Vanguard, hopplöst fall?

jkw
Medlem
Vanguard, hopplöst fall?

Hej och hå.
Efter allt för mycket World of Warcraft-köttande kände jag att det var dags att testa om de slipat lite mer på Vanguard eftersom jag inte spelat det på ungefär ett halvår.

Men till min besvikelse efter att ha aktiverat Vanguard kontot igen så inser jag att spelet verkar vara ett hopplöst fall?

Det laggar/hackar lika mycket om jag så sätter allt på Highest Performance / Lowest Graphics eller allt på max.

Vad är det för skit?

Sitter med en AMD Athlon(tm) 64 3500+ (2.21ghz), 1Gb ram, Nvidia 7800GT 256Mb.

Det SKA inte lagga/hacka på ens medel, men som sagt, spelar ingen roll hur mycket jag pressar upp/ner grafiken så får jag näst intil ingen skillnad i prestanda.

Vrider jag karaktären 180 grader så kan jag näst in till gå och sätta på en perkulator med kaffe och sedan komma tillbaka och spela.

World of Warcraft å andra sidan är inte ett dugg krävande, kör allt på max, 1680x1050 med ~50fps överallt utom Shattrath City, vilket är förövrigt vansinnigt dåligt kodad stad, så denne räknas inte.

Någon som kan bekräfta att Vanguard ÄR ett hopplöst fall så jag kan lägga ner det eller är det någon form av "tweak" som kan rädda detta spel som ser ut att vara så bra förövrigt?

Medlem

Sök på Vanguard tweaks på google, så kommer du få ett par tusen träffar på "age of conan"

Medlem

Jag kan då köra det på max med flytflyt

jkw
Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Jag kan då köra det på max med flytflyt

Vad kör du för system?
Hur ser dina grafiska inställningar ut?

Inaktiv

Jkw tänk på att wow använder inte skuggor har b grafik förlåt ö grafik.därför kan du köra på max. Tänk på att xp/vista tar 1 mb minst bara windows.Eftersom wow tar 0 så klarar du dig.Mitt tipps 1 mb ram till minst.Grafiken och processorn funkar.Vad har du för nätagregat?

Medlem

Fick en trial key för några veckor sedan och testade det. Var gammal betatestare av Vanguard så det var kul att se vilket jobb de har utfört på spelet. Jag köpte det så klart inte då det inte finns några spelare i det och grafiken på avatarerna är lite dull men jag kunde lira det på max med mycket bra fps och utan ram-stutter.

Specs: AMD x2 i dual mode 3800+ (klockad 10%). 3Gb ram. 8800GT 512.

Då min cpu är av den gamla skolan så misstänker jag att det är mitt grafikkort som utfört majoriteten av arbetet.

Varför tycker du inte att det ska lagga på din burk? 1Gb ram är lika dött som Hip Hop. Slå på stort och tryck i lite extra ram så kommer du inte att behöva brygga kaffe då du vänder dig 180 grader


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Köp mer ram. 1GB räcker inte långt. Har inte spelat det på mer än ett år, men när jag körde det flöt det hur bra som helst på hyffsat höga inställningar.

Medlem
Skrivet av Thorulv:

Jkw tänk på att wow använder inte skuggor har b grafik förlåt ö grafik.därför kan du köra på max. Tänk på att xp/vista tar 1 mb minst bara windows.Eftersom wow tar 0 så klarar du dig.Mitt tipps 1 mb ram till minst.Grafiken och processorn funkar.Vad har du för nätagregat?

vet du ens vad du pratar om?
och vadå 1 mb? du menar väl 1 gb?

Medlem

Nu är det ju gratis till slutet av Juli så jag återupptog Vanguard för att se vad som hänt sedan 1,5 år när jag provade sist.
Måste nog erkänna att jag hade fastnat mer i detta än WoW om bara min maskin hade varit bättre! Just att det är svårare och mer komplext tilltalar mig oerhört och att sedan communityn mer eller mindre saknar fåntrattar och gnällkråkor ingame gör det hela njutbart.

Ett litet tips till er som hackar er fram med lite sämre burkar:
Ställ ner resolution!
Jag har 1280x1024 på skärmen och spelet ville gärna sätta det som lägsta möjliga upplösning - editerade därför .ini manuellt till 1152x864 och det gjorde susen! Nu kan jag spela utan att hacka sönder hela upplevelsen...

/edit - tangentbordslysdexi...

1
Skriv svar