Vilket onlinespel är bäst?

Inaktiv
Vilket onlinespel är bäst?

Snart fyller jag år, och hursomhelst vet jag att jag kommer önska mej ett spel, och då passar det ju bra att önska sej ett dyrt onlinespel ;). Det är fyra spel jag kan tänka mej, Guild wars, WoW, Pirates of the burning sea och kanske, kanske Everquest 2. Kan någon tipsa mej om vilket spel jag ska köpa?
Hur är karaktär designen, hur mycket saker kan man välja mellan?
Friheten, kan man gå omkring och ströva fritt eller måste man följa stigar?
Månadskostnaden, är det gratis, i så fall inte, hur mycket kostar det då?
Populationen( alltså hur många som spelar spelet), springer man omkring ensam i en stad och febrilt letar efter en mänsklig skäl?
Grafiken?
Och sist men inte minst spellängden, ett spel som man kan ha kul med eveghetstider eller ett spel som tar slut Skitsnabbt.

Tack för svar.

PS. Om det finns en trial version skicka gärna en länk till den sidan tack!

Medlem

Månadsavgiften brukar ligga på en 130:-.
Det enda utan månadsavgift på din lista är nog Guild Wars.
Jag lägger min röst på WoW om du inte har lirat något mmorpg innan


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv

Tack! Jag har kört Wow trial och kört hemma hos kompisar, så jag är inte helt okänd hos genren;)

Inaktiv

http://teaser.wow-europe.com/index_se.html

10-dagars trial av WoW.
Det är ett kul spel en stund.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

http://teaser.wow-europe.com/index_se.html

10-dagars trial av WoW.
Det är ett kul spel en stund.

Vet, har laddat ner den, men när ja laddade ner GW Trial så gick det som smort, ja tills jag behövde Trial Key, fattar inte hur får jag den?:O

Medlem

inget av dem. kör på Lord of the rings online


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag tycker wow är kul ibland, dock tröttnar man snabbt, ganska enformigt.
Guildwars va underbart men ingen jag kände spelade det så slutade efter ett tag.
Everquest 2 älskar jag bara. Dock är det lite easy mode nu förtiden om man jämför med gamla systemet. Mycket bra grafik om man har ett system som klarar det.
Pirates har jag inte ens prova.

Men som Fenix sa så kan ju LOTR online vara värt att prova med, verkar dock inte vara så mycket hardcore runt det. Kanske har ändrats nu dock. Vanguard är ett snyggt och roligt lir och relativt stabilt och buggfritt nu förtiden, vet dock inte hur poppis det är.

Medlem

Har testat LotR Online och det var ingen större upplevelse för min del, laddade ner en 7 dagars trial så har ingen större erfarenhet av det spelet, men är man ett LotR fan så är detta något för er


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

vänta på age of conan...alla dagens mmo har så stela och tråkiga strider....inte alls kul att spela...ingen inlevelse

Medlem

av dom 4 valen lätt wow men smaken är som baken delad


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Av de fyra valen. Absolut inget av dom.
EVE är bäst

Och EVE kostar bara 90kr i månaden.. Jo endast 90kr!
Tacka USA börsen som orsakat dollarns ras.. Tack vare den låga dollarn ligger en månad under 100kr.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Av de fyra valen. Absolut inget av dom.
EVE är bäst

Och EVE kostar bara 90kr i månaden.. Jo endast 90kr!
Tacka USA börsen som orsakat dollarns ras.. Tack vare den låga dollarn ligger en månad under 100kr.

Shit asså, Hela 30kr billigare i månaden.

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av NookiE-afk:

Av de fyra valen. Absolut inget av dom.
EVE är bäst

Och EVE kostar bara 90kr i månaden.. Jo endast 90kr!
Tacka USA börsen som orsakat dollarns ras.. Tack vare den låga dollarn ligger en månad under 100kr.

Shit asså, Hela 30kr billigare i månaden.

Fan! Lätt värt att börja lira! Blir ju tre extra öl på systemet per månad!

Medlem

WoW är ju som du redan vet väldans populärt.
Men mitt favorit-MMO är fortfarande EQ2, det enda tråkiga är
att många har slutat med spelet. Sevrarna är absolut inte tomma. Men ibland kan det vara svårt!
Men som sagt ovan, du borde vänta lite. AoC är på väg.

Medlem

Guild Wars passar nog dig bäst...

Massor av roliga expansioner och snyggt är det också.
wow kan ju också vara kul om du har väldigt mycket fritid

edit: AOC kan vara värt att kika vidare på


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Dom som du listade så är WoW bättre, annars kan du kolla in Age of Conan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Guild Wars passar nog dig bäst...

Massor av roliga expansioner och snyggt är det också.
wow kan ju också vara kul om du har väldigt mycket fritid

edit: AOC kan vara värt att kika vidare på

Tack för tipset, tyvärr tillåter inte mina föräldrar att jag köper 18+ spel :'(

Medlem

Jag hade helt klart sagt WoW, har lirat alla spelen du har på listan och enligt migär wow helt klart det roligaste.
+ Det är stort och inget man bara spelar slut på
+ MYCKET saker man kan göra, quests, instanser, även mycket raids när man är level 70 (finns en del raid instanser för 60+ också)
+ Mycket armor och vapen som du kan modifiera din karaktär med, och jag menar, ingen ser typ likadan ut som du gör
+ Alltid mycket spelare online som även hjälper en ofta
+ Bra grafik för att vara ett mmorpg (och snälla, sluta jämföra med dagens spel som crysis osv .. )

- Månadskostnad tyvärr, köper du Pre Paid Cards kostar dom 250kr och gäller i 60 dagar, har du automatisk överföring från konto så kostar det runt 110 - 120kr beroende på vad dollarn ligger på
- Många spelare kommer förmodligen sluta med det när WAR och AoC kommer ut

Guild Wars vill jag knappt ens snacka om .. skaffade bägge spelen strax efter varandra, wow har jag spelat i 2 år nu, och GW kanske ett par veckor bara, tröttnar på de snabbt.
Du maxar en karaktär på ca 2 veckor på GW och finns ingen direkt rolig armor eller vapen på det iheller, inte många som vill hjälpa till och inte mycket socialt direkt, får spelare online också om man jämför med wow, det enda som är bra är att det är gratis i månaden.

Men vill du har nytt spel som verkar hel grymt så kolla antingen in Warhammer Online: Age of Reckoning eller Age of Conan.
Hoppas detta hjälpte dig lite iaf


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Skrivet av Fenix:

inget av dem. kör på Lord of the rings online

nej för fanken bara strul håls sig borta från detta vet ja


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Säger WoW, men även Guild Wars då jag kör båda
WoW är det jag spenderar mest tid med då de kostar och många av IRL polare lirar ju WoW. GW blir spelet som dras igång när man inte pallar att geeka WoW.

Men som dom säger ska man ha ett nytt spel så vänta med att köpa tills Warhammer online eller Age of Conan kommer. WoW kommer nog inte tömmas så allvarligt men det kommer nog vara många som överger det och börjar lira WAR eller AoC.

Medlem

Det enda man gör på WoW är ju att sitta framför datorn och tugga fradga men jag säger GW längtar sketa mycke tills GW 2 kommer
Desutom kostar ju GW inget och då kan man ju bara känna så här:
det var längesen jag spela GW dags att starta det då. Man behöver ju inte vänta så att man kan betala! :):up:


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Guild Wars har ok grafik och inga månadskostnader, däremot kostar expansions pengar och man når bara upp till lvl 20. Och det sämsta, du kan bara se andra spelare ute i vildmarken om du är i ett party.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av mosoloa1:

Guild Wars passar nog dig bäst...

Massor av roliga expansioner och snyggt är det också.
wow kan ju också vara kul om du har väldigt mycket fritid

edit: AOC kan vara värt att kika vidare på

Tack för tipset, tyvärr tillåter inte mina föräldrar att jag köper 18+ spel :'(

Va var det värsta jag hört nu får du vara lite rebellisk och säga imot dina föräldrar, spel som är råa är ju hur häftigt som hellst, jag skulle säga vänta till Age Of Conan kommer, och så får du säga åt dina föräldrar att inte bete sig så frikyrkligt, det är ett spel inte verklighet, att ha möjligheten att vara en biffig barbar och svinga ett gigantiskt svärd och hugga huvuden av sina motståndare gör ju hela kalaset roligare.. :heart:


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem

Precis, jag fick ju Duke Nukem 3D av mina föräldrar när det kom ut 97 och då var jag 10 år XD. Sätt bara hårt mot hårt så löser det sig

Medlem
Inaktiv
Inaktiv

Pirates of the burning sea? Många säger att det är helt tomt och att man måste springa unt i en stad helt ensam ibland, stämmer det? Hur många spelar det ungefär?

Inaktiv

Om man är arbetslös: Lineage 2. 5/5


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Lusen:

Blev WoW:)


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar