WarhammerOnline VS WOW

Inaktiv
Skrivet av Uniqe:

Funderar starkt på att köpa WAR, suttit i wow träsket i 3 år nu. Prövat både AoC och Lotro inget föll mig i smaken.

Vad tycker ni värt att lägga ut en 500-600 spänn för att pröva? Skulle suttit fint med en sån där 10 dagars trial

Har också varit en WoW-sucker. Spelade i lite över 3 år. Testade AoC o kräktes över det efter 2 dagar, men Warhammer är gudomligt! Kommer defenetivt läggas ner mkt tid på det.

Medlem

ok, kollade lite på youtube och kan säga att jag är helt såld. Hoppas man hittar ett exemplar imorgon :D, vad kostar det i butik?

Medlem

Kolla webhallens hemsida. Tar 30 sekunder. Hard?

För övrigt: Många klagade på att betan var dålig. Vad tycker ni som har testat betan och nu har hela spelet?
Tyckte ni att betan var bra, är spelet bättre? Tyckte ni att betan var dålig, eller iaf medioker, och ändå köpt spelet, tycker ni nu att spelet blivit markant bättre eller oförändrat?

Och ni andra som kanske inte spelat betan; vad är de största skillnaderna jämtemot WoW och vad tycker ni mest om/ser mest fram emot i spelet?

Medlem

Men vem har sagt att jag ska köpa spelet på webhallen?
Har kollat på elgiganten och pccity men dom har alltid andra priser i butiken därför jag frågar.

Vill köpa spelet i butik!

Inaktiv

Till alla som säger att man inte testat WAR efter dom första 8 levels, man får ju testa striderna och se hur spelet ser ut... Och verkar det som ren skit då så kommer personen inte ändra sin åsikt när han är 20-30 heller mest troligt. Ifall ett spel inte är kul i början så finns det lite anledning att forsätta.

Skrivet av blekfet2:

jo det var kul för nått år sedan, dock så förstörde alla snorungars attityd spelet...

Den attityd ni visar finns i WAR nu med sånna där inlägg?

Medlem

Gillar grafiken mer i WAR.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Gillar grafiken mer i WAR.

Vilken grafik??? WAR ser ut som wow fast nästan sämre med alla buggar.

Medlem

wow > *


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Uniqe:

Funderar starkt på att köpa WAR, suttit i wow träsket i 3 år nu. Prövat både AoC och Lotro inget föll mig i smaken.

Vad tycker ni värt att lägga ut en 500-600 spänn för att pröva? Skulle suttit fint med en sån där 10 dagars trial

jag tror inte att du kommer bli besviken, jag personligen tycker warhammer är bred underhållning och bara möjligheten att levla via pvp när man tröttnat att questa 24/7 är underbart.:)

Medlem

Finns det inte trial för warhammer?

Har grindat mig igenom Tabula Rasa (sci-fi WoW klon) och lust o testa nåt nytt..

Inaktiv

kanske inte rätt ställe men någon kommenterade AoC, vad har hänt med det?

Medlem

Alla e väll så vana vid wow stuket... . Men ja har alltid gillat Pve delarna i wow men nu säger folk att man inte ska satsa på war om man gillar Pve för att de e mest inriktat på Pvp? . Men Testa måste man ju göra iaf

Medlem

World of Warcraft var bäst innan expansions och onödiga tillägg kom. Tycker för tillfället att WAR är roligast. Det kan komma onödiga saker till WAR med mem hoppas Mythic inte gör samma misstag som Blizz gjorde


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Jag hoppas inte Mythic gör samma misstag som Mythic gjorde med ToA-expansionen till Daoc. Fi fan, grinda pve för pvp....


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Wow är förstört redan från TBC... men de e väll ingen som inser

Medlem

Körde open beta och har kört sedan headstart.. Det är ganska kul, dock så finns det många små irriterande buggar, hittils så har de bara fixat 3 st vad jag vet.. Går lite sakta för dem att fixa alla småsaker tycker jag.. Annars så är PQs grymt kul och att man levlar i pvp är guld.. Dock så är det väldigt trist att folk levlar så sakta, finns inte så mkt folk i T3 än och jag är nästan inne på T4.. dock så är det najs om man gör ny gubbe NU, då kan man pvpa i princip när man vill, både open RVR och instanserad pvp..

Kan säga att jag längtar tills folk kommer ikapp så man får köra lite mer RVR och inte bara PVE.. tror deras mix av PVE och PVP kommer vara asnajs..

Medlem
Skrivet av Peedu:

Wow är förstört redan från TBC... men de e väll ingen som inser

Det skulle jag inte säga, utan wow blev skit när TBC kom ut! :\


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Förstår inte riktigt folk som tycker WOW ser bättre ut än WAR, över det stora hela ser de ju likadana ut, fast WAR har lite bättre character gfx.

Är själv bara Rank 24 / RR 18 just nu, men gillar det skarpt. Speciellt pvp'n. Questandet känns mer som en "bi-syssla" då det är lite väl linjärt. Längtar till Tier 4 !!

Medlem
Skrivet av nba-123:

wow är roligt men det är det att et kostar pengar

Välkommen till FZ, det här med pengar måste vara något som ligger dig varmt om hjärtat - eftersom dina 5 första inlägg handlat om spelkostnader


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av nba-123:

wow är roligt men det är det att et kostar pengar

Välkommen till FZ, det här med pengar måste vara något som ligger dig varmt om hjärtat - eftersom dina 5 första inlägg handlat om spelkostnader

La också märke till det, haha Lite lustigt faktiskt.

Medlem
Skrivet av Peedu:

Wow är förstört redan från TBC... men de e väll ingen som inser

Håller med. Mycket av den härliga WoW känslan försvan. Kan inte riktigt beskriva vad det var men allting slutade kännas magiskt och började kännas mer som ett maskineri man kunde inte länge stanna upp och bara gilla miljöerna.

Om man ska ställa WAR och WoW emot varandra:
WAR:
+ Keepfights och RvR
+ Det känns som om att man verkligen gör något för sin realm och inte bara sig själv (både PvE och RvR)
+ Fler och mer varierande scenarios (vs battlegrounds)
+ Grafiken
+ Ljudet (dock borde det vara mer musik)
+ Kraftfullt verktyg att ändra sitt UI
+ Direkt transsport vid flights
+ Spelar ingen roll hur mycket eller främst lite man spelar eller vilken level man är. Man kan alltid ta del av alla delar av spelet och ha kul.
+ Bra optimerat (vet att många inte håller med men jämfört med WoW så får man faktiskt mycket grafik för hårdvaran).
+ Mycket välgjorda miljöer
+ Tome of knowledge
+ Guildsystemet

- Buggit och "segt"/oresponsivt UI
- Lite endgame PvE (jämfört med WoW)
- PQs och dungeons känns väldigt basic utan några vidare strategier (Tank 'n' spank)
- Ingen typ av rankad PvP
- Buggar (visst det är nytt men det är fortfarande ett minus om man vill spela idag)

WoW:
+ Mycket, bra och avancerad endgame PvE
+ Bra och stämmningsfull musik (I alla fal preTBC)
+ Rankad PvP
+ Välpolerat
+ Välgjort trading och crafting system
+ Massor av UI mods ute
+ Enormt välbalancerad och välpolerad PvP

- Outdoor PvP är en katastrof
- Mycket utdaterad grafik
- Spelet i stort sätt börjar vid maxlevel
- PvP känns meningslös grind för att kunna spela i arenan
- Tar mycket tid om man vill uppleva det fullt ut

Många plus på WAR. Men eftersom att jag enbart testat WAR, WoW och mycket lite EvE och DaoC så kan de lika gärna vara minus på WoW.

Gjort av en före detta 70 warrior, 70 druid, 70 warlock med totalt 300 speldagar och Sunwell experience. 16 chosen som inte upplevt WAR endgame.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Sämsta tråden, Helt olika spel upp till än själv vilket som är bäst!

Medlem

Håller med som någon skrev ovan, wow var kul till tbc kom. Av någon anledning känns det som spelet genast blev extremt mycket lättare och man uppskattade inte gearet på samma vis.
Jag kämpade i säkert 2-3 månader med att få ihop mitt T1 gear till min mage.
Idag så räcker det med någon vecka eller två för att få farm-status på en instans i wow. Där har de misslyckats helt med wow, och det var även efter tbc som jag tappade suget helt för wow.

Spelar nu WAR, har en 40 squig herder (jobbar även på en alt).
Fördelarna med WAR är ju såklart RvR scenarios, man får exp, loot och hela köret.
PvE delen är väl inget jag har kollat så mycket på då jag inte spelar WAR av den anledningen, men som de säger finns det mindre av detta än i wow av den enkla anledningen att det är mer inriktar på RvR/PvP.

En för och nackdel (min åsikt!) med WAR tycker jag är att /mobs/npc's inte är sociala, det finns ju några som är det men de flesta är inte det. Man kan helt enkelt bara skjuta på den npc'n man ska döda utan att andra runt om hjälper till.

En annan sak med WAR (kanske inte gäller alla klasser) är gearet till tex min herder, finns massa stats på dem som man inte vill ha, whats up with that?

Sen vill jag även tillägga lite till någon som ovan gnällde på en massa buggar, tror du wow eller någon annan mmo för den delen var buggfritt när det släpptes?
Jag vill minnas att wow var extremt buggigt i början och det var knappt spelbart. Till skillnad från WAR som har varit betatestat under en lång tid, det var i princip väldigt lite buggar.
Dessutom har WAR varit igång i knappt en månad och är redan ganska städat från grova buggar.

Vart lite längre än jag hade tänkt mig detta, även kanske lite offtopic.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Peedu:

Wow är förstört redan från TBC... men de e väll ingen som inser

sant


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Peedu:

Wow är förstört redan från TBC... men de e väll ingen som inser

sant

Word

Medlem

Hardcore dog när tbc kom.

Inaktiv

Spelar det någon roll att rabla upp vad som "dog" och inte när TBC kom? Ser inte poängen.

Medlem

Join the whine instead being against it

Medlem

Vore nice med en 10-14 dagars trial så man kan testa lite innan man bestämmer sig.
Någon som hört några snaskiga rykten ang trials?


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Jag har inte en enda gång funnit en guldfarmare. HAr läst någonstans att sånna var förbjudna och att det finns ett speciellt command för att rapportera guldfarmare, äntligen!

123
Skriv svar