Perfekt MMO
Skulle inte ett MMO som såg ut så här vara perfekt?
*Inga klasser utan bara en massa skills (massa) och då inte bara för att slåss utan man ska även kunna göra en karaktär som aldrig behöver röra ett vapen. Tycker dock inte att man ska kunna maxa alla skills utan det ska va något (om du blir starkare så blir du långsamare eller osmidigare). Men allt du gör ska iaf ge dig skills!
*Inga uppdrag som ges av npc's utan uppdragen borde ges av guildarna (klaner eller liknande) och borde vara styrande till guildens ekonomi. Tex en person (Kalle) kan få i uppdrag att döda en annan person (Anders) men istället för att Anders är en npc så är han en spelare som kanske tjuvat från guilden eller något. Anders i sin tur kanske har i uppdrag att ta det stulna objektet till en annan spelare som i sin tur ska smuggla vidare det eller något.
*Guildar borde kunna äga städer (typ vara en regering) och olika företag men de skulle också kunna vara en hämlig organisation av tjuvar eller lönnmördare eller något. Guilden borde ha en form av inkomst som kommer in dagligen och sedan kan fördelas mellan spelarna i guilden. Ekonomin kan bli bättre av att spelare gör uppdrag för guilden eller att guilden tar över mer mark eller något. Ekonomin blir sämre om tex en annan guild eller spelare förstör för guilden (tex stjäl något eller tar över deras mark).
*Man borde kunna bygga egna städer och forska fram nya teknologier som kan göra att ens guilds armor blir bättre och grejer. Man borde också kunna äga/bygga egna fordon (om man tänker att det är nu tid eller framtid).
*Npc'er borde mest funka som personal till olika guildar eller företag(vara vakter eller personal som kan jobba i ens affär) eller befolkning till en stad (mer befolkning = mer skatt = mer pengar till guilden).
*Det borde inte finnas olika servrar riktigt (vet inte hur möjligt det här är xD) utan olika delar av världen borde funka som olika servrar (så man får en liten laddnings tid när man går emellan).
*När man börjar spelet så ska man kunna välja hur man vill börja (tex vara fattig eller rik) och sedan får man olika bonus beroende på ens val (att vara rik kanske gör en bortskämd eller nått xS).
*Man borde behöva en telefon (eller liknande) om man vill chatta över längre distanser och om man börjar som fattig och inte har en sådan så måste man köpa/sno en sådan.
Aja, jag har funtat lite men jag lär ju lägga till grejer som jag inte kom på nu xD.
Det finns Game Cards till Eve, men man måste ha kreditkort
www.shatteredscrystal.com och sök upp Eve online
Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!
Skulle inte ett MMO som såg ut så här vara perfekt?
*Inga klasser utan bara en massa skills (massa) och då inte bara för att slåss utan man ska även kunna göra en karaktär som aldrig behöver röra ett vapen. Tycker dock inte att man ska kunna maxa alla skills utan det ska va något (om du blir starkare så blir du långsamare eller osmidigare). Men allt du gör ska iaf ge dig skills!
Ultima Online
*Inga uppdrag som ges av npc's
Typ Ultima Online.
*Guildar borde kunna äga städer (typ vara en regering) och olika företag men de skulle också kunna vara en hämlig organisation av tjuvar eller lönnmördare eller något. Guilden borde ha en form av inkomst som kommer in dagligen och sedan kan fördelas mellan spelarna i guilden. Ekonomin kan bli bättre av att spelare gör uppdrag för guilden eller att guilden tar över mer mark eller något. Ekonomin blir sämre om tex en annan guild eller spelare förstör för guilden (tex stjäl något eller tar över deras mark).
Ultima online
*Npc'er borde mest funka som personal till olika guildar eller företag(vara vakter eller personal som kan jobba i ens affär) eller befolkning till en stad (mer befolkning = mer skatt = mer pengar till guilden).
Återigen, Ultima Online
*Man borde behöva en telefon (eller liknande) om man vill chatta över längre distanser och om man börjar som fattig och inte har en sådan så måste man köpa/sno en sådan.
Så var det åtminstone förr i Ultima Online, vet inte hur det är nu dock. Kan väl konstatera att det inte blev någon succé i det spelet.
UO var och är sjukt nyskapande och annorlunda mot allt annat på marknaden.
*Man borde behöva en telefon (eller liknande) om man vill chatta över längre distanser och om man börjar som fattig och inte har en sådan så måste man köpa/sno en sådan.
Så var det åtminstone förr i Ultima Online, vet inte hur det är nu dock. Kan väl konstatera att det inte blev någon succé i det spelet.
UO var och är sjukt nyskapande och annorlunda mot allt annat på marknaden.
Äesch ICQ användes istället för ingame tells, iaf när jag lirade.
UO har en mängd problem också, sunkigt UI, taskig targeting och massa spelare som tycker det är okej att scripta. Annars har inget spel slagigt UO i immersion och äventyrskänsla. Oslagbart att kuta in med en polare eller två och utforska en dungeon.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Darkfall Online kanske är något för dig när det väl kommer?
http://www.darkfallonline.com/
Här är en trevlig video där de "större" funktionerna tas upp m.m.:
http://forums.darkfallonline.com/showpost.php?p=728044&postco...
Många av dom där punkterna är ju sånt som Darkfall vill bli. www.darkfallonline.com ... Sen har vi ju EVE och Ultima Online som var mycket så till viss del.
Måste man inte va 18 för det? x/
18 är det inte. Tror det mer ligger runt 15 eller så. Skaffade iaf mitt innan jag var 18.
Nåväl... kul att i princip allt du nämner stämmer in på ultima online vad det gäller mekanik osv. Konstigt nog så är det inga som vågar försöka sig på det hela förutom de som gör Darkfall nu då (fanns något mer men minns inte vad det heter atm). Darkfall ska bli intressant om det nu kommer någon gång ~~
osv.
Måste man inte va 18 för det? x/
18 är det inte. Tror det mer ligger runt 15 eller så. Skaffade iaf mitt innan jag var 18.
Nåväl... kul att i princip allt du nämner stämmer in på ultima online vad det gäller mekanik osv. Konstigt nog så är det inga som vågar försöka sig på det hela förutom de som gör Darkfall nu då (fanns något mer men minns inte vad det heter atm). Darkfall ska bli intressant om det nu kommer någon gång ~~
Svenska Mortal Online ser ut att bli nåt åt det hållet.
It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.
blabla
Svenska Mortal Online ser ut att bli nåt åt det hållet.
Det var det jag tänkte på : )
Visste dock inte att det var svenskt och det var inte så länge sedan man såg det första gången och med tanke på hur länge darkfall varit i utveckling jämfört med detta (antagligen?) så lär det ju finnas vissa skillnader i både det ena och det andra.
osv.
Perfect World är ju perfekt: http://www.perfectworld.com.my/