Hej ska jag önska mej LOTRO Eller Guildwars när jag fyller år? ;)

Inaktiv
Hej ska jag önska mej LOTRO Eller Guildwars när jag fyller år? ;)

Hejsan kan ni hjälpa mej lite om vad jag ska önska mej när jag fyller år? Det står mellan LOTRO eller guildwars
Jag har spelat lotro trialen och tyckte det spelet var jätte härligt helt underbart 'men det kostar ju i månaden.
Eller tycker ni jag ska önska mej Guildwars det är ju gratis och allt men om jag ska önska mej det vilket guildwars ska jag önska mej då det finns ju en hel del guildwars spel.

Kan ni berätta vad ni vet om spelen? skulle varit bra som hjälp

Inaktiv

Jag hade kanske tänkt köpa LOTRO, kanske ska köpa det idag ;D men vet inte ännu om jag kommer gilla det


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Inaktiv

Tack för att du svara

Medlem

Min röst går på LotRO, mkt bättre spel, speciellt om man är ett fan av Tolkien


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Guild Wars, Lotro vart en stor besvikelse, roligare klasser dessutom

Medlem

Guild Wars Nightfall borde du skaffa.

Inaktiv

kan man ha expansionen till guildwars nightfall?

Medlem

Gratis eller inte gratis.

*edit*

*I månaden

Medlem

Skaffa Guild Wars och sedan expansionerna. Både gratis och utmanande.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Lotro är ett säkert val

Skrivet av Althox:

Skaffa Guild Wars och sedan expansionerna. Både gratis och utmanande.

O ja.. svåraste är att stå ut med det monotona skitspelet


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Lotro är ett säkert val

O ja.. svåraste är att stå ut med det monotona skitspelet

Alla spel är inte till för att spelas hela tiden eller att gillas av alla. Men dåligt är det då definitivt inte.


signatur

Spaceships Are Magic

Inaktiv

vi får se hur det blir vill veta före onsdag. Då ska vi nog beställa

Medlem

Det finns inga skitspel. Allt ligger i betraktarens ögon. Smaken är olika som bekant.

Men för att återgå till Lotro vs Guild Wars. Allt hänger på vilken typ av spel du tycker om, och det har du inte nämnt. Vad är viktigast för dig?

Quester, instanser, raiding, PvP, en öppen värld att vandra runt i, kontakten med andra människor etc etc?

Spelen är väldigt olika i flera avseenden, men speciellt i ett:

* Guild Wars är inte i egentlig mening ett MMOG (Massively Multiplayer Online Game), eftersom det enda stället där du träffar andra spelare är i kommunikations hubbarna (städerna). Det finns ingen öppen värld där du möter andra spelare. Allt sker i instanser, där du är ensam eller i en förutbestämd grupp.

Så är en öppen värld med spontana möten med andra spelare, det viktiga för dig, så skall du inte välja Guild Wars. Är däremot PvP det viktiga för dig, så är det helt rätt spel.

Lotro är ett renodlat PvE spel, som även har PvMP (Player versus Monster Player) zone, där de fria folken slåss mot monster. Men spelets huvudinriktning är absolut PvE, och det som utvecklarna lägger mest krut på. Man skaffar inte Lotro om man är en inbiten PvP spelare, utan då är Guild Wars klart bättre i det avseendet.

Lotro har en underbar atmosfär, öppen värld och mogen community. Du finner de flesta svenska spelarna på servrarna Snowbourn och Eldar.

Kort sagt, två bra spel, men med olika inriktning.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Mm tack så mycket. Jo jag kanske ska satsa på LOTRO endå men det kostar och det är felet tycker jag. Men ska tänka på det idag och bestämmer mej ikväll.

Inaktiv

Jag rekomenderar starkt att du köper det första GW istället för expansionerna. Lite mer att bita i. Nightfall är ju i princip gjort för småbarn.

Gen
Medlem

GW var riktigt skumt Typ bara PvP. Har inte testat LOTRO, men antar att det är lite mer äventyrsinriktat.

Inaktiv

Tja blir nog gw men undrar vart man kan beställe gw på nätet:)

Medlem

Du borde önska warhammer online när du fyller år!

Inaktiv

Hej Önskar mej GW Fast att Mer röstade på LOTRO.

1
Skriv svar