Megadelux
MortalOnline

Någon mer än jag som fått upp ögonen för detta?

www.mortalonline.com

Ser helschysst ut.

Sandbox a 'la UO med UnrealEngine3

Sweet ! Finns teaser på förstasidan.

Medlem

Det låtter onekligen väldigt intresant.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Megadelux

Lite från FAQ:en

Q: Is this game for the casual or hardcore gamer??

A: With its deep game system, Mortal Online will probably be regarded as hardcore by many, but we hope that our hybrid skill advancement system and freedom to choose your own style of play will appeal to both casual and hardcore gamers. Mortal Online won’t require you to put hundreds of hours of game play to be able to join your more experienced friends or contribute to the game world. However, Mortal Online is not a point- and click game where only the stats of your character decides the outcome of a battle, and that may indeed be regarded as too hardcore for some.
.
Q: Is Mortal Online comparable to any other game out there??

A: It’s never easy to compare your work to others. The core team comes from the beta days of Ultima Online and wants to build a PvP game in the same spirit but with today’s technology. Some of the very first MMORPG’s had features we have always seen as primary for the genre, and we are surprised to see that so few have developed games based on those features since that time. In short, we find many of today’s MMORPG’s impressive and fun, but see most of them as “cooperative PvE” games with only rudimentary PvP functionality. This makes us even more determined to see our vision come true in Mortal Online.

Q: What is the PvP like in Mortal Online??

A: Our game differs from most other MMORPG’s in the way that it is based on PvP and player interaction – the PvP is not a feature added on top of “the real game”. This means that Mortal Online is played on PvP servers only. Your chances of success in the real-time combat are based on your skills as a player, however character skills and equipment is of course an important factor to victory as well.
.
Q: Is there any PvE??

A: Yes, the world is vast and large parts lies waiting to be discovered. Besides the hunting of common and rare animals any traveler is bound to face savage beasts or scavenging mobs. Explorers of the non-human or ancient cultures will find their denizens highly unlikely to leave their treasures unguarded. Some very unique creatures roam the world as well, and to confront them you will need creativity and cooperation with other players.

Medlem

Oj oj! Såg verkligen intressant ut! Blir till att hålla koll på.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det blir till att glömma bort det snarare:). Våren 2009 är ju onekligen lite segt. Kanske börjar trolla forumen lite när det börjar närma sig.

Medlem

ha! svenskt företag

Q: What is Star Vault?
A: Star Vault is a newly formed independent game company in Sweden


signatur

Bara gör det.

Medlem

OMG! Ett måste enligt mig!
MMORPG +UnrealEngine3 Kan det bli bättre?!
Jag ska köpa det lätt
Det verkar som dom är dom enda som fattar att
man kan göra ett MMORPG som handlar om att vara bra
inte bara level.
"There your skill as player really matter"
Detta spel kommer bli nya tidernas MMORPG spel 2009!

Welcome to the paradise säger jag bara


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Synd man inte köpte aktier i deras företag. När trailern släpptes så gick dem från 1 kr till 4 kr.

Medlem

Ser väldigt häftigt ut. Kommer det vara nån månadskostnad??


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

Medlem

^- Någon som vill tillrätta visa honom eller ska vi låta honom komma på hans misstag själv?

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Någon som vill tillrätta visa honom eller ska vi låta honom komma på hans misstag själv?

HAHA nä, roligare så här tycker jag.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Fresten det kan vara värt att titta in på deras forum.
Mortal Online Forum


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Varför måste alla spel som verkar bra ha månadskostnad?!?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Vike15:

Varför måste alla spel som verkar bra ha månadskostnad?!?

Tycker också det är dumt, men du har ju alltid GW att suga på


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Vike15:

Varför måste alla spel som verkar bra ha månadskostnad?!?

Tycker också det är dumt, men du har ju alltid GW att suga på

Att hosta servrar för att spela på och att sedan ha ett helt team som arbetar med uppdateringar/support och nytt content är inte direct gratis.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Ja Guild Wars är bra och den har ingen månadskostnad


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Vike15:

Ja Guild Wars är bra och den har ingen månadskostnad

Men ååh, Är GW ett MMO i sanna bemärkelse eller ens i närheten av konceptet Mortal Online strävar efter? Om du nu är så fattig eller att pappsen inte vill ge dig ett litet kreditkort så spela inte.

GW öppna värld är instanserad tror du dom har ens i närheten lika mycket serverkostnader?...

Medlem
Skrivet av yume:
Skrivet av Vike15:

Ja Guild Wars är bra och den har ingen månadskostnad

Men ååh, Är GW ett MMO i sanna bemärkelse eller ens i närheten av konceptet Mortal Online strävar efter? Om du nu är så fattig eller att pappsen inte vill ge dig ett litet kreditkort så spela inte.

GW öppna värld är instanserad tror du dom har ens i närheten lika mycket serverkostnader?...

Jag tänkte mer på att man kan spela Guild Wars tills dom släpper Mortal Online.
Nu ser det ut att sikta mot 2010 eller liknande.

Men jo, detta spel är lätt värt pengarna.
Men inte mer än 200kr/mån annars blir det för dyrt...tycker jag.

Annars får man väl hoppas på att spelet blir stort med många möjligeheter och mycket folk.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Knappast 200, snarare max en hundring skulle jag tippa på, beror på vad euron ligger på också såklart

Medlem

Dom flesta MMO kostar 150 i månaden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dom fles MMO kostar 250 på två månader


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

hahahaha. Vilken koll grabben har!

Medlem

Så klart man ska testa denna spel. Trots allt är det en svensk spel. Man måste supporta lite.

Jag tror inte det är min smak av spel men den är värt och testa. Jag tycker om wow för den har en skön spel still enligt mig. Men i andra sidan så håller wow på bli urgammal fast inget spel har slagit den än om inte blizzard själv gör det med sin nästa kommande online spel menar inte diablo 3.
Jag är inte inne i pvp tycker mycket mer om pve och gråttor. Det kallar jag för roll spel.
Men visst jag kommer nog ta en titt på denna och se om det är nått att ha på hyllan!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av LeeWander:

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

hahahaha. Vilken koll grabben har!

haha BS FTW!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av LeeWander:

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

hahahaha. Vilken koll grabben har!

haha BS FTW!

Vad är det alla skrattar åt? Förstår inte vad det är som är så roligt med hans inlägg o.o.

Medlem
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av LeeWander:

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

hahahaha. Vilken koll grabben har!

haha BS FTW!

Vad är det alla skrattar åt? Förstår inte vad det är som är så roligt med hans inlägg o.o.

Haha, dålig koll ni har!!:)


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av LeeWander:

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

hahahaha. Vilken koll grabben har!

haha BS FTW!

Vad är det alla skrattar åt? Förstår inte vad det är som är så roligt med hans inlägg o.o.

Haha, dålig koll ni har!!:)

Men enligt skill systemet bör det gå att göra en BS :P. Lite debuff och buff magi, healing magi och en fet 2hand blunt....bra BS

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av LeeWander:

Ja det kommer att vara månadskostnad. Och spelet är sjukt sinnesbra. Jag är med i PVP weekend och det innehåller bara en liiiten del av spelets PVP o de första 5 lvlarna i PVE! och jag köper spelet bara för det det är ruskit bra KÖP! jag ska lira Bear Shaman.

hahahaha. Vilken koll grabben har!

haha BS FTW!

Vad är det alla skrattar åt? Förstår inte vad det är som är så roligt med hans inlägg o.o.

Haha, dålig koll ni har!!:)

Men enligt skill systemet bör det gå att göra en BS :P. Lite debuff och buff magi, healing magi och en fet 2hand blunt....bra BS

Tänkte mer på Urbandurban och LeeWander;)


signatur

Wai

Medlem

Jag känner mig lika dum - är det för att det inte finns klasser i MO och för att Bear Shaman verkar syfta till Vanguard? :$

Skriv svar