Medlem
AoC eller Lotro

Hallo, jag vill köpa ett nytt mmo, dock så vet ja ej vilket. Det står nog mellan AoC och Lotro. Vet att Aoc ej släppts än men det har ju varit beta och early access öppnar typ nu, så annars kan ni säga ifrån det ni vet om Aoc. Har testat lotro trial och tycker det verkar mycket samma som andra mmo´s . Har hört att Aoc är lite mer avancerat tydligen. Men jag vill höra vad ni tycker om de olika spelen?

Inaktiv

Min efarenhet av Lort så sög det fet, roligt i början men man tröttna snabbt och vill man ha riktig pvp så ska man inte skaffa Lotro. Men det är min åsikt.

Medlem

Svårt val faktiskt.
Jag har spelat LotrO sedan det kom ut och har nu förhandsbokat AoC och skall snart in och testa Early Access

Älskar LotrO men skall testa AoC eftersom det är lite mer avancerat när det gäller.. allt!

Varför ta en? Ta båda!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

jag gillar lotro, specielt historieberättandet som är mycket bättre än t.ex. wow. Det är visserligen en del grind men det är inte alls lika påfrestande som i exempelvis wow.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Gen
Medlem

Statistiskt sett verkar Lotro en besvikelse. Bara några få hundra tusen som spelar. AoC hade över 600k Early access och antagligen över 1 miljon förhandsbokningar (gissning). Men naturligtvis kanske folk tröttnar på AoC med. Vi får väl se hur väl mods och GMs tar hand om spelet och dess användare.

Medlem

Jag skulle sagt AoC.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Medlem

säger AoC även fast jag inte har haft möjligheten att testa. Testade lotr för ett tag sen... var riktigt värdelöst imo

Inaktiv

wow är uppe i 10 miljoner spelare nu. Warhammer online har 800 tusen i sin beta. Dark age of camelot har nu c.a 3 miljoner utövare. Aoc kommer att ha 5 miljoner utövare när det släpps.;)

Gen
Medlem

Länka gärna din census WoW siffran stämmer, men att DaoC har 3 miljoner anv tror jag inte alls på att 5 miljoner förbokat AoC låter också väääldigt överdrivet. Dock är det inte omöjligt att siffran stiger månaderna efter release. WoW hade ett par hundra tusen när det släpptes. Nu efter tre år är siffran många gånger högre.

Medlem

LOTRO!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det blir Aoc eftersom tysonayt sa LOTRO.

Tror ni det blir några gratis dagar till spelet aoc när man får det?

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Det blir Aoc eftersom tysonayt sa LOTRO.

Tror ni det blir några gratis dagar till spelet aoc när man får det?

1 månad gratis.

Spelar AoC just nu så jag är jävligt partisk. Men måste säga att AoC är helt jävla fantastiskt spel!

LOTR betan var felfri och inga större buggar men det imponerade inte mig
AoC betan var full av buggar och skit men nog bra för att få mig att köpa spelet. Nu efteråt ångrar jag mig inte. Spelet flyter på mycket bättre än jag trodde. Från 3fps i tortage (beta) till 70+ fps med helt maxad grafik!
Var så skönt att gå från WoW till något nytt och fräscht!

Medlem

AoC helt klart

Medlem

Jag testade LOTRO, och jag körde inte längre än gratismånaden, så jag kan inte rekomendera det.

Vänta några dagar och kika reviews på både AoC och Lotro om inte annat då AoC släpps på fredag.

Men måste jag välja ett att rekomendera skulle jag ändå välja AoC fast jag inte spelat det. För Lotro sög i mina ögon.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Har bokat AoC nu så tråden er slut...

Inaktiv
Skrivet av Thorulv:

wow är uppe i 10 miljoner spelare nu. Warhammer online har 800 tusen i sin beta. Dark age of camelot har nu c.a 3 miljoner utövare. Aoc kommer att ha 5 miljoner utövare när det släpps.;)

Lika stort som gw då:up:

Medlem

Personligen så tycker jag att AoC är ett mer advancerat och vuxet MMO.. och jag hoppas alla dryga WoW kids, nu menar jag inte ungdomar som spelar WoW allmänt, utan ja.. alla dem där omogna idioterna som förtörde ens spelupplevelse håller sig undan AoC så communityt kan hålla en mogen och vuxen nivå

ja, så självklart blir det AoC för mig, då jag finner noll intresse för Lotro och för att vara helt ärlig också så hoppas jag att dem flesta som emigrerar från WoW går över till Lotro

Medlem
Skrivet av ghoül:

[...] och för att vara helt ärlig också så hoppas jag att dem flesta som emigrerar från WoW går över till Lotro

Va? Näe! Så får du inte säga, de kan ju inte komma och pajja för oss som älskar LotrO!

Personligen hoppas jag att de som emigrerar från WoW tar enkelbiljetten ut i vuxenlivet och verkligheten och inte förpestar vår tillvaro


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Thorulv:

wow är uppe i 10 miljoner spelare nu. Warhammer online har 800 tusen i sin beta. Dark age of camelot har nu c.a 3 miljoner utövare. Aoc kommer att ha 5 miljoner utövare när det släpps.;)

Lika stort som gw då:up:

Precis


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jaja, Aoc kmr att bli riktigt gött spel men det är svårt mellan LOTRO och Aoc ändå, fast ändå inte:D LOTRO är ju ett riktigt härligt spel har typ spelat i trail 3-4 gånger Och storyn är bra, jag e faktiskt ett riktigt Lord of the rings fan Men Aoc kmr bli så jävla gött så det inte e sant så jag rekommender Aoc!


signatur

Wai

Inaktiv

Själv väntar jag till Age Of Conans första Expansion släpps. För då kommer typ Aoc kosta 100 kronor.

Är man ett Lotro fán ska man faktist skaffa spelet.

Är man mogen för AOC ska man köpa det

Medlem

Thorulv, du skrev at DAoC hade 3miljoner spelare. när jag testade trial så var det ungefär 70personer...

Medlem

Lotro om du verkligen vill ha ett Help perfekt MMORPG särskilt om man gillar att tolkien har langat up !


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Inaktiv

lotro är ett riktigt grymt litet spel med skön känsla (själv ogillar jag både filmerna o böckerna, men spelet är bra ändå ). Har inte spelat det grymt mycket, men skulle kunna bara springa runt i The Shire hela dagarna utan att tröttna känns det som

När det kommer till AoC är ju det ett rätt grymt spel det också, men lider mycket av dom barnsjukdomar MMORPGs brukar ha i början.

Medlem

jag tror lotro kommer hålla längre än AoC..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar