Inaktiv
Lorto frågor

Har försökt hitta svaren online, men har inte fått några bra förklaringar än. Så jag vänder mig till er.

Utspelar sig spelet samma tid som filmerna? (Om Nej, före eller efter)
- Om jag, går det att delta i strider som Slaget vid Helms Klyfta.. Och om ja, hur länge pågår striden...

Är det typ möjligt att springa till typ Mordor och göra självmords uppdrag?

Hur mycket av Midgård finns på kartan (som går att spela/besöka)

Och den sista, är det möjligt att hitta "kända" folk.. Som typ, alla heroes (Aragorn)

Tack, för svaren :heart:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, men svarar för att hålla tråden vid liv åt dig. Jag köpte LOTRO på releaseveckan, men kan ju tillägga att jag spelade i 2-3 dagar innan jag la ner det.

Spelet utspelar sig samtidigt som filmerna, jag läste någonstans att du kan hjälpa "The Fellowship" vid något/några tillfällen i spelet.

Sen att man måste springa runt i en haltvimme i enorma landskap bara för att hitta en enda mob är ju en annan fråga...

Medlem
Inaktiv

Var det verkligen så tråkigt, det ända jag hade hört va: "nahh.. det är inte så bra" men så tråkigt verkar det inte. Du kanske har rätt. Hmm...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag tyckte om lotro under den tid jag spelade det, men något fick mig att sluta med det. Nordvästra delen av midgård är för nuvarande representerat i lotro. De bygger ut spelet med jämna mellanrum i och med att the fellowship förflyttar sig. Till hösten så kommer nästa kapitel, Moria
Ja du kan hitta kändisarna, bla. Aragorn på the prauncing pony där han förser dig med en del quests.
I och med att the fellowship inte ens kommit till Moria än så finns inte Mordor eller Helms deep i spelet, men det kommer så småningom.
Spelet fokuserar inte enbart på "Grind" utan lämpar sig bra för roleplaying då du tex. kan spela musik eller odla piptobak.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Utspelar sig spelet samma tid som filmerna? (Om Nej, före eller efter)

Det utspelar sig under en bit av första filmen, dvs tills Frodo kommer med ringen till Rivendell. Antagligen kommer expansionen förtsätta berättelsen och ta ringen vidare.

Skrivet av Tpiom:

går det att delta i strider som Slaget vid Helms Klyfta.. Och om ja, hur länge pågår striden...

Är det typ möjligt att springa till typ Mordor och göra självmords uppdrag?

Nej, de delarna finns inte med.

Skrivet av Tpiom:

Hur mycket av Midgård finns på kartan (som går att spela/besöka)

Just nu finns i princip allt från Misty Mountains och väster ut med. Ett par områden saknas än, men de kommer. Snart (under denna månaden) kommer en patch med mer innehåll ut som innehåller Forochel (kustområden norr om Evendim) och innehåller även andra tillägg som t ex att man kan fiska.

Skrivet av Tpiom:

Och den sista, är det möjligt att hitta "kända" folk.. Som typ, alla heroes (Aragorn)

Ja, de flesta från filmen är med. En del av dem gör man quests med, en del får man quests av, en del uhm... bara finns med.

Jag har spelat spelet sedan det kom ut och tycker det är jättekul, hoppas du kommer trivas i midgård du med

Kom gärna med fler frågor, jag svara så gott jag kan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller med ovan stämmer ^^

Ps. Grymtroligtspel om man Gillar Trilogin på böcker/film.

Medlem

trevligt spel. saknar det pga strulande spelburk.
Det har en viss känsla som andra mmo saknar.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

LOTRO måste ändå ha credit för sin grymma balans mellan klasserna.
Säg att du letar grupp, för de flesta quests behöver du inte leta i 30m-1h för att hitta just en healer, eller en tank utan du kan ta lite vad som finns. Sjukt unikt för mmorpgs idag faktiskt då du MÅSTE ha en healer och en tank för att göra de mest enkla quests.

Jag spelar och gillar spelet som bara den.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

LOTRO måste ändå ha credit för sin grymma balans mellan klasserna.
Säg att du letar grupp, för de flesta quests behöver du inte leta i 30m-1h för att hitta just en healer, eller en tank utan du kan ta lite vad som finns. Sjukt unikt för mmorpgs idag faktiskt då du MÅSTE ha en healer och en tank för att göra de mest enkla quests.

Jag spelar och gillar spelet som bara den.

jo jag håller med dig. Sen har de även lyckats bra med historieberättandet oxå.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Det ända som skiljer åt är att det inte är ett PVP spel.

Där finns visserligen ett pvp område men det har dem förstört med Book12.

Medlem

Hmm är det nån som har köpt spel tide med kort? (inte game card) och e det säkert?:D


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Jag betalade min första omgång med 60 dagar och sedan life time subscription med kort och det vart inga problem.

Om det är säkert eller inte beror mer på din webbläsare, din bank och om du t ex använder Swedbanks E-kort eller om du anger ditt Visa-nummer som det är.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

OK tackar aja men om nån spelar Lotro och på Servern Gilrain adda Victar/vandelf spelar oftast på dom ha det bra


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Är det lika svårt att solo questa som vid release? var nog därför jag slutade spela då jag vill kunna questa själv för det mesta utan att behöva hitta grupp.

Har nu köpt AoC men gillar det inte så mycket å har ju Lotro så funderade bara om dom har ändrat så man kan klara av att köra quests själv .

Då jag har slutat spela wow för 3-4 månader sen så har man ju vara på utkik efter nått liknade spel.Då (som det är nu) inte AoC var min grej så kanske man måste vänta på WAR.

Medlem

I lotro finns de mkt solo quester beror bara på vart man va i rätt level Hoppas du spelar Lotro igen "VICTAR /VANDELF server gilrain


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Tänkte fråga hur nya forochel var ? vilka slags quest(solo)(grupp) och (lvl), miljön och vad ni tyckte?
Jag är lvl 46 tror ni jag kan ta mig till 50 endast i forochel ?

Medlem

Forochel är ett kanonområda att ta sej från ca 45 till 50 i. Mycket roligare än grå Angmar tycker jag iallafall, dock är det ju väldigt vitt istället men endå


signatur

Rock n Roll

Inaktiv

Jag sololvlade min Minstrel till lvl 50. Innan man fick dem nya skillsen. Eller jag var 47 när jag fick dem. Efter det var du ju hur lätt som helst. Enda gången i party var när det var renodlade partyquest eller vid raids.

Naugladur minstrel Gilrain

Tank jag spelade LOTRO från början eller 3 veckor efter realease förstår inte vad du menar med att det var svårt att köra solo.

Inaktiv

Vad menas med lifetime membership , eller vad gör denna sak?

Inaktiv

Är det någon som kör på eldar? Och det med lifetime det undrar jag med vad det är .? Jag tror att det är typ att man peyar 1000 kr så slipper men mån kosnad är det de?:O

Medlem
Skrivet av viko95:

Är det någon som kör på eldar? Och det med lifetime det undrar jag med vad det är .? Jag tror att det är typ att man peyar 1000 kr så slipper men mån kosnad är det de?:O

Jepp, med lifetime subscribtion behöver du aldrig mer betala en månatlig kostnad.

Ang Eldar, spelar inte Lotro längre, men absolut en bra server som jag kan rekommendera. Bästa creep PvMPn i EU.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Vf funkar ej mitt lotro på vista när jag har instalerat det sen när ja uppgradera spelet asså patcher så står det allmänt fel nekad återkomst ? vad är det

Medlem
Skrivet av viko95:

Vf funkar ej mitt lotro på vista när jag har instalerat det sen när ja uppgradera spelet asså patcher så står det allmänt fel nekad återkomst ? vad är det

Ge det Admin


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

hur gör jag det

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Spelet fokuserar inte enbart på "Grind" utan lämpar sig bra för roleplaying då du tex. kan spela musik eller odla piptobak.

låter som något för mig, jag har en trial men det är så jävla jobbigt att patcha spelet.. fick ladda ner massa patcher eller boks, sen när jag installerat dem säger launchern att det är fel på versionen bääh,

men är det många som rollspelar i lotro? och vilken server är det då dem flest rparna är i?

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av FortranNewbie:

Spelet fokuserar inte enbart på "Grind" utan lämpar sig bra för roleplaying då du tex. kan spela musik eller odla piptobak.

låter som något för mig, jag har en trial men det är så jävla jobbigt att patcha spelet.. fick ladda ner massa patcher eller boks, sen när jag installerat dem säger launchern att det är fel på versionen bääh,

men är det många som rollspelar i lotro? och vilken server är det då dem flest rparna är i?

På RP servern, Laurelin


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar