Warhammer 40k MMO

Medlem
Warhammer 40k MMO

Som titeln säger så är ett Warhammer 40k MMO under utveckling av THQ!

http://www.gamespot.com/news/6166560.html

Kommer nog bli helt underbar! Har längtat att kunna köra som Space Marines och kötta Orkz med en Motorsågssvärd!

For the Emperor!!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Kul med ett till Sci-Fi MMO! Ett stort plus att THQ ligger bakom det.

Medlem

Undrar hur dom tänkt sätta avgränsningarna, det är ett stort universum.

'Ere we go' 'ere we go' 'ere we go'

Och får jag inte vara en madboy så får det bli en weirdboy.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Gamla nyheter men det klingar så ljuvt i mina öron fortfarande!

Emperor protects.

Medlem

Ännu ett företag som vill hålla på MMO-tåget. Hoppas de gör spelet bra också. WoW, WAR och AoC har ju definitivt höjt ribban.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

hoppas bara att de dissar månadskonstnad.

ingen större chans, men man kan ju hoppas...

Medlem

Så länge dom gör Tyranids spelbara så kommer jag spela det!
THQ är för mig synonym med kvalite, hoppas det förblir så.

Medlem

Försöker dom få tyranids spelbara så måste dom älska utmaningar!

Men det är för tidigt att utesluta något vid det här stadiet, det enda vi vet är att det handlar om Warhammer 40K.

Let no good deed go unpunished
Let no evil deed go unrewarded


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

En skön sak är att man slipper den gamla vanliga "Tomtar och Troll" trenden där svärd och magi gör huvuddelen.

Att kunna greppa en Heavy Bolter och smatra igenom klungor av ondska, helt oersättligt

Lite variation skadar ju dessutom aldrig ^^


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

mm jag tar nog en multi-melta istället. Det är svårt att gömma sig ifrån ett vapen som är designat att slå ut tanks och bunkrar, samt gör allt levande till kebab på nolltid.

Plasma gun är fin den med.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

fast det är rätt mycket tomtar, troll, svärd o magi i 40k också, även om det kallas vid andra namn.
men visst, 40k världen är underbart mörk och uppgiven och klockren att bygga ett mmo på.

jag skulle dock inte kunna önska mer än att de gör något nytt med detta spel, lämna rpq och questande och gör ett fps istället!

Som många sagt före mig, tänk ett planetside inspirerat 40k spel. Underbart!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Någon som vet var man kan hitta mer info om hur det går för utvecklingen av detta? Jag och mina polare har snackat om ett 40k MMO i säkert 5-6 år nu... sega dom är

Medlem

Den enda information som THQ släppt är att det är under utveckling. Dom har iofs köpt licensen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

håller med Soulless.

Lite mer åt bf-hållet skulle vara gudomligt

Medlem

Hittade lite mera nyheter kring spelet, från april 2008:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=131039

Medlem

Soulless: varför stanna där, det borde släppas högkvalitativa wh40k i alla genrer. Ett mmorts skulle vara underbart

Inaktiv

Bara att hoppas att dom inte hoppar på raid-tåget som nästan vartenda MMO som görs nuförtiden... Skulle vara trevligt att se ett MMO med något nytt att göra vid endgame som inte känns som diablo fast med mer folk.

Skrivet av robineng:

Bara att hoppas att dom inte hoppar på raid-tåget som nästan vartenda MMO som görs nuförtiden... Skulle vara trevligt att se ett MMO med något nytt att göra vid endgame som inte känns som diablo fast med mer folk.

Ja snälla... raider börjar bli standard och det enda som skiljer är hur man dödar och vad. Till slut blir det farm-status på raidbossarna ändå.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Ännu ett företag som vill hålla på MMO-tåget. Hoppas de gör spelet bra också. WoW, WAR och AoC har ju definitivt höjt ribban.

Snarare grävt ner ribban någonstans i Tyskland, i någon gammal massgrav fylld med brända judar.

Medlem
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Naraccas:

Ännu ett företag som vill hålla på MMO-tåget. Hoppas de gör spelet bra också. WoW, WAR och AoC har ju definitivt höjt ribban.

Snarare grävt ner ribban någonstans i Tyskland, i någon gammal massgrav fylld med brända judar.

w0rd.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Moralriddare inc. Måste.. skydda.. judar...

Medlem
Skrivet av Video_Mode:
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Naraccas:

Ännu ett företag som vill hålla på MMO-tåget. Hoppas de gör spelet bra också. WoW, WAR och AoC har ju definitivt höjt ribban.

Snarare grävt ner ribban någonstans i Tyskland, i någon gammal massgrav fylld med brända judar.

w0rd.

Nedgrävd så långt att den snart ligger bland asiens piss mmos.

Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av Video_Mode:
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Naraccas:

Ännu ett företag som vill hålla på MMO-tåget. Hoppas de gör spelet bra också. WoW, WAR och AoC har ju definitivt höjt ribban.

Snarare grävt ner ribban någonstans i Tyskland, i någon gammal massgrav fylld med brända judar.

w0rd.

Nedgrävd så långt att den snart ligger bland asiens piss mmos.

Håller med Mack, WAR har inte släppts än så vet ingenting om någon hödjhoppningsribba. AoC var ju ett magplask på asfalt.

Avstängd

Älskar denna idéen ! längtar efter att bomba rätt in i ett led med orks som Assault Marine ^^

Inaktiv

Låter säkert skitbra på papper, men jag tror det kommer floppa totalt.

Folk förstår inte hur svårt det är att göra ett mmo. Blizzard har extremt erfaren personal och lyckades träffa rätt i alla nördars G-punkt. Mythic, med War bland annat på meritlistan hade en bra idé, viljan och en jävlar anamma, men nånstans på vägen tog dom in 200 praktikanter som programmerade hela spelet och Mythic gick på kafferast istället.

Det enda som håller mig kvar i War fortfarande är Warhammer konceptet.

Medlem

Snälla snälla snälla....Kom till oss.


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Troligvis flopp, men jag hoppas.

Ingen ny info från senaste halvåret som kommit ut?

Inaktiv

Här ska spelas orks!

Medlem

Verkar coolt:)
40k universumet är sjysst som tusan. Enda grejen jag stör mig på är att det är år 40000 och folk använder fortfarande svärd och snackar latin. Och hur lärde sig orcherna prata engelska egentligen.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

tror proj e dött pga ingen ny info. men jag drömmer om det med=(

1
Skriv svar