Warhammer Online vissa klasser dumpade

Medlem
Warhammer Online vissa klasser dumpade

Synd att de dumpade dessa klasser Hammerer, Orc Choppa, Knight of the Blazing Sun och Black Guard...

Ni som hade tänkt köra någon av dessa klasser, vilka klass tänker ni ta nu? kommer det att påverka spelet, att de här är borta nu? jag tror att Orc Choppa och Black Guard var de populäraste av dessa.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Dom har också bantat på städerna också, för att dom tyckte att dom andra städerna(än Human vs Chaos) var för dåliga/för lite bra innehåll.

Jag tycker det är bra att dem går ut med det ganska direkt efter att dom fattat beslutet och svarar på frågor om varför och vad som ska hända i framtiden!

På den europeiska hemsidan så har dom lagt ut två FAQn som förklarar precis varför dem gjorde som de gjorde. Efter att jag har läst dem båda så ställer jag mig nu bakom deras beslut!

Vill bara påminna om att WAR städer är inte medieokra som WOW/GW/AOC städer utan dom är massiva och fyllda med innehåll!

Samt att man kan efter en kampanj av stridsföring belägra denna huvudstad och då blir staden uppdelad i flera olika pvp/pve zoner som belägraren måste klara för att ta sig till kungen!8)

Medlem

jag vet inte hur empire och chaos kommer kunna tanka pga att deras tank klasser är borta tillsvidare. Dem får väl ta in någon annans tank klass så länge.

har inte läst allt om detta men jag tror att det kommer bli bättre, för efter ett tag så kommer spelarna att vilja ha mer och du kan dem ge spelarna mer städer och klasser som dem inte kunat göra lika lätt.

på mitt guilds forum sa en att mystic hade sagt att dem tog bort dem klasserna som var bra för att göra dem bättre, dem var mer nöjda med dem klasserna man kan spela nu vid releasen.

och som swedishchaos sa så kan man ta över den andra huvudstaden genom att döda deras kung men nu kommer det att vara tre kungar i samma huvudstad så det kommer bli mycket svårare att ta över huvudstäder nu.

Det var en i mitt guild som sa att dem sagt en tidpunkt på releasen nu Om detta är sant eller inte vet jag inte men tidpunkten som han sa var slutet av augusti/början av september.(vet inte om tidpunkt var det rätt ordet...) Någon som vet mer om releasen?

Medlem
Skrivet av Tasir:

jag vet inte hur empire och chaos kommer kunna tanka pga att deras tank klasser är borta tillsvidare. Dem får väl ta in någon annans tank klass så länge.

Öööööööö... det är bara KotBS som är bortagen, inte Chosen! Få dina faktan rätt innan du påstår något!

Skrivet av Tasir:

på mitt guilds forum sa en att mystic hade sagt att dem tog bort dem klasserna som var bra för att göra dem bättre, dem var mer nöjda med dem klasserna man kan spela nu vid releasen.

Vissa klasser (tex Choppa och KotBS) höll inte måttet och mythic vill inte släppa något som är bra utan dom vill släppa något som är jättebra. Dom har även bekräftat att mycket av det som blev borttaget till release kommer komma på återseende via patchar och andra uppdateringar, eventuellt expansioner.

Skrivet av Tasir:

och som swedishchaos sa så kan man ta över den andra huvudstaden genom att döda deras kung men nu kommer det att vara tre kungar i samma huvudstad så det kommer bli mycket svårare att ta över huvudstäder nu.

Hur menar du med tre kungar igentligen? jag tror du menar bossar, i aldorf är karl franz kung och innan man kan möta honom måste man klara av vissa områden som behandlar pvp och pve. Pve delen handlar om att man måste döda pre-kung bossarna från Church/Chapel of sigmar och firewizard tornet.

Skrivet av Tasir:

Det var en i mitt guild som sa att dem sagt en tidpunkt på releasen nu Om detta är sant eller inte vet jag inte men tidpunkten som han sa var slutet av augusti/början av september.(vet inte om tidpunkt var det rätt ordet...) Någon som vet mer om releasen?

Inte säker, rätta mig gärna om jag har fel! Men jag tror inte EAMYTHIC har gått ut med ett officellt release datum. Inofficellt så pekar allt mot september, men det är bara en tolkning då hösten börjar.

Hoppas detta hjälper att svara på eventuella frågor du kan ha!:)

Medlem

Puh, witch elf klarade sig <3

Men de har säkert en bra anledning, och dom lär ju ersätta dom med något bättre.

Allt måste vara perfekt i ett MMO annars så är det som med Hellgate london, age of conan och många andra som försökte sätta sig upp mot Wow.

Medlem

Vad jag har förstått så kommer dom alla kungarna att finnas, skall tydligen finnas i ett krigsstrategi rum.

Trodde du verkligen att dvärgarna skulle gå ut i krig utan sin konung?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Vad jag har förstått så kommer dom alla kungarna att finnas, skall tydligen finnas i ett krigsstrategi rum.

Trodde du verkligen att dvärgarna skulle gå ut i krig utan sin konung?

inte hundra på det, men för att "ersätta" dom andra huvudstäderna så har man stora ras-baserade fortresses i t4 zonen.

Medlem

Är du säker på att forten är där som en ersättning? Dom sista försvarsverken brukar vara dom största, tror att dom forten har varit med länge.

Angående kungarna så är jag säker på att dom finns i dom kvarvarande huvudstäderna. Men det beror på hur man tolkar deras Capital Cities FAQ. (Vid frågan "What about my king?")


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Är du säker på att forten är där som en ersättning? Dom sista försvarsverken brukar vara dom största, tror att dom forten har varit med länge.

Angående kungarna så är jag säker på att dom finns i dom kvarvarande huvudstäderna. Men det beror på hur man tolkar deras Capital Cities FAQ. (Vid frågan "What about my king?")

Alltså, visst finns det redan fort, men dom la till ett för varje ras som fick sin capital city borttaget tror jag. Jag tror dock inte att det kommer finnas scriptade bossfights med tex dvärgkungen och alvprinsen. Fast vad vet jag, nu spekulerar jag mest då tiden får utvisa vad som händer.

I samma text hittade jag också detta.

Skrivet av Mythic:

How will the RvR endgame work now with only 2 capital cities?

Actually, it works out even better than we had originally designed. Our game still has complete tier 4 RvR content for all three racial themed pairings. At the end of each of these tiers is a heavily fortified fortress for that race, which must be taken in order for one realm to claim victory for that pairing. Imagine a giant wall cutting across the horizon line that separates you from you enemies and their fortress. Players prepare their siege weapons, casters and archers line up on the ramparts and hill sides, as your realm clashes against the foreboding gates wielding a mighty battering ram and dodge scalding oil spilling from the turrets above.

These fortresses can only be assaulted once a realm has pushed their enemies? resistance back to the fortress itself. This requires them to capture two zones in the Tier 4 Campaign for that pairing. Players must then capture the fortress to lock down the pairing and seize control. Once one realm claims victory over any two of the three pairings, their enemy?s capital city becomes vulnerable to attack. Players can then rally and unite to focus their efforts on taking their enemy?s city. This keeps the action intense and helps funnel the players together for the ?battle of all battles? as players clash in the streets of the capital cities to claim victory for their Realm.

Medlem

Eurogamer har gjort en Preview på WAR och där bekräftar dom att forten "ersätter" städerna.
Se där, inte första gången jag har fel.

Hur som helst, spelet artar sig bra.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

jag har inte läst om destruction så mycket som jag har läst om order. Jag trode att black knight(det hette väl så?) var chaos och inte dark elf, men jag kollade upp det och såg att jag hade fel. Ber om ursäkt för det.

Ja det ser ut att bli bra och kan bli bättre efter releasen också

Medlem
Skrivet av IronHide:

Eurogamer har gjort en Preview på WAR och där bekräftar dom att forten "ersätter" städerna.
Se där, inte första gången jag har fel.

Hur som helst, spelet artar sig bra.

hjälp mig, jag börjar bli en fanboi -.-;)

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

hjälp mig, jag börjar bli en fanboi -.-;)

Jag kan se det framför mig!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Synd att Black Guard togs bort ville spela den klassen :/ aja då får det bli den "goda" sidans White Lion


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Jag är glad över de val dom gjort, de 4 klasserna var totalt ointressanta på så sätt är det lättare att bara skrota dom istället för att lägga ner onödiga resurser på det, bortagandet av städerna kommer göra spelet mer fokuserat på 1 mål per rike.

Dom lyssnar även oerhört mycket på sina spelare, Mythic är precis som en MMO-utvecklare skall vara och inte som mainstream svinen på blizzard.

1
Skriv svar