Warhammer eller Age of conan?

Inaktiv
Warhammer eller Age of conan?

Vilket av dem kommer ni köpa? =D

Medlem
Skrivet av viRR3:

Vilket av dem kommer ni köpa? =D

Beror på hur betorna utvecklas. I nuläget inget av dem, speciellt inte Age Of Conan
Om de städar bort buggarna, optimerar motorn och implementerar de features som lovats så är Conan ett givet köp, vilket de med stor sannolikhet inte kommer att hinna med på en månad.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

AoC helt klart

Medlem

Warhammer för att jag gillar storyn och hoppas på att RvR och Public Quest lever upp till mina förväntningar.

Inaktiv

Båda. Båda har stor potential och kommer bli grymma.

Medlem

Bah!

WAR är för WoWiserat för mig, ser rätt snyggt
ut men varför förenklar man ett redan bra
system (finns ju ett från bordspelen) till
ett jävla AD&D levelsystem (eller ja det har
sitt urspring där)

Men framför allt: VAR ÄR SKAVEN?!?!?!?!?!?!?
VAFAN MENAS, SKANDAL! DÖDSSTRAFF!!!!

Idioter... lovar att Underworld är första tillägget
för bara 400 kr får man uppleva mina små kelgrisar
från underworld... GAH!

Nej jag satsar på AoC
som iaf har utvecklat stridssystemet och
när det gäller buggar så lär de ha en candidate
klar för release som är mycket mer buggfri än
de sista betatesterna. Får se under PvP weekend
om det känns hyfsat klart. Är väl som med alla
MMOs utom just WoW att de släpps rätt buggiga.

Menar Blizzard har miljarder att lägga på tester
som de andra utvecklarna inte har.
(Möjligtvis SoE, men de är för dumsnåla)

*edit*
Läste mig till att de tyckte att Underworld empire
skulle bli för tidskrävande att göra, då det
sträcker sig under nästan hela världen med
en hel drös med städer osv. Men man kunde
ha instanserat underworld och bara gjort
städerna.

Woodelf och Skaven är nog de som står på tur.

Medlem

WAR är typ Wow fast fokuserat på PvP.. easy choice.

AoC tappa jag totalt sugen på sen... betan..


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Varför tappade du suget på AoC sen betan?

Inaktiv

För att folk inte vet vad en beta faktiskt innebär. OMG this beta is laggy and i no have shiny stuff! This game sux!1

Medlem
Skrivet av Groggo:

WAR är typ Wow fast fokuserat på PvP.. easy choice.

AoC tappa jag totalt sugen på sen... betan..

Ge ditt beta account till mig dårå... ^^

Medlem
Skrivet av Kibb:

För att folk inte vet vad en beta faktiskt innebär. OMG this beta is laggy and i no have shiny stuff! This game sux!1

Snacka om att dra alla över en kant.

Jag har testat och skickat in bugg rapport.
Varför jag personligen inte gillade spelet var, jag hade inte roligt när jag spelade. Och nej, det kommer knappast ändras i retail.

MEN, det är MASSOR med folk på beta forumet som verkligen prisar betan.

Upp till var och en.


signatur

Bara gör det.

Medlem

WAR helt klart.

Har beta för båda spelen. AoC må vara snyggt men grafik är inte värt något speciellt i mina ögon när det gäller MMO spel. Hellre att ha massa folk på skärmen som slåss och bankar ihjäl varandra i 60fps än att ha massa folk som ser jättefina ut och bakar ihjäl varandra i 2fps.

Men som Groggo sa så är det upp till var och en. Finns alltid folk som gillar det ena mer än det andra och då är det tur att det finns valmöjligheter


signatur

osv.

Medlem

AoC betan är verkligen i ett sorgligt tillstånd, spelet kommer med 99% sannolikhet att floppa stort.

Jag har spelat över 20 mmo betas, så det är inte som att jag inte vet hur det funkar heller. AoC är helt enkelt tråkigt och ogenomtänkt.

Combatsystemet är totalt ospännande och det verkar inte som om utvecklarna har en aning om hur man gör ett spel som faktiskt är underhållande att spela.

Ok, så jag blev inte lvl80, men det är ganska talande för en person som myglade sig in i koreanska betan till WoW och var först till 60 på sin europeiska WoW server både under stresstestet och I retail (på alliancesidan då). Det är verkligen så pass dåligt. Jag kunde vunnit en gratis subscription på spelet om jag orkat fortsätta hela vägen till 80, men det var verkligen på tok för tråkigt.

Inaktiv

Wow, en intelligent diskussion!

Jag tror AoC on WAR vänder sig till olika publiker. WAR är mer för gamla rävar och eller MMO PvP-entusiaster, folk som gillar community-aspekten av MMOs, går med i seriösa guilds osv.

Många MMO-spelare är inte alls intresserade av detta. Tittar jag på mina småbröder när de spelar WoW, är de mest intresserade av att levla upp den ena karaktären efter den andra. De är kanske med i guilds, men de består mestandels av unga grabbar som även de inte är intresserade eller kapabla till att spela organiserat pvp eller raids.

Jag har inte spelat AoC betan, men OM utvecklarna lyckas med hälften av vad de lovar, tror jag många kommer uppskatta ett MMO med ett innovativt combat-system, fet grafik och nakna brudar.

WAR har inga pretantioner att innovera MMO's combat-system. De kör på beprövade koncept och satsar på ett djupt och stort meta-spel med RvR på en skala vi inte sett tidigare.

Jag ska helt klart ge AoC en chans, men jag har redan bestämt mig att spela WAR, för det är den typen av MMO jag är intresserad av.

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Snacka om att dra alla över en kant.

Jag har testat och skickat in bugg rapport.
Varför jag personligen inte gillade spelet var, jag hade inte roligt när jag spelade. Och nej, det kommer knappast ändras i retail.

MEN, det är MASSOR med folk på beta forumet som verkligen prisar betan.

Upp till var och en.

Jo jag vet att jag var lite väl elak i inlägget. Det finns helt garantera spelare som inte gilalr spelet pga att det inte är roligt helt enkelt (du är inkluderad).
Men jag ser så jäkla många som klagar över allt lagg, dålig grafik, buggade quests, FPS drops, memory leaks.. You name it.

Men jag ser absolut vad du menar.

Medlem
Skrivet av Uluun:

...
Jag har inte spelat AoC betan, men OM utvecklarna lyckas med hälften av vad de lovar, tror jag många kommer uppskatta ett MMO med ett innovativt combat-system, fet grafik och nakna brudar.
...

Sex säljer! Undrar hur många som kommer köpa AoC bara för att få se lite digitala bröst :>


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Lie|:
Skrivet av Uluun:

...
Jag har inte spelat AoC betan, men OM utvecklarna lyckas med hälften av vad de lovar, tror jag många kommer uppskatta ett MMO med ett innovativt combat-system, fet grafik och nakna brudar.
...

Sex säljer! Undrar hur många som kommer köpa AoC bara för att få se lite digitala bröst :>

Problemet ligger ju i att folk tror att "moget" innehåll (dvs blod och nakna bröst) kommer dra till sig "mogna" spelare. Och det är ju precis det som händer också, om man med "mogna spelare" menar folk som tycker att digitala bröst är jävligt coolt.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Jo jag vet att jag var lite väl elak i inlägget. Det finns helt garantera spelare som inte gilalr spelet pga att det inte är roligt helt enkelt (du är inkluderad).
Men jag ser så jäkla många som klagar över allt lagg, dålig grafik, buggade quests, FPS drops, memory leaks.. You name it.
Men jag ser absolut vad du menar.

Ja det går åt båda håll. Finns många som förväntar sig en färdig produkt då det testar en beta, men likväl finns det folk som inte inser att en beta en månad innnan release inte skiljer sig nämnvärt från final.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv
Skrivet av FortranNewbie:

Ja det går åt båda håll. Finns många som förväntar sig en färdig produkt då det testar en beta, men likväl finns det folk som inte inser att en beta en månad innnan release inte skiljer sig nämnvärt från final.

Visst är det så. Sen finns det också folk som vet att BETAn inte använder sig av samma version av grafikmotorn som kommer användas när den färdiga produkten släpps (Ja, det är samma motor men bara version 2.0). Det finns även folk som pratar med företaget och vet vad som kommer skilja sig från BETAn och den slutgiltiga produkten.

EDIT: Men jag har aldrig sagt att spelen kommer bli perfekta när dom släpps.

Medlem

lirade aoc betan igår....techincal dock...men lätt värt köpet ;)..älskade stridssystemet underbart

Medlem
Skrivet av Kibb:

Det finns även folk som pratar med företaget och vet vad som kommer skilja sig från BETAn och den slutgiltiga produkten.

Och så finns det de som läser vad Devsen skriver på betaforumet där de har sagt att det inte finns någon annan version än den som betatestas.
Rellen som drogs igång igår är det senaste dom har och det är den som kommer att tweakas till release. Spelet gick guld 8e April.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Hannu87:

lirade aoc betan igår....techincal dock...men lätt värt köpet ;)..älskade stridssystemet underbart

Förstår inte vad som är så speciellt med systemet.

Ok du behöver trycka på några knappar i viss ordning för att dina skills ska funka, men å andra sidan så har ju alla strategiska val i fråga om skillchains försvinnit istället. Skulle gärna sett strategiska val ist för "mindless buttonmashing" som det är nu.

Medlem

Slår dagens mmos stridssystem med häst längder.....mer interaktivt än nå autoattack och homing missile : p

Inaktiv

AoC passar inte min smak. Varken stridssystemet eller PvPn.

Är det nån som sett en PvP strid i AoC med mer än 4 gubbar på skärmen? Tycker det luktar laaggggg på långa vägar för AoC. Kommer nog inte bli några massiva strider.

Däremot är AoC skitsnyggt, inget att säga om utseendet!

RvR Ftw i WAR helt enkelt...

Inaktiv

Nja, det laggar inte särskilt mycket i stora strider faktiskt och PvPn är riktigt rolig! Men PvPn i Warhammer luktar också väldigt gott!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Slår dagens mmos stridssystem med häst längder.....mer interaktivt än nå autoattack och homing missile : p

Det där är ju en schablonbild av hur andra MMO funkar som AoC devsen sprider omkring sig för att få deras eget system att verka bättre. Finns inget MMO som jag är medveten av där det bara är att dra igång autoattack och gå och ta en kaffe, skulle vara drone Dominix i EVE då.

Jag hade iaf roligare i nästan alla MMOs jag någonsin spelat som siktar på pay-to-play än vad jag hade i AoC.

Inaktiv

Jo allt är ju en smaksak. Men jag personligen dyrkar spelstilen i Age of Conan. Om stridssystemet slår alla andra stridssystem med hästlängder är jag tveksam till dock.

Medlem

jag har spelat dagens mmo...har aldrig spelat till mer än lvl 14 i tex wow....blev så less på striderna...var skit tråkigt......sen testade jag aoc och striderna ger mkt mer inlevelse åt mig...det känns direkt mycket roligare att spela....men det är min åsikt....men gillar du auto attack och homing missiles så får du väl göra det....det där med hästlängder var lite att ta i kanske...men striderna i aoc ger så mkt mer än va andra mmos strider ger.

Medlem

Välj det spelet ni tycker är roligast och stå för det, vi överlever om ni skulle välja "fel" spel!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Välj det spelet ni tycker är roligast och stå för det, vi överlever om ni skulle välja "fel" spel!

Exakt

12
Skriv svar