WarhammerOnline VS WOW

Inaktiv
WarhammerOnline VS WOW

Hej! Jag undrar lite med folket som är insatt i mmorpg's, Jag har testat warhammer online till lvl 8

Är det någon som vet om det blir bättre på high lvl för om det inte blir det tycker jag det är rena skiten:P?


signatur

Mohawk

Medlem

Installerar warhammer just nu, ska logga in o spela sen. Spelade ungefär en halvtimme på Dreamhack i somras och då tyckte jag det var helt suveränt!
Tycker att man ska ge ett mmorpg en riktigt chans, det är lite tidigt vid bara lvl 8 att säga att det bara är skit.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Håller med, lvl 8 är väl knappt 10% av spelets lvl:s?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag föreslår att du ger spelet mer än en dag innan du sågar det

Och ja det blir mer action och mer strategi vid högre level, jag tykte det började bli riktigt kul på lvl 12 och uppåt.

Medlem

Under den slutna betan så körde vi fokustest. Det fokustest som föll mig mest i smaken var Tier4 dvs. endgame.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Under den slutna betan så körde vi fokustest. Det fokustest som föll mig mest i smaken var Tier4 dvs. endgame.

vad menas?

Medlem

Jag håller med de andra. Du borde testa mer.

Beror lite på vad du spelar oxo. Jag har testat runt lite olika raser och classer och ska jag vara ärlig så är kvaliteen i spelet lite varierande när det kommer till 3D modeller och animationer. Jag retade mig ganska mycket på deras alver som för att ha levt så länge och stå för allt som är vackert och graciöst så vet jag inte vad de tänkt på när de animerat dem. De rör sig klumpigt och skriker stönandes när man hoppar. Det finns en massa man kan reta sig på. Speciellt i början (inte alltid något man kan sätta fingret på utan det känns bara fel)

QRT
Medlem

Jag har också lvl8. Tycker det är hur kul som helst.

Inaktiv

Lirade hela natten och in på morgonen, är helt indragen. Detta är vad jag väntat på. Och jag är bara lvl 7.

soi
Medlem

wow är bäst

Medlem
Skrivet av vina:

wow är bäst

jo det var kul för nått år sedan, dock så förstörde alla snorungars attityd spelet...

Medlem
Skrivet av vina:

wow är bäst

Grymt informativt.

Själv är jag level 6 DoK och tycker spelet är riktigt kul. Känns mycket fräscht.

WoW är ett bra spel men Warhammer har mycket trevliga nyheter som inte kommit till Wow än.

Jag tycker Warhammer är lite djupare storymässigt och PvP scenen är riktigt underhållande.

Medlem
Skrivet av jacob_jallow@hotmail.com:

Hej! Jag undrar lite med folket som är insatt i mmorpg's, Jag har testat warhammer online till lvl 8

Är det någon som vet om det blir bättre på high lvl för om det inte blir det tycker jag det är rena skiten:P?

Men din mindre smarta fördomsfulla människa, såklart du inte kan dömma ett spel när du inte ens har skrapat Warhammer online på ytan knappt.:|

Medlem
Skrivet av vina:

wow är bäst

Jag håller med, World of Warcraft är stört, bäst, vackrast och så var det först. Sjukt banbrytande gameplay och orginella idéer som fan. Dessutom blir Blizzards alla spel E-Sportspel så fort de lanserar dem.

Inaktiv

Hej, Jag har några mmos i mitt huve just nu dom är lotro , wow eller warhammer online . Just nu kör jag lotro och det e kul men e sugen på något nytt . Wow har jag kört men tycker någon att jag ska tillbaks eller? Men warhammer ser ju ba skit kul ut + att jag målar warhammers ?? :/ Så vilket ska jag köra ett ska jag köra. men 2 kan gå så säg ett eller 2.. (om ni tycker något annat säg vf )

Medlem
Skrivet av jacob_jallow@hotmail.com:

Hej! Jag undrar lite med folket som är insatt i mmorpg's, Jag har testat warhammer online till lvl 8

Är det någon som vet om det blir bättre på high lvl för om det inte blir det tycker jag det är rena skiten:P?

Jag är visserligen bara lvl 10, men world pvp'n är så grymt rolig. Vi var kanske 10st på båda sidorna och slogs om 2 borgar sen dök det upp fler och fler och det var bara allmänt kaos och död överallt. Det gillar jag och föredrar pvp framför pve, men tycker man tvärtom så är det väl wow som gäller.

Medlem
Skrivet av viko95:

Hej, Jag har några mmos i mitt huve just nu dom är lotro , wow eller warhammer online . Just nu kör jag lotro och det e kul men e sugen på något nytt . Wow har jag kört men tycker någon att jag ska tillbaks eller? Men warhammer ser ju ba skit kul ut + att jag målar warhammers ?? :/ Så vilket ska jag köra ett ska jag köra. men 2 kan gå så säg ett eller 2.. (om ni tycker något annat säg vf )

Testa Warhammer, mysig stämning och schyst spel. Testa och avgör själv vad du tycker.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Inaktiv
Skrivet av Kendak:

Jag håller med de andra. Du borde testa mer.

Beror lite på vad du spelar oxo. Jag har testat runt lite olika raser och classer och ska jag vara ärlig så är kvaliteen i spelet lite varierande när det kommer till 3D modeller och animationer. Jag retade mig ganska mycket på deras alver som för att ha levt så länge och stå för allt som är vackert och graciöst så vet jag inte vad de tänkt på när de animerat dem. De rör sig klumpigt och skriker stönandes när man hoppar. Det finns en massa man kan reta sig på. Speciellt i början (inte alltid något man kan sätta fingret på utan det känns bara fel)

Det var precis samma känsla jag fick, mmorpgs är inte kända för sin vackra grafik direkt men animationerna var kassa och grafiken var bäst före 2006, ni har rätt lvl 8 är nog för tidigt att dömma spelet toalt men jag har inte fått den känslan som jag fick av wow som jag fastna för direkt, trotts allt man ska inte behöva spela ett spel i 48 h played innan det ska blir bra....


signatur

Mohawk

Inaktiv

tack så mycket

Inaktiv
Skrivet av dr00l:
Skrivet av vina:

wow är bäst

Jag håller med, World of Warcraft är stört, bäst, vackrast och så var det först.

Först med vad? Dom har ju plockat alla godbitar från tidigare mmorpg's.

Ska jag vara ärlig vill jag inte ha hit WoW-fanboys. Har aldrig stött på sämre attityd o odrägligare snorungar i något spel tidigare som WoW, så dom får gärna stanna i grinda sin skit.

Inaktiv

Har själv spelat i ett par timmar nu och tycker Warhammer online är helt klart ett riktigt bra spel. Jag hoppas bara att det håller sig så och inte slutar som Conan.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Har själv spelat i ett par timmar nu och tycker Warhammer online är helt klart ett riktigt bra spel. Jag hoppas bara att det håller sig så och inte slutar som Conan.

Kan nog inte sluta som Conan då det spelet egentligen aldrig börjat.....

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av dr00l:
Skrivet av vina:

wow är bäst

Jag håller med, World of Warcraft är stört, bäst, vackrast och så var det först.

Först med vad? Dom har ju plockat alla godbitar från tidigare mmorpg's.

Ska jag vara ärlig vill jag inte ha hit WoW-fanboys. Har aldrig stött på sämre attityd o odrägligare snorungar i något spel tidigare som WoW, så dom får gärna stanna i grinda sin skit.

Jag vet att textsarkasm kan vara svårt att upptäcka, men... I detta fallet tyckte jag att jag var ganska tydlig. Förlåt för ev. missförstånd.

Medlem

drool, tyvär e det folk som på allvar låter nästan exakt så.:down:8)


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem

Jag ändrade upplösningen i mitt War och det blev mycket bättre grafik så kör upplösningen på max.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av dr00l:
Skrivet av vina:

wow är bäst

Jag håller med, World of Warcraft är stört, bäst, vackrast och så var det först.

Först med vad? Dom har ju plockat alla godbitar från tidigare mmorpg's.

Ska jag vara ärlig vill jag inte ha hit WoW-fanboys. Har aldrig stött på sämre attityd o odrägligare snorungar i något spel tidigare som WoW, så dom får gärna stanna i grinda sin skit.

Då har du aldrig spelat CS
Det var faktiskt jävligt kul i början, men det är dom flesta spelen...

Inaktiv

dr00l: Hehe, nä det är svårt utan tonläget i textsarkasm, men som Snafubar säger så är det många som har precis den uppfattningen.

Spectral: Jo jag spelade CS lite kort runt 1999, och då var det ett schysst spel. Kan tänka mig hur det ser ut idag dock =P

Inaktiv
Skrivet av dr00l:
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av dr00l:
Skrivet av vina:

wow är bäst

Jag håller med, World of Warcraft är stört, bäst, vackrast och så var det först.

Först med vad? Dom har ju plockat alla godbitar från tidigare mmorpg's.

Ska jag vara ärlig vill jag inte ha hit WoW-fanboys. Har aldrig stött på sämre attityd o odrägligare snorungar i något spel tidigare som WoW, så dom får gärna stanna i grinda sin skit.

Jag vet att textsarkasm kan vara svårt att upptäcka, men... I detta fallet tyckte jag att jag var ganska tydlig. Förlåt för ev. missförstånd.

Jag satt och log här för mig själv, först pga din "fina" text för att sedan le ännu en stund när jag tänkte på hur många som inte skulle förstå vad inlägget egentligen syftade på

QRT
Medlem
Skrivet av blekfet2:

jo det var kul för nått år sedan, dock så förstörde alla snorungars attityd spelet...

Medlem

Funderar starkt på att köpa WAR, suttit i wow träsket i 3 år nu. Prövat både AoC och Lotro inget föll mig i smaken.

Vad tycker ni värt att lägga ut en 500-600 spänn för att pröva? Skulle suttit fint med en sån där 10 dagars trial

123
Skriv svar