Vad hände med Star Wars Galaxies!?

Medlem
Vad hände med Star Wars Galaxies!?

Tjena, med tanke på att jag inte hade bredband när star wars galaxies kom så missade jag det ganska stort och fattar inte riktigt vad alla snackar om när det gäller den här "uppdateringen" som "förstörde spelet".

Kan någon förklara hur star wars galaxies var innan uppdateringen och vad som är så mycket sämre med det nya galaxies som finns idag!?

Det enda jag har hört är att förut så var man tvungen att göra massa grejer för att kunna bli en jedi men att nu så kan man bara starta som en och det värkar ju suga ganska hårt!

Medlem

Dom som blev mest arga var dom som hade kämpat för att bli en class innan patchen kom. innan patchen var ute så kunde det ta ett tag innan man blev något ca:3mån up till ett år även mer. Men efter patchen så kan man välja class direkt det blev som ett WoW system det var bara att starta lvla.

Medlem

^^ vadå, var man ingen klass i början?

Medlem

joo på sätt och viss så fick man välja class men innan patchen så var man tvungen att gör mycket saker innan man kunde bli kallad den classen

Medlem

aha...okej! Det låter bättre än att man väljer mellan 8 (eller något) iaf.

Om ett mmo gjordes utan klasser, skulle det inte vara underbart?

Medlem
Skrivet av Kresko:

aha...okej! Det låter bättre än att man väljer mellan 8 (eller något) iaf.

Om ett mmo gjordes utan klasser, skulle det inte vara underbart?

Jo och det var fan underbart back in the days. Det fanns inte ens quests utan man levlade genom att antingen finna en grupp och mangla monster med eller crafta. Kan låta lite repetetivt men det var lite charm över det

Eftersom du levlade i det vapen du övade med så kunde du levla flera skillträd samtidigt upp till en maximal summerad level. Detta innebar mer eller mindre oändligt antal skillkombinationer vilket resulterade i obefintlig balancing mellan karaktärer av samma level. NGE patchen innebar quests+predefined klasser vilket i min mening pajade spelet totalt, blev en dålig wowklon av kalaset :/


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Fan det är synd att man inte kan testa hur det va då x/!

Medlem

Det finns ju alltid [http://swgemu.com/] en emu server som kör med inställningar som det va innan SOE implementera NGE.

Projektet är i beta så allt funkar inte men grunderna är färdiga så som classer ,combat och början till crafting.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

^^ Hmm, det där lär ju dröja länge tyvärr!
Varför kan inte bara sony låta folk lira på det gamla sättet om de vill, typ starta en server som funkar som innan NGE!?

Medlem

SWG med skillsystemet var perfekt. I och med att det inte fanns nå lvls kunde alla va med och leka :). Hela guilden kunde följa med på utflykter vare sig det var nybörjare eller veteraner.

Världarna var mysigare och med mer stämning än nått mmo efter det. Bara en som sak som att smälla upp ett stort läger och sitta och snacka skit mitt ute i öken bara för en polare skulle lvla sitt scout bygge, eller hänga i cantinan för att lyssna på en polare som övade sitt instrument som entertainer var sjukt trevligt. Jag spelar fortfarande med folket ja lärde känna i swg.

Kommer ihåg första Bantha jakten på norra tatoine eller Rancor jakterna på dathomir(innan buffs), finns inget spelmässigt som klår det. Eller när vår stad kom till, med sina intriger mellan wookies och ödlorna.


signatur

//mvh

Medlem

^^ låter GRYMNT!

Medlem
Skrivet av Kresko:

^^ låter GRYMNT!

Det var grymmt, skill systemet är nog det bästa "lvl" system jag vart med om.

Medlem
Skrivet av SWGEmu regler:

New Player Punishment Zone
Farmer_John has added a new feature called the Punishment zone, which is a viable option to ban evasion that is currently occurring on TC. Offending/Rule violating Players will be warped to the punishment zone and will be incapable of moving, speaking, or leaving, and it is up to the CSR to decide when the offender is released.

Klart godkänd regel hehe


signatur
Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av Kresko:

aha...okej! Det låter bättre än att man väljer mellan 8 (eller något) iaf.

Om ett mmo gjordes utan klasser, skulle det inte vara underbart?

Jo och det var fan underbart back in the days. Det fanns inte ens quests utan man levlade genom att antingen finna en grupp och mangla monster med eller crafta. Kan låta lite repetetivt men det var lite charm över det

Eftersom du levlade i det vapen du övade med så kunde du levla flera skillträd samtidigt upp till en maximal summerad level. Detta innebar mer eller mindre oändligt antal skillkombinationer vilket resulterade i obefintlig balancing mellan karaktärer av samma level. NGE patchen innebar quests+predefined klasser vilket i min mening pajade spelet totalt, blev en dålig wowklon av kalaset :/

Du har verkligen rätt över de sakerna, bara hänga i guild stadens cantina eller vi läger elden,, kommer mest ihåg campet själv eftersom man va en Bounty hunter ;P sen att kunna explora å hitta saker och speciella saker som verkligen är bundna till Star wars universumet.
Något annat ja gillade va lite random events de kunde smälla upp bara sådär ibland.

skill systemet var nog allt det roligaste lvling systemet som funnits i ett mmorpg spel iafall.

Det bästa var dock folket i spelet, de flesta var ganska insatta i star wars i sig och var helt enkelt trevliga och sociala, hade till och med en amerikan i guilden (som ja fortfarande spelar andra spel med ) som hjälpte till lite med att betala kontot ett tag när man inte hade för mycket pengar.

Helt enkelt härliga gamla minnen,, hoppas kunna få slå upp ett camp med dig nån dag när Emu'n blir tillräckligt färdig

Medlem

ja, swg var det bästa mmorpget jag någonsin spelat back in the days, fy fan vad jag kunde spendera timmar med att utforska, rollspela med andra, möblera sitt hus, fanns oändligt med saker man kunde göra, inte bara slåss och questa,

det var så unikt och spännande varje gång man loggade in, plus att alla kunde se unika ut med alla klädmöjligheter man hade, crafting systemet var det bästa jag sett i ett mmo, fanns dem som bara craftade och aldrig dödade en mobb, endå var det så himla kul, öppna upp en affär och försöka överleva,

fyfan vad jag kommer digga swgemu när dem fixat till det

Inaktiv

Är det många som kör swg?:) fundera med att börja kanske det känns nästan som dom har slutata asså bygga up det känns dött .. innan kom det expasionsets typ varje år nu har det inte kommit något på 3 år ??

Medlem

Det finns total runt 40 000 kvar som spelar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av viko95:

Är det många som kör swg?:) fundera med att börja kanske det känns nästan som dom har slutata asså bygga up det känns dött .. innan kom det expasionsets typ varje år nu har det inte kommit något på 3 år ??

Spelet verkar ju ganska förstört x/!

Medlem

en av de fånigare bitarna som jag inte tyckte passade in alls var teras käsi-nissarna som stod och pucklade på rancors med knytnävar och sparkar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Kan dom inte gö swg free xd

Medlem

Swgemu kommer att vara gratis

Medlem

Det var helt sjukt bra. ALLT i det var bra från början. Lvlingen, grupperna, inställingen och atmosfären. Jag saknar det.. har spelat alla mmos efter som varit nått med men aldrig sett nått liknande.. men såklart så ska det komma en "förbättringspatch" som i själva verket förstörde spelet helt och hållet. Jag var med när jag fick ett ingame mail att det fanns en jedi i galaxen. Då var det lite mystik över det... ingen visste hur man skulle göra för att bli jedi utan alla klurade och knåpade. Sen som någon skrev tidigare. rancor jäkterna på darth.. sjukt bra! powerlvlingen på dantooine.. så man blev master carbineer tills jag droppade och blev i slutändan master teräs kasi artist och master doctor.. drev in miljoner i buffar genom å sitta på marknadsplatsen i coruscant och ge folk buffar mot 10000 styck. Ne.. det va tider det.

Inaktiv

Star Wars Retrospective: Episode VIII, Galaxies

Mer eller mindre allt du behöver veta om Galaxies, rise and fall.


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem
Skrivet av vaskee:

Det var helt sjukt bra. ALLT i det var bra från början. Lvlingen, grupperna, inställingen och atmosfären. Jag saknar det.. har spelat alla mmos efter som varit nått med men aldrig sett nått liknande.. men såklart så ska det komma en "förbättringspatch" som i själva verket förstörde spelet helt och hållet. Jag var med när jag fick ett ingame mail att det fanns en jedi i galaxen. Då var det lite mystik över det... ingen visste hur man skulle göra för att bli jedi utan alla klurade och knåpade. Sen som någon skrev tidigare. rancor jäkterna på darth.. sjukt bra! powerlvlingen på dantooine.. så man blev master carbineer tills jag droppade och blev i slutändan master teräs kasi artist och master doctor.. drev in miljoner i buffar genom å sitta på marknadsplatsen i coruscant och ge folk buffar mot 10000 styck. Ne.. det va tider det.

Terakasi/Riflemen=God
också trevligt sen att sitta å handla lite droger av smugglarna

Inaktiv

för att kö swgemu vad ska man göra ladda hem det ?? köpa swg elr vad snälla säg

Medlem

mmh trevliga minnen man fick fram när man läste denna tråden lite.
Jag spelade iofs bara spelet i en trial men det var riktigt skoj.

Minns att jag, min brorsa och min kusin var ute på upptäcksfärd ute i öknen. Så slängde min kusin upp en kampingplats och vi satte oss och vilade.
Då drar min bror upp ett instrument och börjar spela lite, och rätt vad det är kommer ett fett jävla monster och äter upp honom och börjar jaga oss.

Medlem

SWG in the old days var det bästa mmorpg som nånsin gjorts. Känslan i det var helt otroligt. Man blir förbannad när man tänker på hur SOE förstörde spelet. men uppenbarligen vill de inte tjäna pengar eftersom typ alla drog då.

Inaktiv
Medlem

skulle vara kul o se vad Sony tycker om alla fans som stack och vill ha det som det var förr. De måste ju fatta tycker man... eller är sony så otroligt kassa på att lyssna på deras community?

SWG var precis som många säger här i tråden det bästa MMO någonsin med sitt Class system, UI/fighting, Crafing etc och framför allt den sociala biten.

Hoppas verkligen på en uppföljare SWG2
som skulle vara precis som det gamla SWG med upphottad grafik och nya världar o lite nya classer o annat

Medlem
Skrivet av vaskee:

Det var helt sjukt bra. ALLT i det var bra från början. Lvlingen, grupperna, inställingen och atmosfären. Jag saknar det.. har spelat alla mmos efter som varit nått med men aldrig sett nått liknande.. men såklart så ska det komma en "förbättringspatch" som i själva verket förstörde spelet helt och hållet. Jag var med när jag fick ett ingame mail att det fanns en jedi i galaxen. Då var det lite mystik över det... ingen visste hur man skulle göra för att bli jedi utan alla klurade och knåpade. Sen som någon skrev tidigare. rancor jäkterna på darth.. sjukt bra! powerlvlingen på dantooine.. så man blev master carbineer tills jag droppade och blev i slutändan master teräs kasi artist och master doctor.. drev in miljoner i buffar genom å sitta på marknadsplatsen i coruscant och ge folk buffar mot 10000 styck. Ne.. det va tider det.

"Allt" var inte bra. Det skillsystemet var nog ett av de bästa som funnits i ett mmo. Själv tycker jag att känslan förstördes av dålig känsla i miljöerna, och den skumma 3:e-personsvyn. Det fanns hopp med rymdexpansionen men tyvärr var det riktigt dåligt genomfört.

Teräs Kasi hörde inte hemma i spelet. Såg man nån gång en liten dvärg puckla på en rancor i filmerna?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar