Angående Age of Conan

Medlem
Angående Age of Conan

Undrar om det är någon som vet om AoC kmr till mac? Är sugen på skiten så dt vore juh synd om dt bara kmr till PC =/

Medlem

endast pc vad jag vet nu....senare så kommer det till xbox360

Gen
Medlem

...vilket är grymt konstigt. MMORPG handlar ju om att prata med folk. Chatdelen är ju en stor del av spelet och jag undrar verkligen hur dom ska lösa den biten på X360.

Medlem

De lägger kanske in någon snabbfunktion för vanliga fraser


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Mac är väl för liten som spelplattform.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

finns väl keyboards till xboxen?

Inaktiv

Det är gjort för att spelas med handkontroll till boxen vet jag. men det går säkert att koppla in ett tangentbord ändå. Något måste dom ju göra för att fixa till lättillgänglig chatt.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

finns väl keyboards till xboxen?

Den här saken finns till Xbox360 http://www.webhallen.com/prod.php?id=79357 ... Har ingen aning hur det är tänkt när den tillverkades, för den ser inte direkt lättanvänd ut.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Hannu87:

finns väl keyboards till xboxen?

Den här saken finns till Xbox360 http://www.webhallen.com/prod.php?id=79357 ... Har ingen aning hur det är tänkt när den tillverkades, för den ser inte direkt lättanvänd ut.

Folk som ska lira på boxen lär väl få använda en sån där...

Inaktiv

Ser perfekt ut för AoC faktiskt, vet inte hur den funkar dock men man har ju ett Tangentbord i storlek mindre iaf.

Medlem

Funkar det inte bara att koppla in ett vanligt USB tangentbord? Är ganska säker på det.

Det är musen som är det stora problemet.

Inaktiv

Måste ha en :
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=503&xSec=91
+ kontroll med kabel för att koppla in tangentbord och mus.

Medlem

testade nyss med mitt USB Zboard keyboard, funkade alldeles utmärkt till 360.

Medlem

ptja, om inget annat så kanske det finns shyssta voip options. Typ 100 pers mitt i stan som bara babblar runt. niiice


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Funkar det inte bara att koppla in ett vanligt USB tangentbord? Är ganska säker på det.

Det är musen som är det stora problemet.

Har ingen Xbox så är inte säker på det här men jag tror Xbox Live har chat/voip funktion som skulle funka perfekt i det här spelet.

Om man nu inte är en "clicker" och klickar på alla sina spells/knappar så skulle man nog klara sig rätt bra med en gamepad. Tom skulle gå bättre då du har bump mapping i spelet och kan inte gå igenom din motståndare och kräver därför inga snabba omvändningar som i WoW (melee tex.).

Combat systemet som är baserat på combos och snabba knapptryckningar skulle passa perfekt på en gamepad. Att slå med svärdet och styra skölden på rätt plats skulle kunna göras på olika analoga spakar för en intensivare fight istället för som på PC att vara tvungen att trycka ner CTRL för att flytta skölden och hindra dig själv från att flytta din karaktär i striden.

1
Skriv svar