Vad ska du spela?

Medlem
Vad ska du spela?

Tyckte att det kunde vara intressant att ta reda på vad folk ska spela nu när de nya spelen /expansion kommer ut.
Men har ni spelat mmo innan och om ni nu bytar, från vilket spel bytar ni från?

Själv lirar jag WoW och jag tror faktiskt att jag stannar på det med tanke på att ingen har kunnat mäta sig med det än om man tänker på känslan i spelet, visst, finns bättre grafik men finns inget roligare än att kunna dela det med ca 10 miljoner andra spelare och se på allt man kan modifiera, all armor osv, men det är upp til var och en


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

age of conan helt klart...spelar closed beta..fastnade direkt...

Inaktiv
Skrivet av LitroXx:

Tyckte att det kunde vara intressant att ta reda på vad folk ska spela nu när de nya spelen /expansion kommer ut.
Men har ni spelat mmo innan och om ni nu bytar, från vilket spel bytar ni från?

Själv lirar jag WoW och jag tror faktiskt att jag stannar på det med tanke på att ingen har kunnat mäta sig med det än om man tänker på känslan i spelet, visst, finns bättre grafik men finns inget roligare än att kunna dela det med ca 10 miljoner andra spelare och se på allt man kan modifiera, all armor osv, men det är upp til var och en

Håller med dej där:up:

Medlem

Age of Conan, fick min war mammoth igår

Har kört WoW i 3 år nu så nu ska det bli ett nytt MMO.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Age of Conan troligtvis annars inget av dom.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

AoC


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Okej Age of Conan verkar populärt fast vad är det ni gillar så satans mycket med det egentligen?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Okej Age of Conan verkar populärt fast vad är det ni gillar så satans mycket med det egentligen?

18+!:D


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag tänker testa om WAR är någoting att spela annars får jag väl gå tillbaka till WoW om mina klasskompisar fortfarande spelar då. Jag gillar PvP och WAR är ju PvP inriktat så det blir ett klart val att testa det iallefall.

Håller med LitroXx vad är det ni gillar så mycket med AoC? Visst det är ett nytt combat system som kanske vissa tycker är spännande att testa men mer? Vissa säger att PvP är hur överlägsen som helst jämfört med något annat MMO spel, kan någon förklara varför PvPn är så bra? Har inte så mycket koll på AoC men är det closed beta (oppen med då måste man betala för någon regristrerning, rätt?) än eller har spelet släppts än?

Medlem

jasså vadå 18+ ? Åldern har väl ingen större betydelse för ett spel, kanske fler seriösa spelare men tycker fortfarande att WoW är bättre iaf för mig.
WoW har en historia, en lång sådan hehe, och allt man gör går egentligen enligt historien där alla utspelas som hjältar till slut. Allt man kan modifiera, finns ingen som ser exakt lika dan ut som man själv gör, hur mycket vapen och armor som helst känns det som hehe. Hoppas att WotLK kommer att bli bra när det kommer ut

Och nej AoC har inte kommit ut så vitt jag vet, kommer ut någon gång nu i sen vår / tidig sommar


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:

WoW har en historia, en lång sådan hehe, och allt man gör går egentligen enligt historien där alla utspelas som hjältar till slut.

Och det har inte Conan och världen som AOC utspelare sig i?... jösses...

Medlem

Antar att LitroXx har missat all Conan lore i böker, serier och filmer. Sen så kommer AOC ut om ca 2 veckor eller om du köper 10 dagars förtur, så får du börja spela slutet av nästa vecka.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av LitroXx:

WoW har en historia, en lång sådan hehe, och allt man gör går egentligen enligt historien där alla utspelas som hjältar till slut.

Och det har inte Conan och världen som AOC utspelare sig i?... jösses...

haha jodå, men det är 2 helt olika historier menade jag på


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

WoW är ju indelat i Horde och Alliance, AoC är väl mest PvE? och en del PVP såklart som Guild Wars?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv
Skrivet av LitroXx:

WoW är ju indelat i Horde och Alliance, AoC är väl mest PvE? och en del PVP såklart som Guild Wars?

FFA
Free For All, du får döda vem du vill och när du vill. Ingen zon kommer vara säker.
Kommer vara mycket mer pvp än WoW. Speciellt sen ingen i WoW vet vad World PVP är förnågot nåmer (Tarren mill)

Medlem

ah okej, mja finns ju både nackdelar och fördelar, kommer ihåg när man lirade på en PVP server vilket helvete de kunde vara när man skulle till instanser eller questa men men.


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

AoC.....pvpn än skön, gillar den mörka och brutala miljön, stridsystemet ger mer challange, lätt att förstå sig på var questarna är och vad man ska göra. vette fan kommer inte på så mkt mera...men som sagt så fastnade jag dirket, har aldrig gillat tidigare mmo.

Inaktiv
Skrivet av LitroXx:

Okej Age of Conan verkar populärt fast vad är det ni gillar så satans mycket med det egentligen?

ett mer intressant stridssystem, sen hoppas jag väl mest att items inte kommer vara så groteskt kraftfulla att dom förstör spelet som med WoW.

Medlem

gearen har ingen större betydelse i aoc...mer player skill...kunna landa combos och använad dem på rätt sätt.....

Age of Conan helt klart men jag har fortfarande kvar mitt WoW konto, sen får man väl se vad som händer med War. Men just nu är det AoC som gäller hela vägen, satan så kul det är.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Fan, egentligen så skulle man ju fortsätta med sin Priest i WoW, men kommer kanske testa att lira LotrO till Warhammer online släpps. Se lite nytt ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv
Medlem

Har nu förbokat AoC, ser fram emot det som fan! Spelade WoW men tröttnade snabbt, mäst på grund av att spelet har ingen Story i mina ögon, föredrar Wc3 istället , mycket bättre än WoW. Sen ser jag fram emot strids systemet pvpn som kommer vara mäst baserad på skills och inte gear som det är på wow. Och sedan kommer det va as koolt med en main story line som sträcker sig från 1-80 VILL SPELA NU!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Jag får också vänta till hösten på WAR Hoppas att det blir lika bra som jag hoppas på.

Inaktiv

Inget MMORPG mer för mig

Medlem

AoC, beställde precis efter sista collectors edition var slut så jag lär ju få vänta lite efter releasen för att få spelet! fan vilken osis

inte kom jag in i betan heller så jag hoppas datorn klarar av det!, men fan va grymt det kommer vara, hoppas det blir som SWG var i början, heeeeelt underbart! sjukanmäla mig hela sommarn

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Har nu förbokat AoC, ser fram emot det som fan! Spelade WoW men tröttnade snabbt, mäst på grund av att spelet har ingen Story i mina ögon, föredrar Wc3 istället , mycket bättre än WoW. Sen ser jag fram emot strids systemet pvpn som kommer vara mäst baserad på skills och inte gear som det är på wow. Och sedan kommer det va as koolt med en main story line som sträcker sig från 1-80 VILL SPELA NU!

Warcraft byggs bara på en historia, allt som sker i WoW är byggt efter historien, spela alla Warcraft spelen så blir hela WoW väldigt intressant


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

spelar hellre warcraft 1-3 än wow..mkt roligare

Inaktiv
Citat:

Allt man kan modifiera, finns ingen som ser exakt lika dan ut som man själv gör, hur mycket vapen och armor som helst känns det som hehe.

Tyckte det var precis tvärt om i WoW. Alla såg lika dana ut, väldigt få utseenden o välja på. Och när det gällde eq så fanns det mycke o välja på men bland lvl 70 chars så var det väldigt liten blandning.
Hur många har tex full arena S1 gear?

Har spelat WoW sen de släpptes, ska bli riktigt kul o gå över till AoC, verkar grymt roligt och nytänkande.

Medlem

Mjo 70 gearen borde dom öka på lite med, men med WotlK så ska de ju komma en hel del nya saker
*Death Knight
*Nya /dance, och en del nya utseenden
*Förmodligen nya armor sets med tanke på nya max leveln blir ju 80
Och lite annat så förmodligen lär väl det hålla ett tag


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

12
Skriv svar