World Of Warcraft Större eller mindre änn Age Of Conan

World Of Warcraft Större eller mindre änn Age Of Conan

Detta är nog ett ganska hett ämne nu när Age Of Conan ändå är ganska nytt och så och Blizzard kommer att släppa sin 3:e Expansion till World Of Warcraft. Så man kan ju inte släppa tanken över att vad kommer att hända kommer Blizzard sälja lika mycket av Wrath Of The Lich King som dom har förutspått eller kommer Age Of Conan ta över mmorpg. Så frågan är då den kommer Blizzards Wow att fortsätta glänsa som den har gjort i några år nu eller kommer det tyna bort med framfarten av Age Of Conan?


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Nej det har jag svårt att tro. Om nåt år eller så när AoC inte är en beta längre kanske det kan vara en bättre motståndare.

Ja det är nog möjligt...


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

AOC är bra men det är ingen wow dödare än... Om ett år eller så kanske det är tekniskt bra och de har fixat allt men då har folk tröttnat.

Så, wow > aoc

I can see clearly now nananana....


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Jag tror att mmo marknaden kommer bli lite jämnare inom dom närmsta åren.
Där WoW, AoC och War kommer vara dom tre största spelen och troligen ha en ganska jämn suscriber bas.
Personligen hoppas jag på att den ökade konkurrensen leder till att fler nisch mmo spel slår sej in på markanden.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Jämn som i WoW är störst och de andra tar det som blir över?

När det första mmo:t gjort med samma funktion och upplägg som Oblivion Online (http://www.fz.se/forum/thread.php?id=23528 ) kommer med stöd för tusentals spelare kommer även dessa tre drakar att landa hårt gissar jag

/edit Smilies som inte skulle vara smilies...

Medlem
Skrivet av Jazman:

Jämn som i WoW är störst och de andra tar det som blir över?

Ungefär kommer nog ta några år innan wow släpper greppet om mmo marknaden.

Skrivet av Jazman:

När det första mmo:t gjort med samma funktion och upplägg som Oblivion Online (http://www.fz.se/forum/thread.php?id=23528 ) kommer med stöd för tusentals spelare kommer även dessa tre drakar att landa hårt gissar jag

/edit Smilies som inte skulle vara smilies...

Man kan ju hoppas på att svenska Mortal Online blir så bra som det låter.
Förövrigt så har man ju alltid Ultima Online annars 8)


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Röstade på alla 3.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

när WAR och Aion släppts så kommer det troligen bli rätt skingrat på MMO fronten. WAR, AoC och Aion siktar på olika målgrupper, som just nu lirar WoW. Aion kommer ta dom flesta Anime fansen. WAR kommer ta alla hardcore PVPers o "svin" och AoC kommer troligen tills slut ta dom flesta äldre gamers. Det e va jag tror iaf.

Själv kommer jag välja det spelet som är mest skill-based i endgame.. orkar fan inte lira ett gear based pos som wow igen..

Medlem

Njae, blir nog svårt. Utan Blizzard blir det inte mycket till MMORPG.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Nu när expansionen släpps till World of Warcraft kommer det börja köpas : Nya acc, nya spel och nya gamecards. Dom som är lvl 70 och har lagt ner kommer såklart att köpa det.

Så wow kommer hålla sig på toppen åtminstonde 1 år till.

Medlem

När WoW tappat kunder, kommer det att vara till Diablo3 eller till något annat spel ifrån Blizzard.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Röstade på alla 3.

duktigt..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tvivlar på att något annat mmo, förutom kanske WOW#2 kommer komma upp i samma antal subscribers.
AoC kommer inte komma i närheten.

Inaktiv

Blizzard skämmer bort. Efter AoC och ryktena man börjat höra om WAR är jag numera väldigt skeptiskt till att jag kommer avnjuta något online-rpg på allvar innan D3 dyker upp. Det vore väl isf om man tog upp och börja pussla lite med wow när expansionen kommer.

Tänk om alla andra spelutvecklare kunde ha samma standard på kvalité som blizzard.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Blizzard skämmer bort. Efter AoC och ryktena man börjat höra om WAR är jag numera väldigt skeptiskt till att jag kommer avnjuta något online-rpg på allvar innan D3 dyker upp. Det vore väl isf om man tog upp och börja pussla lite med wow när expansionen kommer.

Tänk om alla andra spelutvecklare kunde ha samma standard på kvalité som blizzard.

Eller ännu bättre, tänk om andra spelutvecklare kunde ha samma kvalité som blizzard men även vara nyskapande ta MMO genren frammåt. T. ex. som CCP.

Inaktiv
Skrivet av FAsA:
Skrivet av RoGGe:

Blizzard skämmer bort. Efter AoC och ryktena man börjat höra om WAR är jag numera väldigt skeptiskt till att jag kommer avnjuta något online-rpg på allvar innan D3 dyker upp. Det vore väl isf om man tog upp och börja pussla lite med wow när expansionen kommer.

Tänk om alla andra spelutvecklare kunde ha samma standard på kvalité som blizzard.

Eller ännu bättre, tänk om andra spelutvecklare kunde ha samma kvalité som blizzard men även vara nyskapande ta MMO genren frammåt. T. ex. som CCP.

Ja absolut. Blizzard är inte på någe vis perfekta, men de verkar vara bland de väldigt få studios som fortfarande har en känsla för kvalité.

Medlem
Skrivet av McKain:

Man kan ju hoppas på att svenska Mortal Online blir så bra som det låter.
Förövrigt så har man ju alltid Ultima Online annars 8)

Woah! Vad är det där? Ser ju intressant ut!

WoW kommer vara ledande tills deras next-gem mmo släpps.
Tyvärr så känns det inte som att någon utvecklare har hittat / kommer hitta samma bas att stå på iform av bra kod och känsla etc
Min gissning iallafall

Medlem

Eftersom man kunde välja alla 3 alternativen så gjorde jag det, förlåt Blizzard har en oerhörd förmåga att få sina spel väldigt välpolerade och lätta att lära sig... det är väl därför deras lir, inkl. WoW, är så framgångsrika. Inget MMO, på ett bra tag, kommer kunna slå WoW på fingrarna i spelarantal men jag kan tänka mig att de nästa stora MMO-releaserna lockar iväg folk från WoW, men dessa spelare sprids nog ut på flera spel istället för att alla går till ett och samma.

Inaktiv

Tycker att pizza-tony har helt rätt jag.

Inaktiv
Skrivet av FAsA:

Eller ännu bättre, tänk om andra spelutvecklare kunde ha samma kvalité som blizzard men även vara nyskapande ta MMO genren frammåt. T. ex. som CCP.

Det är ju en dröm, men nämndes det inte i en pressrelease att CCP håller på med ett World of Darkness MMO tillsammans med White Wolf? Kan bli grejjer det om dom kör på något nyskapande.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av FAsA:

Eller ännu bättre, tänk om andra spelutvecklare kunde ha samma kvalité som blizzard men även vara nyskapande ta MMO genren frammåt. T. ex. som CCP.

Det är ju en dröm, men nämndes det inte i en pressrelease att CCP håller på med ett World of Darkness MMO tillsammans med White Wolf? Kan bli grejjer det om dom kör på något nyskapande.

Såååååååås

Medlem

Lirat wow sen koreanska betan är väll ca 4 1/2 år snart.. Lirat age of conan i ca 2 dagar nu och må säga att det är ett sånt sjukt jävla obalanserat spel! Blev en uninstall idag

Inaktiv

Har spelet WoW från betan och testade AoC för ett tag sedan. Lvl 9 sen avinstallera jag skiten. AoC kommer på sin höjd få en bråkdel av WoW's subscribers.

DÄREMOT, testade jag Warhammer online häromdagen, och jag säger bara.. Herrejävlar.. episkt! Vet inte om jag får berätta nåt om innehållet men jag kommer absolut börja spela det, liksom många andra. Det har en jävla potential även om det brast i mekanik och var lite laggigt, iom att det fortfarande bara är closed beta.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av FAsA:

Eller ännu bättre, tänk om andra spelutvecklare kunde ha samma kvalité som blizzard men även vara nyskapande ta MMO genren framåt. T. ex. som CCP.

Det är ju en dröm, men nämndes det inte i en pressrelease att CCP håller på med ett World of Darkness MMO tillsammans med White Wolf? Kan bli grejjer det om dom kör på något nyskapande.

White Wolf gick samman med CCP och dom söker nu en hel del ny personal.

Citat:

The merged company will enable CCP to integrate White Wolf's leading expertise in offline gaming development to enhance and create physical products for its MMOG, EVE Online. Products to be introduced in 2007 will include strategy guides, enhanced collectable card games, role-playing systems, and novels all based on EVE Online. [u]White Wolf will leverage CCP's industry-leading technologies to bring its offline role-playing titles online.[/u] Conceptualization and early development has begun to bring White Wolf's World of Darkness, one of the world's strongest gaming properties, into the online world.

Länk till hela pressreleasen.
[http://www.white-wolf.com/index.php?articleid=629]


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Gen
Medlem

2:a expansionen är det väl TBC var den första.

Iaf så ser WotLK väääääldigt intressant ut och kommer säkerligen att fånga de WoWare som lagt TBC på hyllan.

Angående Warhammer så antar jag att det måste upplevas för att förstås. Sett några filmer och tycker det verkar ha riktigt ful grafik, stela modeller och ett burkigt ljud. Men eftersom alla säger att det är så bra så kanske stridssystemet, interface och spelmekaniken är bra?

Inaktiv
Skrivet av Gen:

2:a expansionen är det väl TBC var den första.

Iaf så ser WotLK väääääldigt intressant ut och kommer säkerligen att fånga de WoWare som lagt TBC på hyllan.

Angående Warhammer så antar jag att det måste upplevas för att förstås. Sett några filmer och tycker det verkar ha riktigt ful grafik, stela modeller och ett burkigt ljud. Men eftersom alla säger att det är så bra så kanske stridssystemet, interface och spelmekaniken är bra?

Det du har sett är placeholders.

Dessa videos tycker jag ser rätt bra ut, MEN ha i åtanke att dom förmodligen är inspelade innan ens Closed Beta och MYCKET har hänt sedan dess. All grafik du ser är inte ens färdig.

Spelmekaniken har mycket jobb kvar vilket förmodligen märks tydligast, men dom bitarna är jag inte ett dugg bekymrad av. Det där har dom fixat till innan release.

http://pc.ign.com/dor/objects/748723/warhammer-online-age-of-...

http://pc.ign.com/dor/objects/748723/warhammer-online-age-of-...

Medlem

Enligt Xifre.com (Bara ett sample av gamers så klart) har WOW ~400000h/dygn medan AOC har ~20000h/dygn. Man kan väl i runda tal då säga att WOW är ungefär 20 gånger större än AOC. Kan nämnas att AOC går starkt nedåt också. Efter release så hade de ~80000h/dygn.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv

WoW kommer vara rätt mycket störe än AoC hela tiden.

Man får väl hoppas WaR blir bra. Ska köpa det i alla fall.


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

12
Skriv svar