DEt var väl självaste ***

Medlem
DEt var väl självaste ***

Oj oj oj oj!!!

Vad är det med alla på detta forum????

Sen när är det eller har blivit förbjudet att skriva en negativ post om MMO spel i ett MMO forum???

JA jag hade en mer ingående tråd uppe på WAR forumet om just war, men sedan skrev jag en annan här som är mer allmänt om just att ännu ett kass MMO release släppts enligt mig och nu börjar vissa individer göra påhopp om det ena och andra på mig.

Bara för att NI (de som skriver arga inlägg) följer mainstream ner i kloakerna betyder ju INTE att jag måste göra det, vi har rätt till en åsikt, eller?

Till och med en forumadmin låste tråden istället för att påpeka till de personer som börjar göra påhopp att deras beteenden är oacceptabla vilket i min mening är mycket värre än en som skriver om dåliga releaser i MMO världen.

Citat:

FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna - så länge de inte kan betraktas som kränkande och/eller stötande för enskilda personer. Yttrandefriheten är något vi håller högt, men detta innebär naturligtvis inte att det är fritt fram att skriva vad som helst.

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"

Medlem

Självklart är det tillåtet att diskutera ett spel, har aldrig sagt motsatsen. Men ett tips ifrån min sida, det kanske finns ett meddelande att hämta ifrån de som inte delar din åsikt?

Skrivet av cRYPT0NiT3:

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"

Sant, men endast dumma fiskar ger upp efter att ha simmat motströms i 5 minuter för att det är jobbigt.

Medlem

tycker WAR ser bättre ut än WOW ändå fast fiskar simmar med strömmen.

edit, strömmen*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Självklart är det tillåtet att diskutera ett spel, har aldrig sagt motsatsen. Men ett tips ifrån min sida, det kanske finns ett meddelande att hämta ifrån de som inte delar din åsikt?

Skrivet av cRYPT0NiT3:

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"

Sant, men endast dumma fiskar ger upp efter att ha simmat motströms i 5 minuter för att det är jobbigt.

Så sant som det är sagt, men vad jag inte förstår är alla verkar ha fått en ide om att jag enbart spelat spelet 5 minuter. Jag har inte levlat till full level ÄN, men den dagen kommer komma så tro inget annat. Fast ändå, fortfarande efter att ha kommit en bit på vägen tycker jag likas lite om spelet.

Givetvis förstår jag vad folk svarar på mina inlägg. Vad det nu har att göra med min åsikt om spelet förstår jag inte.

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Så sant som det är sagt, men vad jag inte förstår är alla verkar ha fått en ide om att jag enbart spelat spelet 5 minuter. Jag har inte levlat till full level ÄN, men den dagen kommer komma så tro inget annat.

5 mins/1h/r5/r20 är bara synonymer för att du inte testat allt. Det spelar ingen roll om du kommer att göra det, du kan bara åtgå ifrån det du vet för tillfället.

Skrivet av cRYPT0NiT3:

Givetvis förstår jag vad folk svarar på mina inlägg. Vad det nu har att göra med min åsikt om spelet förstår jag inte.

Du kritiserar sådant du inte vet något om.

Medlem
Skrivet av Wookiee:
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Så sant som det är sagt, men vad jag inte förstår är alla verkar ha fått en ide om att jag enbart spelat spelet 5 minuter. Jag har inte levlat till full level ÄN, men den dagen kommer komma så tro inget annat.

5 mins/1h/r5/r20 är bara synonymer för att du inte testat allt. Det spelar ingen roll om du kommer att göra det, du kan bara åtgå ifrån det du vet för tillfället.

Skrivet av cRYPT0NiT3:

Givetvis förstår jag vad folk svarar på mina inlägg. Vad det nu har att göra med min åsikt om spelet förstår jag inte.

Du kritiserar sådant du inte vet något om.

Kunde inte sagt det bättre själv, jag har alldrig påstått att ALLA måste tycka som jag, världen lär snurra även om inte jag skriver här eller hur?

Det jag sa var MIN mening, MINA tankar och kännslor för spelet och det bästa med det är att det just är MINA åsikter så att jag behöver INTE testa allt för att ha en åsikt.

Vad säger att när jag spelat WAR i 6 månader att jag då helt plötsligt skulle börja tycka om grafiken, fysiken mm... Den kommer ju förbli den samma då som nu eller hur? Mythic lär knappast göra om hela motorn till spelet. Däremor får vi hoppas att dom fixar de andra buggar som jag nämt.

Jag förstår inte varför du blir så upprörd av mitt inlägg? Finns det en "magisk" gräns för hur lång tid måste gå innan folk "får" ha en åsikt om ett spel efter release?

"Det är lätt att kritisera, att handla kräver ansträngning"

Medlem

Alltså jag förstår inte cRYPT0NiT3... jag tycker jag ser dig överallt på FZ forumen skrivandes om hur dåligt WAR är... vad är ditt problem? Har du fått någon fix ide att öppna ett personligt krig mot WAR eller vad?

Alla har en rätt till sin åsikt, men du behöver ju inte spamma FZ med ditt "hat". Skapa en anti WAR hemsida om du nu hatar spelet så mycket, sen skapar du en tråd här på FZ och bjuder in likasinnade till sidan. Där kan ni spy hur mycket galla över WAR som ni bara orkar. Men du får ju bara folk som är skeptiska att villja tycka om WAR med ditt beteende.

Medlem

cRYPT0NiT3, jag har sagt detta snällt för att inte väcka mer arga känslor än nödvändigt, men eftersom du inte verkar förstå så tar jag det mindre snällt.

Du kritiserar sådant du inte vet något om = du använder inte det du har innanför pannbenet = du skriver korkade saker som fullkomligt saknar grund och vett.
Det spelar ingen roll vad du tycker, du KAN INTE tycka något om sådant DU INTE vet existerar. Sådant finns inte i tid och rum, det existerar inte, det är påhitt, bullshit.

Grafiken: Du har inte tänkt på att det är simpelt för att det är spelets början? Du har inte tänkt på att i r40 har du maffiga spells, storslagna strider, bättre monster, större städer?
Fysiken: Tycker du inte om fysiken så har jag ett tips: Sälj WAR och köp Crysis. Klarar din dator inte Crysis på max med hösta upplösning? Du har inte 30k att köpa en dator som klarar det heller? Grattis, du är som medelsvensson och funnit anledningen till att spelet inte har Crysismotorn.
Upplevelse: Som jag sa innan. Fiskarna simmar motströms för att komma till den plats de parar sig på. De kämpar helvete för att komma till den plats där arten ser till att den överlever tiden. En sju helvetes belöning om du frågar mig. WAR har inte en parningsplats i r40, men kanske annat som inte fanns innan? (WoW har t.ex. arenor och raids för att dra en liknelse).

Hur långt ska jag dra det innan du förstår? Jag är ledsen om du tar illa vid dig, men du förstår ju inte.

Medlem
Skrivet av Wookiee:

cRYPT0NiT3, jag har sagt detta snällt för att inte väcka mer arga känslor än nödvändigt, men eftersom du inte verkar förstå så tar jag det mindre snällt.

Du kritiserar sådant du inte vet något om = du använder inte det du har innanför pannbenet = du skriver korkade saker som fullkomligt saknar grund och vett.
Det spelar ingen roll vad du tycker, du KAN INTE tycka något om sådant DU INTE vet existerar. Sådant finns inte i tid och rum, det existerar inte, det är påhitt, bullshit.

Grafiken: Du har inte tänkt på att det är simpelt för att det är spelets början? Du har inte tänkt på att i r40 har du maffiga spells, storslagna strider, bättre monster, större städer?
Fysiken: Tycker du inte om fysiken så har jag ett tips: Sälj WAR och köp Crysis. Klarar din dator inte Crysis på max med hösta upplösning? Du har inte 30k att köpa en dator som klarar det heller? Grattis, du är som medelsvensson och funnit anledningen till att spelet inte har Crysismotorn.
Upplevelse: Som jag sa innan. Fiskarna simmar motströms för att komma till den plats de parar sig på. De kämpar helvete för att komma till den plats där arten ser till att den överlever tiden. En sju helvetes belöning om du frågar mig. WAR har inte en parningsplats i r40, men kanske annat som inte fanns innan? (WoW har t.ex. arenor och raids för att dra en liknelse).

Hur långt ska jag dra det innan du förstår? Jag är ledsen om du tar illa vid dig, men du förstår ju inte.

Det var då värst vad du hade i lungorna idag.

Jo du mannen jag förstår exakt om vad du menar men saken är den att du förstår inte mig!

Jag kan och jag kommer att ha åsikter om spel och mycket annat varje dag och det oavsett om någonting är helt pyr färskt för mig eller om jag vetat det sen jag föddes. Detta har alla människor och det är helt normalt. Jag är inte unik med detta att ha åsikter som du verkar tro.

Nu blir jag tvungen att ställa några enkla frågor till dig och eftersom du verkar ha svårt att förstå saker och ting så tar jag det väldigt simpelt så att inga missförstånd uppstår.

Varför kan inte jag ha en åsikt om ett spel efter att enbart ha spelat det i snart 6 dagar?

Har du tänkt på att ibland måste till och med spelkritiker spela ett spel i max en timma för att sedan skriva en recension om det?
Oftast betatester men ändå och då är det ännu svårare att förstå hur man kan betygsätta detta eller hur?

Vem har bestämt att när jag har spelat det längre än jag har gjort nu att spelet blir bättre i mina ögon sett?

Det blev väl inte för svårt för dig nu? Klarar du av detta utan att få ett sammanbrott?

Crysis och alla andra spel jag testat till min PC funkar på MAXADE inställningar utan problem på min ca 5000kr burk.

Angående fiskarna så tänker jag inte ens kommentera det du sagt för det är rätt solklart att du inte förstår mitt fina talesätt.

Vad gäller min intelligens så tror jag det hör hemma i en annan tråd än denna men det är rätt intressant att det är du som tar till "hårda" tag.

Brukar man inte säga att när ens resonemang tar slut brukar man ta till våld? Och det leder till en ganska intressant iakttagelse från min sida om din förra post.

"Fantasi är viktigare än kunskap - Albert Einstein"

Medlem

Tips pm admins o fråga snällt varför dom låste så ger dom säkert ett bra svar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hopplöst fall.
Jag ger upp, du vinner cRYPT0NiT3.

Medlem

Antingen så är du ett jätte roligt troll, eller så har du Aspergers syndrom och då är det mycket roligare


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

cRYPT0NiT3, din tråd vart låst på denna forumsdel för att du redan börjat diskutera precis samma sak i en tråd du skapat i Warhammer online delen. Förstår inte hur svårt det ska vara att förstå detta.

Är det verkligen nödvändigt att diskutera precis samma sak på två ställen? I två trådar du själv skapat?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

cRYPT0NiT3, din tråd vart låst på denna forumsdel för att du redan börjat diskutera precis samma sak i en tråd du skapat i Warhammer online delen. Förstår inte hur svårt det ska vara att förstå detta.

Är det verkligen nödvändigt att diskutera precis samma sak på två ställen? I två trådar du själv skapat?

Du har fel, I "Massiva onlinespel" forumet skrev jag visslingen om WAR av den anledningen att det är det senaste tillskottet bland MMO spelen men grundtanken i själva tråden var att ännu ett miserabelt spel nått hyllorna.

Jag kanske skulle kunna skriva tråden lite annorlunda nu efteråt sett men just då lät det bra i min tanke liksom. Jag ville ha en diskussion om huruvida framtida spel kan vara något för mig osv... Menade inte att såga Mythic med denna post utan mer såga den senaste MMO spelet.

Tråden på WAR forumet talar för sig självt och där behövs väl inget mer tilläggas var jag står.

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Antingen så är du ett jätte roligt troll, eller så har du Aspergers syndrom och då är det mycket roligare

Inget av dom, är nog mer en liten vätte som springer runt allas fötter och rycker i armar

Medlem

Jag håller med mig om cryptonit3s punkter (de flesta). Förutom då att jag tycker spelet äger!


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"
Sant, men endast dumma fiskar ger upp efter att ha simmat motströms i 5 minuter för att det är jobbigt.

Ehh, jaha så du är Mr Mainstream själv då eller för att du tycker det är "jobbigt" att vara alternativ? Eller vad är det du försöker komma till

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av cRYPT0NiT3:

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"
Sant, men endast dumma fiskar ger upp efter att ha simmat motströms i 5 minuter för att det är jobbigt.

Ehh, jaha så du är Mr Mainstream själv då eller för att du tycker det är "jobbigt" att vara alternativ? Eller vad är det du försöker komma till

Antog att det var någorlunda känt att många fiskar kämpar sig genom långa, strömmiga platser för att ta sig till sin lekplats.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av cRYPT0NiT3:

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"
Sant, men endast dumma fiskar ger upp efter att ha simmat motströms i 5 minuter för att det är jobbigt.

Ehh, jaha så du är Mr Mainstream själv då eller för att du tycker det är "jobbigt" att vara alternativ? Eller vad är det du försöker komma till

Nej absolut inte, jag hatar "Mainstream"!!!

Jag tycker inte om människor som inte vågar stå för något eget, vara sig själv, stå för sina ord m.m. Därav mitt ordspråk.

"Endast döda fiskar simmad MED strömmen"

Jag tycker denna säger siog självt. Förstår ni inte så svara och säg så.

Medlem
Skrivet av Wookiee:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av cRYPT0NiT3:

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"
Sant, men endast dumma fiskar ger upp efter att ha simmat motströms i 5 minuter för att det är jobbigt.

Ehh, jaha så du är Mr Mainstream själv då eller för att du tycker det är "jobbigt" att vara alternativ? Eller vad är det du försöker komma till

Antog att det var någorlunda känt att många fiskar kämpar sig genom långa, strömmiga platser för att ta sig till sin lekplats.

Ja givetvis men om vi ska ta och analysera mitt fina ordspråk så ok.

Fiskar = Människor.

Döda fiskar = så kallade "mainstram folk eller folk som inte vågar va sig själva, stå för sig självt".

Med strömmen = grupptrycket, "som alla andra".

Och från detta kan vi säga att mot strömmen betyder, våga vara dig själv, stå för dina ord mm.

Hoppas detta ger ljus i skuggan åt alla.

Inaktiv

Lås tråden. Om någon internet tough guy vill diskutera med ledningen gör han det bäst i ett pm till en mod.

/thread plz

Medlem
Skrivet av monsteras:

Lås tråden. Om någon internet tough guy vill diskutera med ledningen gör han det bäst i ett pm till en mod.

/thread plz

Att inte vara OP eller nån sorts "Crew" på sidan/Forum brukar oftast vara nog för att kunna be om att få Trådar låsta? C/D?


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Citat:

FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna - så länge de inte kan betraktas som kränkande och/eller stötande för enskilda personer. Yttrandefriheten är något vi håller högt, men detta innebär naturligtvis inte att det är fritt fram att skriva vad som helst.

Det är tillåtet att även kritisera andras inlägg om man anser att de har fel.

Sen förstår jag inte var det hela med att inte vara "mainstream" nu för tiden är så viktigt. Oftast ser man det hus musikintresserade dock som sitter och vägrar lyssna på en viss musik för att den är "för mainstream". Tydligen ska man hålla sig borta ifrån allt populärt.

Visst ska man inte sitta och göra något för att alla andra gör det men det är lika dåligt att sitta och inte göra något för att alla andra för det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Spelar ingen roll vad du tycker om WAR, vad du vill andra ska tycka osv.

Bara för du inte gillar "skiten" så betyder det inte att alla andra tycker som dig, förstår inte vad du vill ha sagt i tråden öht. Att du inte gillar spelet och nu vill du att världen ska veta?

Skärp dig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

årets användare och årets tråd, helt underbart..fast på ett mycket dåligt sätt

sen mainstream...spel är mainstream, alla spel så länge du inte spelar indie, resterande är mainstream för den stora massan, man pungar inte ner ett par miljoner dollar i spel för att utveckla något som ett fåtal gillar

Medlem

Snälla rara du, gillar du inte WAR så fine! ingen har tvingat dig spela det och ingen har bett om att få veta hur mycket du tycker WAR suger. Så ta ditt pack och gå nånannanstans där folk uppskattar en envis knäppgök som du.

No more no less.

Medlem
Medlem

Om någon är sig själv och vågar stå för att för att de är mainstream - är de alternativa då?
Eller om alla vore alternativa - skulle inte det vara mainstream då?

För mig brister logiken någonstans.

Spela war eller inte, spela aoc eller inte, heck - spela wow eller inte, allt kan bli mainstream så fort man blir många fler som gör det, men blir det sämre spel för det? Man kan väl tycka illa om ett spel men att å ena sidan hävda att det bara är dina åsikter och att sedan i nästa mening påstå att alla som tycker annorlunda är mainstream i kloakerna är lite väl magstarkt...

1
Skriv svar