Medlem
Everquest

Hejsan. Finns det någon här som fortfarande spelar Everquest? Det verkar ju finnas en aktiv community fortfarande. Vore nästan kul att installera det igen och köra bara för sakens skull!

Har varit lite halvsugen fram och tillbaka nu i några år. Var ju ett tag sen man spelade.. typ 2001 senast.
Men... en anledning till att man spelade var ju alla polare man hade och ingen av dom är ju kvar.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Har varit lite halvsugen fram och tillbaka nu i några år. Var ju ett tag sen man spelade.. typ 2001 senast.
Men... en anledning till att man spelade var ju alla polare man hade och ingen av dom är ju kvar.

Jo det är väl så, men det går väl kanske att skaffa nya så att säga... in game.

Nåja. Får se hur jag gör.

Inaktiv

Jag lirade EQ för många många år sedan (när folk körde POP) och sedan dess har jag ALLTID velat gå tillbaka till detta UNDERBARA spel.

Har provat Escape to Norrath, men eftersom jag inte ens kan starta det så kan jag inte prova hur det är nuförtiden.

Däremot så är jag väldigt sugen på att börja spela med folk.
Så om någon vill börja lira detta (vi fixar Vent osv) så är jag 100% LÄTT med!

mvh!

Skrivet av Bokke:

Jag lirade EQ för många många år sedan (när folk körde POP) och sedan dess har jag ALLTID velat gå tillbaka till detta UNDERBARA spel.

Har provat Escape to Norrath, men eftersom jag inte ens kan starta det så kan jag inte prova hur det är nuförtiden.

Däremot så är jag väldigt sugen på att börja spela med folk.
Så om någon vill börja lira detta (vi fixar Vent osv) så är jag 100% LÄTT med!

mvh!

Mmmmm... kanske.. Vore kul om dom kunde återuppväcka min ranger. Jag vet att det vara ett jävla stort problem förut. När man avslutade ett konto försvann alla ens gubbar inom en viss tid, men om dom kunde hitta "spår" av den i nån gammal databas kunde man få tillbaka den då databasen hade sparat... vilket kunde vara att gubben var vid level 3....

Jag ska kolla om dom har nån trial innan jag köper en hel månad.

Men jag slutade spela efter andra expansionen.. sen så började jag igen när dom uppdaterade 3d-motorn(kommer inte ihåg vilken expansion), men slutade igen efter en månad.. så jag har inte världens koll på EQ längre.

Inaktiv

Jag har fått igång EQ trialen nu, och jag måste säga att jag är faktiskt rätt impad.

Först trodde jag det skulle vara nästintill STENDÖTT, men det var tvärtom! Det var FULLT med spelare.. allt från level 2 till 11.

Alla olika klasser och raser.

Trialen är faktiskt rätt nice, den visar lite hur det går till (men som oldschool så kan jag rätt mycket fortfarande).

I trialen är det lätt att tjäna PP.. inte som "back in the old days"

Här får du.. redan vid din första quest.. ett item som har +5 i alla stats, och +10 mana och hp.

Du får en hel del PP i vissa av questerna, och då har du inga problem att fixa alla spells osv som man ska ha.

Som jag ser det, så verkar det roligt vid denna leveln, och med ett par av FZ's spelare, så kommer jag GÄRNA starta upp (ifall vi lirar tillsammans) Everquest igen.. men på en lite mer Casual skala just nu.

my 2cp

Går det lika segt att levla som tidigare eller har expansionerna "fixat" det?
Själv kom jag aldrig längre än till 52, trots att jag spelade i flera år haha.. eller ja, jag spelade typ från start och fram tills The Shadows of Luclin och några månader efter det.
Jag brydde mig dock inte så mycket, gjorde så himla mycket annat än att levla. Jag utforskade rätt mycket.
Jag ska testa trialen.

Kollade just mitt gamla SOE-konto och det står detta på Subscription Info:

------------------------
EverQuest : PENDING

CURRENT SUBSCRIPTION PLAN:
54 day Non-Recurring
(expires 7/25/08 )
------------------------

Och PENDING betyder: "Subscription is temporarily active, and will move to "Closed" status after all stacked time has expired."

Hmmm.... nån som förstår?

Inaktiv

Punchbag:

Det finns s.k " Hotspots" Som är typ 2 eller 3 gånger mer XP per mob.. och det finns i typ ALLA levelranges.

Det menar att ditt konto har 54 dagar som du kan spela,. sen stängs det för du har inte en aktiv subscription på det. (Veteran reward)

Om du är på, så kan vi köra trialen och se hur det är.

mvh

Medlem

Laddar ner trial nu. Skall bli riktigt skoj att testa om det är som du säger att det faktiskt finns en del folk som spelar det.

Yes, jag har patchat hela dagen nu.. får se när den patchat klart men det tar nog ett tag....

Medlem

Ok, det är på den nivån! Kanske läge att installera det nu då så kanske det är spelbart ikväll.

Inaktiv

Vad har ni för uppkoppling? med mitt telia 24mbit ADSL tog det inte många minuter att patcha skiten.

Vill påpeka att det är FULLT med spelare i trialen som sagt, och det är väldigt roligt.
Däremot så är Everquest rätt komplext jämfört med andra MMO, så det tar ett tag att lära sig. Det roliga med Everquest är också att du går inte och slicar (när du lirar solo) ner mobs på 2-3 sekunder.. utan i EQ så tar det längre tid än så.
När man zonar (EQ är uppbyggt på zoner) så finns det zoner där det finns mobs (mitt bland vanliga mobs) som manglar ner dig DIREKT när de ser dig, och du har ingen chans att stå emot.

Det är också väldigt Faction-baserat..
Är du av ond ras, så kan du ju inte gå runt där det är human NPC's osv.

Finns dock många neutrala zoner.

Att gruppa i EQ är det BÄSTA jämfört med andra spel.
I everquest har alla klasser inte bara EN Roll.
Är du tank så kan du DPSA, är du Paladin så kan du DPSA, tanka, heala.
Är du enchanter så är du Crowdcontroll, men du kan dpsa så in i helvete endå.
Är du druid t.e.x, så kan du heala mycket bra, och du kan DOTA väldigt effektivt (en väldigt rolig klass)

Att försöka beskriva everquest på en liten skala är väldigt svårt då detta spelet är så ENORMT och om du startar nu, så har du garanterat INTE sett hela spelet.. på flera år.

Ja, det är verkligen ett massivt MORPG

Skrivet av Bokke:

Vad har ni för uppkoppling? med mitt telia 24mbit ADSL tog det inte många minuter att patcha skiten.

Vill påpeka att det är FULLT med spelare i trialen som sagt, och det är väldigt roligt.
Däremot så är Everquest rätt komplext jämfört med andra MMO, så det tar ett tag att lära sig. Det roliga med Everquest är också att du går inte och slicar (när du lirar solo) ner mobs på 2-3 sekunder.. utan i EQ så tar det längre tid än så.
När man zonar (EQ är uppbyggt på zoner) så finns det zoner där det finns mobs (mitt bland vanliga mobs) som manglar ner dig DIREKT när de ser dig, och du har ingen chans att stå emot.

Det är också väldigt Faction-baserat..
Är du av ond ras, så kan du ju inte gå runt där det är human NPC's osv.

Finns dock många neutrala zoner.

Att gruppa i EQ är det BÄSTA jämfört med andra spel.
I everquest har alla klasser inte bara EN Roll.
Är du tank så kan du DPSA, är du Paladin så kan du DPSA, tanka, heala.
Är du enchanter så är du Crowdcontroll, men du kan dpsa så in i helvete endå.
Är du druid t.e.x, så kan du heala mycket bra, och du kan DOTA väldigt effektivt (en väldigt rolig klass)

Att försöka beskriva everquest på en liten skala är väldigt svårt då detta spelet är så ENORMT och om du startar nu, så har du garanterat INTE sett hela spelet.. på flera år.

Ja, det är verkligen ett massivt MORPG

Jag sitter på 8/1mb.. tog mig ungefär ett dygn att patcha från nyinstallation.

Jorå, jag kommer ihåg.. att soloa i högre levels va omöjligt som ranger men med min necro kunde jag soloa en hel del. Älskar dots och inget spel har använt sig av dots som necron i EQ...mmm.. jag lär spela en necro när vi börjar nu.
Det roliga var att jag hitta min ranger på EQ Players....hahaha. Det trodde jag inte.

http://eqplayers.station.sony.com/character_profile.vm?charac...

Medlem

Har ni en direktlänk till trialen?

Skrivet av ZereCool:

Har ni en direktlänk till trialen?

http://download.station.sony.com/patch/download/eq/EtNInstall...

Testade att spela i 5 minuter... kan säga att det är sjukt lite jag kommer ihåg, men mer är nog nytt för mig. Känner mig lagom förvirrad haha.
Allt ser så annorlunda ut...

Men vill ni börja lira så är jag på

Kom igen nu då.. vill ni börja lira eller?
Jag har till den 25:e att aktivera min Veteran Reward.

Inaktiv

Jag och min polare har köpt alla expansioner (utom den sista) kostade 174kr på www.everquest.com.

Vi lirar på Firiona Vie servern (låglevlade just nu, så häng på vettja!)

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Kom igen nu då.. vill ni börja lira eller?
Jag har till den 25:e att aktivera min Veteran Reward.

Har börjat spela trial lite. Jag känner dock att jag måste testa mer innan jag bestämmer mig för att spela 100%

Skrivet av Bokke:

Jag och min polare har köpt alla expansioner (utom den sista) kostade 174kr på www.everquest.com.

Vi lirar på Firiona Vie servern (låglevlade just nu, så häng på vettja!)

Vad heter ni då? Varför valde ni just Firiona Vie?

Inaktiv

Jag heter Walle, och är en level 13 Necromancer (går snabbt så in i helvete att levla nu, men jag har inte haft så mkt tid)

Firiona vie.. för att jag spelade där 6 år sedan! Bästa servern, trevligast folk! Dessutom kan du köpa ALLT i bazaaren (inget är NO TRADE på denna servern) så du kan i princip köpa loot från alla bossar i hela spelet.

Medlem

Jag har funderat lite på att dra igång igen också. Jag spelade i åtta år innan det rann ut i sanden... men jag vetefan. Har inte bestämt mig ännu. På slutet körde jag fem konton på en gång och det pallar jag fan inte göra en gång till hehe.


signatur
Inaktiv

Nu har jag lirat i 2 veckor typ.
Min första gubbe var en Necromancer som jag fick upp i level 25 innan jag rerollade (kan bara ha 1 gubbe på den servern jag är)

efter det gjorde jag en BST som jag kom upp till level 44 på 3 dagar (väldigt lite spelande också)

nu har jag en berserker som jag levlat upp till 26 på några få timmars spelande..

HOTZONES!

Spelet är lika kul nu som det alltid varit, svårare att komma ifatt folk, men det är lika roligt.

1
Skriv svar