Inaktiv
GW Vs WoW

nu jevlar e det dags att ta tag i denna fråga på riktigt tycker jag,. och enligt min mening tracka wow spelare på samma gång xD


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Medlem
Inaktiv

ja det vi ska göra är att ta upp för och nackdelar med båda spelen å sen gämnföra


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Inaktiv

Spelen är olika och tilltalar olika typer av människor?

Medlem

Pest eller kolera?

Inaktiv

kom igen nu var är den hatiska fanboy/fangirl skaran igentligen ? xD


signatur

thanks for standing still wanker ;)

jkw
Medlem

Hur ska man kunna jämföra så olika spel?

Medlem

wow = för gulligt
gw = bara allmänt kasst...

Inaktiv

thordan nu får du allt berätta vad som är kasst med GW


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Inaktiv

håller samtidigt med thordan en av anledingerna till att jag inte spelar wow är på grund av det grafiska delen,. ser ju ut som nåt man gjorde i lågstadiet xD


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Medlem

Testade på gw i någon vecka men fastnade aldrig för det, varken story, grafik eller spelmässigt... Vill ha mer spelare inblandade samtidigt i pvpn, nog en av de största svagheterna i gw. Sen känns det inte direkt unikt, markera, tryck på atttack/skill knappen osv.
Lite offtopic men saknar ett mmo där riktig skill krävs i pvp, körde Conquer Online förut och det är det enda mmo jag spelat där det krävs riktigt bra aim och reaktionsförmåga för att slåss. Synd bara att det är det mest korrupta spelet jag lirat...

jkw
Medlem

Jag skulle mer säga att Guild Wars är ett MMORPG med solo-mode.
Sedan World of Warcraft har börjat focusera allt mer och mer på PVP vilket suger.

Medlem

Fast hur suger det att WoW går mer åt PVP hållet? PVE är ju fortfarande starkast, bara kul att båda sortens spelare får saker att göra. Vad kunde man göra i PVP gentemot PVE för ett tag sen liksom?


signatur

Videomupp

jkw
Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast hur suger det att WoW går mer åt PVP hållet? PVE är ju fortfarande starkast, bara kul att båda sortens spelare får saker att göra. Vad kunde man göra i PVP gentemot PVE för ett tag sen liksom?

Det är i och för sig sant. Men att dom gör om klasser för att det ska passa i PVP stör mig. Varenda sak de har ändrat det senaste halvåret har vart för att balancera kring Arena liksom.

Lägg till fler battlegrounds och gör Resilience starkare istället tycker jag.

Inaktiv

jag tycker att alldeles fär många spel idag är inriktade på pvp


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Medlem

"WoW vs GW" var stort när dom släpptes båda spelen då båda hadde nästan lika stor spelar bas men några månader senare var det klart vem som vann den här fighten. 10 miljoner kan inte ha fel.

Inaktiv

wobbler du måste också tänka på att wow hade an ganska stor fördel med tanke på tidigare warcraft spel och gw var alldeles nytt ,. om både wow och gw hade varit helt nya spel så tror jag inte att det hade varit like stora skillnader med sålda spel


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Inaktiv

wow = sämst, grafik = år 1995, kostar för mycke
GW = grymt spel, grafik = bra för att vara online, gratis

Inaktiv
Skrivet av EA:

wow = sämst, grafik = år 1995, kostar för mycke
GW = grymt spel, grafik = bra för att vara online, gratis

Japp : D


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv
Skrivet av Wobbler!:

"WoW vs GW" var stort när dom släpptes båda spelen då båda hadde nästan lika stor spelar bas men några månader senare var det klart vem som vann den här fighten. 10 miljoner kan inte ha fel.

10 miljoner kanske inte har upptäckt sitt misstag, vem vet ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Båda är skit tycker jag.

Medlem

Jag spelar wow, har aldrig testat GW.

Medlem
Skrivet av ravenheart:

wobbler du måste också tänka på att wow hade an ganska stor fördel med tanke på tidigare warcraft spel och gw var alldeles nytt ,. om både wow och gw hade varit helt nya spel så tror jag inte att det hade varit like stora skillnader med sålda spel

Jo då WoW är ett "riktigt" MMO.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

för tillfället så ligger gw på 5 milj vilket inte alls är dåligt med tanke på att serien var alldeles ny när det kom


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Inaktiv

5 miljoner spelare som gw har kan nästan klassas som bättre än 10 miljoner med tanke på att gw inte hade nån föregångare


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Medlem

Nej, eftersom GW är gratis att spela så är det en fördel.

Medlem

WoW ser barnsligt ut, GW, känns mer gediget på något sätt...

Gen
Medlem

Det enda bra jag kan komma på med GW är grafiken. För WoWs grafik är verkligen outdated idag. Annars kändes GW väldigt konstigt. Om jag förstår det rätt så går det bara ut på att bli lvl 20 och sen PvPa med nån klan i all evighet.
Sen att varje utomhusområde är en instans var också lite underligt. Solospelande upp till 20 sen Grupp PvP. Är det allt?

WoW är ett bra MMORPG på många sätt men nu på senare tid så hör man bara gnäll på forumen och Blizzard gör allt för att alla ska bli glada vilket i princip gör spelet lite väl lätt. Frågan är om expansionen kommer att släta ut alla missar som begåtts i och med patch 2.3 och 2.4.

Medlem

Att hävda att grafiken i WoW är outdated stämmer inte för fem öre. Grafiken är ett medvetet (och smart) drag från Blizzard då det tillåter fler att spela även om de har lite äldre datorer. Sen att man inte gillar stilen är en helt annan sak.

jkw
Medlem

Vad jag inte förstår är hur Guild Wars en får kallas MMORPG när man inte möter folk ute i världen? Det är som ett MSGWMP (Massive Solo Game With Multiplayer Possibility).

Skriv svar