Guild wars frågor

Inaktiv
Guild wars frågor

Hej,
jag är har spelat wow sen i april men har tröttnat,
så jag har lite frågor omkring gw.
1. Är det ett prisvärt spel?
2.En fråga om rangers, måste man mata sina pet och få dom att känna sej glada?
3. Finns det någon trial?
2. Mount?

Ps. Jag vill inte ha någon kommentar tex. "Köp AoC istället"

Medlem

1. Ja så billigt som det är så är det prisvärt tycker jag, då det inte har någon månadskostnad heller.
2. Vad få de att känna sig glada, nej det behöver man inte.
3. Inte längre.
4. Nej.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

1. Är det prisvärt? Well, kommer man in i spelet så tyckte iaf jag att det var skitkul, gear har noll betydelse i princip då du kan skaffa det du behöver relativt enkelt, allt annat är fluff. Jag slutade spela och körde inte hela kampanjen då min m8 jag lirade med tröttnade på spelet och det var så helvetiskt tråkigt att lira med massa randoms som redan klarat spelet och bara ville komma till slutet.. använde sig av boosters osv.
2. Mata? det tror jag verkligen inte. Körde bara lite och det var ett tag sen,. men jag kommer inte ihåg nått om mat.
3. Trial? Nej inte så vitt jag vet.
4. Ingen mount, det är inte ett massivt onlinespel så det behövs inte. Se det mer som ett mycket mer utvecklat diablo. Alla städerna är gemensamma men alla områden utanför är instancerade.

Sjukt bra story för övrigt, riktigt najs.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

1. Om du nöjer dig med att köpa två-tre expansionspack så kommer det vara prisvärt.
2. det enda du behöver för att få ditt djur på glatt humör är en spell (som ibland är onödig) för att ditt djur ska kunna lyda dig. Sen kan du få spells till ditt djur och det lvlar med dig.
3. Nix inget trial vad jag har sett, hoppas det kommer till tvåan
4.inget mount men du kan teleportera dig melan olika städer genom två-tre klick

Inaktiv

Tack så mycket för alla svar! : D

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

1. Är det prisvärt? Well, kommer man in i spelet så tyckte iaf jag att det var skitkul, gear har noll betydelse i princip då du kan skaffa det du behöver relativt enkelt, allt annat är fluff. Jag slutade spela och körde inte hela kampanjen då min m8 jag lirade med tröttnade på spelet och det var så helvetiskt tråkigt att lira med massa randoms som redan klarat spelet och bara ville komma till slutet.. använde sig av boosters osv.
2. Mata? det tror jag verkligen inte. Körde bara lite och det var ett tag sen,. men jag kommer inte ihåg nått om mat.
3. Trial? Nej inte så vitt jag vet.
4. Ingen mount, det är inte ett massivt onlinespel så det behövs inte. Se det mer som ett mycket mer utvecklat diablo. Alla städerna är gemensamma men alla områden utanför är instancerade.

Sjukt bra story för övrigt, riktigt najs.

Angående nr. 4:

GW är ett MMORPG bara att allt är indelat i instancer och städerna i "distrikt".

P.S. Diablo " världen " är inte uppdelad i instancer och man kan möta folk överallt. Inte som i GW där man måste skapa ett party i en stad och sen gå ut i vildmarken.

Medlem

[ia=3260 GW är skönt på ett bra sett]
Lycka till, jag personligen gillar miljön mer än WöW. (när jag säger WöW menar jag WoW som är en förkortning till World Of WOrldcraft).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Tänkte skaffa Guild Wars förut men blev inte av.

Vet inte varför World of Warcraft som kostar kan vara bättre än GW som nästan är snyggare genom detaljerna.

Ska bli roligt att se om tvåan blir bra. Men jag håller mig till Wow några år till iaf eftersom det inte kommer komma något bättre MMO inom 1-3 år iaf.

EDIT : Kan säga att jag gillar ljuset iaf i Guild wars iaf. I Wow finns det ju inget. Bara färger.

1
Skriv svar