Roligt onlinespel!

Inaktiv
Roligt onlinespel!

Någon som lirar http://www.footstar.org?

Det är ett gratis onlinespel där man tränar sin egen spelare och kan gå med i ett lag, så man spelar inte själva matcherna själv.
Om ni har sett pmanager.org så är det nästan samma koncept, bara det att man här har en enda spelare att bry sig om. Det är ett par portugiser som är ansvariga för båda spelen, och det vore kul om vi fick mer svenskar till spelet.

Spelet har en potential, och det har verkligen förbättrats sedan det först kom ut. Med fler användare blir det konkurrensen tuffare i Sverige vilket gör att det blir tuffa matcher varje vecka samt att aktiviteten på forumet blir högre.

Det absolut bästa med FS är att se matcherna live, men för att göra det måste man betala. Som så många andra managerspel finns det en del features som kostar extra, och skaffar man FS Fan (ger tillgång till alla features) så kan man se matcherna live. Den har verkligen förbättrats och förhoppningsvis kommer den om någon säsong bli lika bra som FM"s matchviewer.

Vore kul att diskutera spelet här...

Medlem

håller mig till torncity

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

håller mig till torncity

Inte riktigt det han ville diskutera men ändå.

Footstar är riktigt roligt, kör det själv och har mitt eget lag där.
kostar dock men det är värt varenda cent jag lagt

Som Zero0 säger så hoppas vi alla på en riktigt fin matchview..
Kan faktiskt inte säga något som gör detta spelet dåligt

Inaktiv

Det verkar ju riktigt kul att man kan vara en enskild spelare. Kul att man kan gå med i ett lag med andra spelare. Då får man nog en riktig lagkänsla.

Spelat HT några år men tröttnat på det. Det här kan nog vara något.

Tar det lång tid att få sin spelare om man reggar sig nu?

Inaktiv

Kul att det finns spelare här som lirar FootStar!

Blindtarm: Vad heter din gubbe i footstar? lirar du i ett riktigt lag?

Groby: Jag har lirat HT sen 2004, men sen jag startade spela footstar har jag i stort sett gett upp HT, det börjar bli tråkigt. Så jag har lagt ner mycket tid på footstar
Du bör få din spelare inom 1-2 dagar om du registrerar dig. OM du har några frågor så är det bara att ställa dem, jag ska försöka hjälpa dig

Inaktiv

Nu har ja fått min spelare.
Något speciellt man bör tänka på i början?

Inaktiv

Kul att du reggat dig! Gå med ett botlag med en gång om du inte gjort det, ta bara något. Sen kan du börja med att lägga ut en annons i annonsforumet, skriv där vad du vill bli osv. Du kommer säkert få ett meddelande från någon manager.

Säg till när du fixat det...

Inaktiv

Så nu har ja lagt ut en annons. Få se om någon vill ha mig fast ja har 0 på allt:)

Inaktiv

Det är nog någon som kontaktar dig, många lag vill ha nya spelare och talanger som de kan göra till storstjärnor. Om du sköter din träning med laget så kan jag nästan garantera dig att du kommer med U18 landslaget

Inaktiv

Oj, nu har ett par managers kontaktat mig, undra vem ja ska välja. Är det dumt att ha några krav på lönen såhär i början?

Inaktiv

Välj det lag som du anser är mest aktivt, kolla lite med managern om vad han säger ang laget egna lagforum. Det är viktigt att dina medspelare är aktiva, då blir spelet skitroligt!
Lönen spelar väl en liten roll, men som ny kanske du kan begära ca 10000 kr.
Säg till när du valt lag, och berätta gärna hur det är.

Medlem

blää, sport.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Nu har jag gått med i ett lag som spelar i div B. Rätt bra lag men managers sa att ja nog så småningom ska kunna konkurera om en plats i a-laget:)

Inaktiv

Härligt!! Nu är det bara att kämpa på med lagträningen, träna det som passar dig.
Vad har du tänkt att bli?

Inaktiv

Jag tror ja vill bli back. Gillar att tacklas och så..
Fick mitt första tacklingsskill idag:)

Inaktiv

Fint, trivs du i laget?

Inaktiv

Reggade mig idag. Ska kolla närmare när dem godkänt mig ansökan.
Spelade HT i ett år innan skitkul. Slutade av andra orsaker

Inaktiv

Kul att du reggade dig. Jag spelade själv HT innan men tröttnade rejält. Där har man ju hand om ett gäng botar medans i FootStar är man en riktig spelare i ett lag som är styrt av en människostyrd manager...
Säg till om du behöver hjälp

Inaktiv

Min spelare heter Tim Utterer. Jag gick med ett botlag. Ska försöka satsa på en offensiv mittfältare. Vi får väl se hur det går.

Inaktiv

Aha, jag läste din annon i annonsforumet, jag skrev även ett meddelande till dig men du skickade aldrig något tillbaka. Hittade du ett riktigt lag eller?

Inaktiv

Vilken nivå har ni andra på era persnliga tränare? Min har nivå 1 men ja hoppas kunna uppgradera tränaren om ett tag.

Inaktiv

jag har nivå 5
Spara alltid era pengar till att köpa en PT (personlig tränare), lägg inte pengar på annat tjafs.

Inaktiv

Sry att jag inte svarade. Jag joinade FC hattrick.
HAde det lite struligt i början av spelet. Men börjar få ett häng på det hela nu.

Medlem
Inaktiv

Ja jag har bara lagt pengarna på tränare än så länge.

Inaktiv

@Naugladur: Kul att du valde FC Hattrick Sweden. Jag var nämligen en av de som startade den klubben. Var assisterande manager där i 2½ säsong [:)]
Det är en bra klubb...

@Groby: Bra...efter att du visat att du är aktiv och vill lira så kan du ju alltid begära lite mer i lön

Inaktiv

Den verkar sjyssta i den klubben.

Inaktiv

Du kommer trivas sktibra. Är Sören aktiv någonting i klubben?

Inaktiv

Jadå. Han rekryterar eller ska jag säga leder väl klubben nu

Inaktiv

Sören är väl headcoach? Sen är väl Christian assisterade väl?

12
Skriv svar