priest i wow som ligger på ungefär 70 days played time är female.

Jag var mest bara nyfiken på könsgrejen, inte nått annat om orcher och sånt....bara man och kvinna grejen.

Medlem

^- vad vill du helst stirra på, en digital kvinnoröv i hundratals timmar eller en manlig sådan? ;p

Medlem

Jag kör nästan alltid kvinnliga karaktärer. Oavsett röv, ska tilläggas hehe - jag kör i princip alltid i 1st person om möjligheten finns.

Själv begriper jag inte varför folk är så otroligt jävla fascinerade (som sagt - den här diskussionen har pågått sen tidernas begynnelse) men å andra sidan så använder jag inte MMO's som datingservice heller hehe.


signatur
Inaktiv

Spelar alltid kvinnliga karaktärer, och det är inte för den digitala röven här heller:P

Kvinnliga karaktärer brukar nästan alltid vara mindre än de manliga, och personligen tycker jag det är skitkul att total-slakta nått som är större än en själv. Därför väljer jag kvinnliga karaktärer:P


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Medlem

Jag är riktigt manlig så jag spelar manliga karaktärer!

Medlem
Medlem

Jag ser alltid karaktären som mig själv, vilket jag inte kan göra om jag spelar en tjej, det blir för svårt att rollspela / sätta sig in i rollen tycker jag. En gnome eller dvärg (iom att jag är kortväxt) reflekterar något hos mig själv, antar jag

Har iofs aldrig riktigt förstått killar som har brudar som avatarer på forum heller...


signatur
Medlem

Är alltid "man".


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Citat:

Helt seriöst, denna diskussion är så uttjatat och löjlig. Ungefär lika vettigt som att diskutera varför inte alla spelar som Human/människa, borde man inte göra det när man är en?!

första gången jag ser en sådan här diskussion på FZ över huvudtaget, så knappast utjatat här i alla fall

Citat:

Jag ser alltid karaktären som mig själv, vilket jag inte kan göra om jag spelar en tjej, det blir för svårt att rollspela / sätta sig in i rollen tycker jag. En gnome eller dvärg (iom att jag är kortväxt) reflekterar något hos mig själv,

har samma tendens här, gör alltid min main så lik mig som möjligt, och jag är ju också en roleplayer, så rollspelar jag också min main så likt mig som möjligt personlighets mässigt, det blir alltid en human svart hårig, så snygg som möjligt och väldigt biffig warrior typ! nej skämt åsido, blir oftast svart hårig och alltid anti hero liknande personlighet, tank role, då jag själv i verkligheten skulle se mig själv som en tank, alltid hemlighets full

Angående killar som spelar tjejer, så enda problemet jag egentligen ser.. är killar som rollspelar tjejer totalt, då menar jag verkligen hardcore, typ går och skapar romanser med en annan kille, känns bara lite.. usch, men detta är bara min personliga åsikt!

är väl mer att jag hellre hade sett den snygga dark elfen som en snygg tjej bakom datorn, och inte en fet datanörd med finnar (sterotyp)

Medlem

Vi hade en i vårat gille som utgav sig för att vara tjej både i spelet och i verkligheten. Visst, om nån larvar sig i en vecka och utger sig för att vara tjej, det kan man väl förstå, speciellt om det är någon yngre förmåga. Men den här killen höll på i 2+ år (vet inte hur länge han varit i gillet då jag joinade, så det kan ha varit mycket längre).

Rätt stört tycker jag, att som vuxen gör så, det är en sak att rollspela och en annan sak att ljuga för sin kamrater. Bara för att man inte ses i verkligheten är ingen ursäkt till att man får bete sig hur som helst i ett spel, det är en social situation och det finns regler hur man beter sig med sitt umgänge.

Min (säkert extremt fördomsfulla pg.a mina.. erfarenheter) uppfattning är att killar som spelar tjejer i spel är lite... gay.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Min (säkert extremt fördomsfulla pg.a mina.. erfarenheter) uppfattning är att killar som spelar tjejer i spel är lite... gay.

Jag tycker att det kan vara tvärt om beroende på hur den som spelar ser på det. Jag menar vill man sitta och titta på en muskulös kille eller en snygg tjej hela dagarna?

Spelade human-male och night elf-female i WoW. Tog helt enket det som såg bäst ut i olika set mellan male och female.

Gör samma nu i WAR. Spelare male chosen (ok det finns ingen female där) och en female sorceress


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

..fast i mitt sätt att se på är det lite lite som att säga "klart jag hellre sminkar mig, rakar benen och trallar runt i högklackat - för vem fan vill se en hårig kille i spegeln!" Igen, rollspelar man så vill man nog helst göra det med nått man lättare kan se som sig själv, lättare att sätta sig in i. Men igen, det är ju bara min syn på det.

Sen går jag inte direkt igång på animerade karaktärer, så det skulle inte funka att spela av den anledningen heller, tyvärr.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

..fast i mitt sätt att se på är det lite lite som att säga "klart jag hellre sminkar mig, rakar benen och trallar runt i högklackat - för vem fan vill se en hårig kille i spegeln!" Igen, rollspelar man så vill man nog helst göra det med nått man lättare kan se som sig själv, lättare att sätta sig in i. Men igen, det är ju bara min syn på det.

Sen går jag inte direkt igång på animerade karaktärer, så det skulle inte funka att spela av den anledningen heller, tyvärr.

Hehe visst kan det nog vara så. Beror kanske på hur personen som spelar ser på spelet.

Om det gäller en RP-server (med erotic roleplay and all) har du kanske mer rätt än vad vi båda tror


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja diggar female alv liknande raser långt platt hår ska dom ha ^^


signatur

Rawr

Medlem

kvittar imo, vet många som spelar som tjej i spel men det är ju endast visuellt dom lurar ingen heller.

och extremt vanligt o inga som bryr sig varken tjejer eller killar iaf inte med dom jag har pratat med när man har haft gilles träff irl.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Väljer alltid Male här!

Är man kille så väljer man kille.
Är man tjej så väljer man tjej.

Det är väl därför det finns?

Medlem

Lirar tjej för jag tycker killar är fula.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Lirar tjej för jag tycker killar är fula.

hahaha du har en poäng. Jag kör alltid könet som ser snyggast ut rent asexuellt, en male night elf tycker jag ser riktigt äckliga ut så då tar jag female för de har snyggare proportioner m.m. Men med human tar jag alltid male, tycker de kvinnliga människorna ser lite allmänt konstiga ut, det är alltså helt vad jag tycker ser bäst ut. Ser verkligen inte animerade figurer som nån sorts källa till tillfredställelse. XD

Medlem
Skrivet av Tekopp:
Skrivet av Ichinin:

Lirar tjej för jag tycker killar är fula.

hahaha du har en poäng. Jag kör alltid könet som ser snyggast ut rent asexuellt, en male night elf tycker jag ser riktigt äckliga ut så då tar jag female för de har snyggare proportioner m.m. Men med human tar jag alltid male, tycker de kvinnliga människorna ser lite allmänt konstiga ut, det är alltså helt vad jag tycker ser bäst ut. Ser verkligen inte animerade figurer som nån sorts källa till tillfredställelse. XD

bögit Skoja
Precis så är läget.:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Girls playing boys?

Ingen som någonsin nämner det när dom pratar om spelare som väljer motsatt kön på sin karaktär. Bryr mig inte vad folk spelar, men på något sätt verkar det alltid som att folk hakar upp sig på att en kille skulle göra en female char och folk känner att dom måste försvara sig. Är ju fan bara pixlar i ett spel.

Medlem

Tycker för i övrigt det är intressant att ni refererar till estetiken för att motivera era val. Speciellt intressant är väl att just NE male som är lite spinkigare och kan uppfattas som mer feminin inte är något man vill spela. Feminina män, dvs NE, är kanske som ni skriver "lite... gay"? Medan man spelar Male chosen (klassiskt krigisk man med stora muskler och en ännu större rustning), här är det nämligen ingen som kan uppfatta spelaren som "gay".

Hela den här diskussionen i allmänhet visar på ett skrämmande behov av att inte uppfattas som "feminina" eftersom det verkar vara viktigt för er att uppfattas som heterosexuella. Vad sägs om att istället erkänna för omvärlden och er själva att ni hatar sport, är ointresserade av att skaffa muskler (i verkligheten dvs) och använder er av et rollspel för att få agera på ett sätt som skulle uppfattas som avvikande och bögigt om ni gjorde det i plugget eller på arbetsplatsen?

Kan inte en enda jävla gamer någonsin vara stolt över att hen tillåts bete sig på sätt som icke-gamers inte kan på grund av ett fördomsfullt samhälle? MMOs skulle kunna vara en fristad där vaginan eller kuken på spelaren kanske inte behöver verka begränsande på personens möjligheter att interagera med andra människor?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Väljer alltid Male här!

Är man kille så väljer man kille.
Är man tjej så väljer man tjej.

Det är väl därför det finns?

Så du menar att tjejer inte får spela Greenskins eller Chosens?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Carl G:

Tycker för i övrigt det är intressant att ni refererar till estetiken för att motivera era val. Speciellt intressant är väl att just NE male som är lite spinkigare och kan uppfattas som mer feminin inte är något man vill spela. Feminina män, dvs NE, är kanske som ni skriver "lite... gay"? Medan man spelar Male chosen (klassiskt krigisk man med stora muskler och en ännu större rustning), här är det nämligen ingen som kan uppfatta spelaren som "gay".

Hela den här diskussionen i allmänhet visar på ett skrämmande behov av att inte uppfattas som "feminina" eftersom det verkar vara viktigt för er att uppfattas som heterosexuella. Vad sägs om att istället erkänna för omvärlden och er själva att ni hatar sport, är ointresserade av att skaffa muskler (i verkligheten dvs) och använder er av et rollspel för att få agera på ett sätt som skulle uppfattas som avvikande och bögigt om ni gjorde det i plugget eller på arbetsplatsen?

Kan inte en enda jävla gamer någonsin vara stolt över att hen tillåts bete sig på sätt som icke-gamers inte kan på grund av ett fördomsfullt samhälle? MMOs skulle kunna vara en fristad där vaginan eller kuken på spelaren kanske inte behöver verka begränsande på personens möjligheter att interagera med andra människor?

Jag väljer females för då kan jag rollspela min femenina sida, så det så!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av showerguy:

Väljer alltid Male här!

Är man kille så väljer man kille.
Är man tjej så väljer man tjej.

Det är väl därför det finns?

Så du menar att tjejer inte får spela Greenskins eller Chosens?

Greenskins är varken män eller kvinnor. De är svampar.

Medlem

Klart man kör "girls" speciellt i Wow har bara "Girls där ;D


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Avstängd

Carl G, du har en poäng. Jag tycker att det där är ett intressant ämne. Så som jag uppfattar det så har folket inte hängt med i svängarna. Samhället accepterar homosexualitet, men jag är inte säker på att folket gör det på samma sätt.
Jag skulle kunna prata mycket mer om just det här ämnet, men jag vill inte att den här diskussionen urartar till något annat än avsett.

Hur som helst så spelar jag nästan alltid som man, eftersom det är lättare att identifiera sig i sin karaktär då. Om jag har tänkt rollspela så är det man som gäller (t.ex. så är det otänkbart för mig att spela kvinna i Eon). Om det å andra sidan bara är en "tjollerkaraktär" så kan jag välja kvinna istället om jag tycker att det passar till den klassen.

12
Skriv svar