Dags för ett nytt slag mmos?

Medlem
Dags för ett nytt slag mmos?

Age of conan, warhammer online osv. allla känns som en verson av world of warcraft alla kör fantasy med quest o pvp rpg stil.....

vad har hänt med sci fi generen?? stargate e påväg som okså e ett rollspel. Vad har hänt med konceptet som planetside hade (tex.)
MMOFPS e vad jag behöver i kanske warhammer 40 000 stil eller något liknande. Eller e det bara jag som har tröttnat på fantasy=p.

Medlem

du är inte ensam om att vara trött på fantasy genren, visst är det kul, men lite utjatat, någon sci fi titel skulle vara en skön omväxling, tyvär så verkar inte stargate va något för mig, även fast jag gillar filmen och serierna

ett swg2 skulle vara grymt, eller ett postapocalyptiskt mmo antingen fallout liknande tema eller zombie tema skulle vara ännu bättre men man kan ju alltid drömma

Medlem
Skrivet av ghoül:

eller ett postapocalyptiskt mmo antingen fallout liknande tema

Anarchy Online
Neocron 2

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av ghoül:

eller ett postapocalyptiskt mmo antingen fallout liknande tema

Anarchy Online
Neocron 2

skulle inte kalla Anarachy online för post apoc,

Neocron 2 har jag inte testat, men det verkar inte så intressant för min del

Medlem

Starcraft Online vill jag ha! Eller ett CoH:Online.. eller ett nytt WW2 online.. men men
Men de behövs något nytt, gör inget om de e i fantasy genren bara lite nya ideér!
Önskar Dawn inte hade varit hyperware.. var så hypad på det å hade varit ett så underbart spel!

Medlem

Finns ju alltid EVE om du gillar sci-fi


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Fallen Earth är Post apolakyptiskt
Neocron2 är faktiskt helt ok, även om det behövs mycket nya områden. Men har man aldrig testat det innan så är det värt en test.
Planetsides pvp funkar ganska bra faktiskt.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Darkfall online, nån som försöker göra nått annat! (fortfarande fantasy miljö, men annorlunda kommer det bli!)

Medlem
Skrivet av ghoül:

eller ett postapocalyptiskt mmo antingen fallout liknande tema

Skrivet av Ichinin:

Anarchy Online
Neocron 2

Dessa är inga post-apokalyptiska spel... Dock är ett spel som heter "Fallen Earth" det. Har dock inte släppts än.

http://www.fallenearth.com

---
Ett MMO som dock hade ett annorlunda koncept var Face of Mankind. Dock är det nedlagt nu på grund av ekonomiproblem. Lite synd, eftersom det var ett sådant bra spel.

Medlem
Skrivet av Hight0wer:

Dessa är inga post-apokalyptiska spel...

Du kanske ska provaspela NC först och lära dig något om spelet innan du yttrar dig. Eftersom du sa det du sa så vet jag att du inte vet ett skit om spelet.

Inaktiv

Just precis, det var därför jag trodde pirates of the burning sea skulle bli så bra

Medlem
Skrivet av Lusen:

Just precis, det var därför jag trodde pirates of the burning sea skulle bli så bra

Besvikelse, helt klart. D:

Medlem

solklart ett fps i stil med Warhammer 40 k det skulle vara ngt att se emot

Inaktiv

Skulle va kul om dom skapade ett helt nytt koncept och skippar det vanliga fantasy stuket med orcs, elfs osv som slåss med svärd,yxor,pilbågar osv.
Framtids vapen såsom laser gevär funkar nog inte riktigt bra (hellgate london) heller utan dom får nog ta o skapa helt nya raser med unika vapen.
Nått jag kom o tänka på igår som jag verkligen skulle vilja se i ett mmo är möjligheten att göra sina egna skills/spells. Lite som nått alkemist yrke där du väljer olika ingredienser, blandar dom sen vips har du fått dig en spell. Beroende vad du väljer för nått så bestämmer du precis vad det ska bli för något. Tänk dig vilken möjlighet det skulle bli om det fanns tusentals o välja på. Inget skulle vara obalanserat då alla har samma val o göra.

Medlem
Skrivet av Sille:

Age of conan, warhammer online osv. allla känns som en verson av world of warcraft alla kör fantasy med quest o pvp rpg stil.....

World of Warcraft var först, stört, bäst och vackrast. True story.

Medlem
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Sille:

Age of conan, warhammer online osv. allla känns som en verson av world of warcraft alla kör fantasy med quest o pvp rpg stil.....

World of Warcraft var först, stört, bäst och vackrast. True story.

Word, kommer ihåg när jag lirade wow för första gången för 10år sen. WoW var och är det enda mmo som nånsin gjorts enligt mig.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Video_Mode:
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Sille:

Age of conan, warhammer online osv. allla känns som en verson av world of warcraft alla kör fantasy med quest o pvp rpg stil.....

World of Warcraft var först, stört, bäst och vackrast. True story.

Word, kommer ihåg när jag lirade wow för första gången för 10år sen. WoW var och är det enda mmo som nånsin gjorts enligt mig.

Ja du har rätt... lika bra att sluta försöka utvekla mmo's...

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Word, kommer ihåg när jag lirade wow för första gången för 10år sen.

Intressant, men tanke på att Closed Beta för World of Warcraft startade i augusti 2004, alltså för 4 år sen. För att inte snacka om releasen som var i februari 2005.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Någonsin hört talas om ironi?

I alla fall Huxley. mmofps i framtids anda.
Värt att kolla in om ni är trötta på fantasy.

Medlem

Absolut.

Men en fundamental del av ironi, är att det skall vara uppenbart för publiken.

Jepp, Huxley ser intressant ut. Synd att de verkar ha så mycket problem med finanserna och ägarbyten, så det återstår väl att se om det kommer ut.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Ett annat mmo som är under utvekling och inte är ett fantasy mmo är ju World of Darkness, ska bli spännande och se hur det går med det projektet. Det är ju CCP utveklarna av EVE som ligger bakom om jag inte har fel? Wite Wolf ägarna till World of Darkness idén är ju en filial till CCP alla fall.

Medlem

Det finns om du tittar runt lite och ser förbi de poppulära stortittlarna som nyhetssidorna matar dig dagligen. Tyvärr är de inte lika populära som svärd o magier.

Några har redan nämnts i denna tråd.

Medlem

Ni har glömt bort Tabula Rasa som finns ute sen ett tag, spelade det lite när det kom men tyckte att det var inget för mig. Men i den har ni Sci-Fi till max

Själv ser jag mest fram emot att se huruvida Darkfall online eller Mortal Online lever upp till förväntningarna om att vara annorlunda.( eller dvs hardcore.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Själv ser jag mest fram emot att se huruvida Darkfall online eller Mortal Online lever upp till förväntningarna om att vara annorlunda.( eller dvs hardcore.

Samma här, väntar ivrigt på just Mortal Online.

Medlem

Kolla upp Huxley. Det verkar ganska grymt.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Japp det är det skulle va grymt kul med typ harry potter online

Medlem

Tabula Rasa är riktigt kul nu. Det var lite buggigt när det kom men nu är det skapligt klart. Skön community är det också.

Medlem

Kan inte någon från FZ bygga ihop ett MMORPG som vi kan spela :D?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Skrivet av NordicStormtrooper:

Själv ser jag mest fram emot att se huruvida Darkfall online eller Mortal Online lever upp till förväntningarna om att vara annorlunda.( eller dvs hardcore.

Samma här, väntar ivrigt på just Mortal Online.

Kom och vänta på deras forum då !
Vi behöver mera aktiva !


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

12
Skriv svar