Medlem
WoW vs WAR

jag tycker att WAR verkar vara mer jobb med tex questerna, combat systemet mm. så WAR är nog mitt alternativ om jag inte hade massa irl kompisar som spelar WoW

Inaktiv

Kan ju vara svårt att säga vilket som är bäst med tanke på att Warhammer ej släppts ännu. Warhammer har nog potential att bli "bättre" än World of Warcraft men nja..

Medlem

same shit different name

Medlem
Skrivet av Hannu87:

same shit different name

nej det verkar inte vara samma spel, visst mycket liknar varandra men det är så mycket som är nytt i WAR. tex städerna kommer bli asgrymma i WAR när dom i WoW bara är proppade med massa folk som vill sälja sina rare saker. Det är mycket bättre stroy i WAR också men WoW har instancer som är svårslaget. På PvP sida så ligger WAR långt före med sin RvR men det är mest för att WAR sattsar på RvR. Questerna verkar vara mycket bättre för att NPCerna vet att du har tex dödat 50 björnar så att du inte behöver döda 30 st till som det är i WoW.

Medlem

men samma tråkiga och stela strider....fy helvete för det!

Medlem

Som alla nu säger här, "öh allt är fan snott ifrån WoW ju"
Men nej så är det inte, det är ett mmorpg spel. Och båda två är baserat på Fantasy så man kan inte säga att någon har snott något, allt är ju baserat på genren bara.


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Som alla nu säger här, "öh allt är fan snott ifrån WoW ju"
Men nej så är det inte, det är ett mmorpg spel. Och båda två är baserat på Fantasy så man kan inte säga att någon har snott något, allt är ju baserat på genren bara.

precis det är ju tex som två bilspel är det också snott från varandra? man åker ju bil i båda.

Visst kan striderna kanske bli lite stela men jag tror inte AoC kommer att lyckas med sina strider första gången heller men idén är bra så om man väntar tills dom har fått mer erfarenhet av det blir det nog bättre.

Medlem

Warcraft lär ju från WC2 ha tittat på Warhammer rätt mycket
bara att Warcraft är en lite snällare variant och kanske
förenklad.

Nu syftar jag på Warhammer som tabletop, inte på de mer
mediokra Warhammer titlar till PC som släpts genom tiderna...

Inaktiv
Skrivet av LitroXx:

Som alla nu säger här, "öh allt är fan snott ifrån WoW ju"
Men nej så är det inte, det är ett mmorpg spel. Och båda två är baserat på Fantasy så man kan inte säga att någon har snott något, allt är ju baserat på genren bara.

Precis! skulle snarare säga att det är w0w som stjäl från DaoC

men det är skitsamma för mig, bara det blir bättre spel i längden!


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem
Skrivet av Oxxen:
Skrivet av LitroXx:

Som alla nu säger här, "öh allt är fan snott ifrån WoW ju"
Men nej så är det inte, det är ett mmorpg spel. Och båda två är baserat på Fantasy så man kan inte säga att någon har snott något, allt är ju baserat på genren bara.

Precis! skulle snarare säga att det är w0w som stjäl från DaoC

men det är skitsamma för mig, bara det blir bättre spel i längden!

MMORPG 's behöver inte vara fantasy.

Massive
Multiplayer
Online
Role
Playing

Game


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Warcraft är ju när man bygger ihop dom där minifigurerna och färgar dom!
Det kommer det alltid vara för mej!
WoW tror jag är roligare!

Medlem

Du menar Warhammer på den övre va Lusen? ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Du menar Warhammer på den övre va Lusen? ^_^

Ja, sorry

Medlem

Man kan ju vänta tills war är släppt innan man antar saker.

gillar man r vs r så lär man börja spela war


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fantasy has been done, kom på nått nytt istället.
Åh förresten ni som vet att ni vet bättre än dom som vet. (hängde ni med där?) Har ni spelat den stängda betan eller? Eller hur kan ni sitta o säga att Warhammer kommer bli bättre?
Men vi får väl hoppas då att EA pumpar in rejält med pengar i war, så att dom kan hålla jämna steg med Blizzard.

Inaktiv
Skrivet av Benhard:

Fantasy has been done, kom på nått nytt istället.
Åh förresten ni som vet att ni vet bättre än dom som vet. (hängde ni med där?) Har ni spelat den stängda betan eller? Eller hur kan ni sitta o säga att Warhammer kommer bli bättre?
Men vi får väl hoppas då att EA pumpar in rejält med pengar i war, så att dom kan hålla jämna steg med Blizzard.

Jag misstänker att det har med pengar att göra. Folk har ju försökt med andra genrer, sci-fi etc, men eftersom de största spelen är fantasy så vill väl utvecklarna satsa på det för att ha en chans på marknaden.

Blizzard skulle må bra av lite konkurrens, då skulle de bli tvingade att släppa ett ännu bättre lir, inte mig emot. WoW är ett avslutat kapitel för mig. Jag har spenderat för många timmar med det redan :\

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

Warcraft lär ju från WC2 ha tittat på Warhammer rätt mycket
bara att Warcraft är en lite snällare variant och kanske
förenklad.

Nu syftar jag på Warhammer som tabletop, inte på de mer
mediokra Warhammer titlar till PC som släpts genom tiderna...

Tolkien var först med orcs.
Warhammer var först med gröna orcs.
Warcraft Orcs and Humans var först med gröna orcs i ett pc-spel.

Warcraft Orcs and Humans var en rätt bra kopia av Warhammer tabletop spelet.

Warcraft 2 var en perfekt kopia av Warhammer tabletop och Warhammer novellerna.

Warcraft 3 är ännu en kopia men denna gång tog dom wood elfs och gav dom darkelfs utseende och kallade dom nightelfs.
Bytte namn på Vampire Counts till the Scourge. Det är ingen slump att nästan alla monster i Warcraft finns med slående likhet redan i Warhammer tabletop game.

Så när folk säger att Warhammer Online har stulit något från WoW så är det nog så att WoW stulit det från Warhammer Fantasy Battles, och Warhammer Online baseras just på det spelet och därav många likheter mellan spelen.

Medlem

hm allts¨å älskar wow och spelar det för fullt men valde warhammer såklart för jag hoppas det är ännu bättre. När man läser om warhammer låter allt väldigt bra men allt faller sen ned för mig hur känslan är och det måste man spela spelet för att veta.
Hur som helst ni som köpt pre boxen och spelar betan hur flyter det och hur är det med känslan jämfört med wow? Känns det bättre eller stelare eller? All info välkommet:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar