Världskrig 2 Online

Medlem
Världskrig 2 Online

Minns du gamla WW II Online, numera Battleground Europe? Rencenseras i Armchari General. Om du lirat detta tidigare så rekommenderar jag att du prövar det igen med senaste patchen.

Ful grafik men vissa uppväger grafiken.

Jag vet, det är usel kvalitet på filmen. Själv filmade jag inte, men jag var ett av planen längst fram som blev nedskjutna innan målet.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

hmm, har de fixat till så att kontrollerna blivit lättare? Spelade en 2-veckorstrial för ett bra tag sen och då var man nästan tvungen att ha joystick för att kunna styra fordonen ordentligt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

det jag störde mig mest på var 64-begränsningen att man max kunde se 64 pers samtidigt oavsett om de var allierade eller fiender. Förhoppningsvis är det fixat.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag har provat det ett antal ggr, Vill verkligen tycka om det, Men det går bara inte. Pga att man kan springa i 2 timmar, och så hittar man någon, sen pang är man död. och om man dödar dom så tar det ca 4 timmar att hitta nästa person. Säkert roligare om man är insatt i det och så.

Medlem

finns det någon aktiv och organiserad svensk eller engelskbaserad squad som någon vet av?

har avnjutit wwiio vid några tillfällen och har ett sug att starta upp igen. har tillomed beställt spelet för 29kr

spelet är bedrövligt tråkigt om man spelar själv men går man med i en bra squad så förvandlas det till ett av de absolut bästa onlinespel som gjorts!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vet inte om nordland e aktivt fortfarande.
Det var ett trevligt gäng som var kul att spela ihop med.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Verkar ganska kul faktist. Dock har jag just nu inget Visa-kort som jag kan använda. Varför ska de alltid kräva kreditkort vid trials?!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

finns en grupp som kallar sig (orginellt nog) för 101st airbourne.
250 medlemmar spridda över hela världen. Verkar köra riktigt seriöst. Tydligen försöker de koncentrera sig på luftburna operationer och främst paradrops!
tänker ni testa så fråga efter dem.

ja trialen kräver visakort men spelet kostar 59kr inkl frakt på webbhallen och då ingår ju 30 dagar gratis
kräver iof också visa men du får ordna ett sånt då!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Vad gäller ww2ol så är det, för mig, det absolut bästa online spelet som har tillverkats!

Tröskeln för att komma igång är dock väldigt hög då spelet har som mål att vara så realistisk som möjligt.

Ta t.ex. att spel planen inte har några gränser utan sträcker sig ifrån England/Frankrike in i Tyskland med "riktiga" geografiska avstånd.

Men som sagt ovan, gå in i en squad om du skall spela då blir spelet helt fantastiskt!

Jag har spelat detta spel sedan 2002 och tänkte därför ge lite info om hur det fungerar:

Spelet baserar sig på WW2 och då västfronten. Tyskland mot England och Frankrike.

Respektive land har ett High Command som styr vilka attacker som skall genomföras, vad som skall försvaras etc. Detta är spelare som genomgår en speciell "träning" för att få bli medlem i High Command. Deras uppgift är att agera generaler eller annat.

Utrustningen som används är: Båtar, Luftvärn, Pansarvagnar, Infanteri, flygplan, Pansarkanoner, lastbilar, spanigsfordon, etc. etc. för att uppnå målet att ta över motståndarens städer och territorier.

En spelomgång kan sträcka sig ifrån 4 veckor upp till 4 månader helt baserat på om man lyckas erövra motståndarens städer.

Alla flygplan, båtar, stridsvagnar, gevär, etc. försöker vara så nära verkligheten som möjligt vad avser balistik, pansar, hastighet, svängradie, etc.

Spelet består av ett antal divisionder som har brigader. Dessa divisioner kan slås ut om de blir inringade och inte kaqn retirera vilket gör watt stora hål i frontlinjen kan uppkomma. Efer ett antal timmar så återkommer dock den utslagna divisionen in i spelet igen och kan användas för att täpp till hålen.

Hur spelar man då?
De 99,99% av de som spelar spelet spelar som vanliga spelare och ingår inte i någon High Command då det innebär mycket att sitta framför en karta och försöka tänka ut vad somskall attackeras och vad som skall försvaras.
Man väljer vilken sida man vill spela och väljer om man vill spela som flygvapen, flotta eller armé. (Detta kan bytas hela tiden medans man spelar)

Man får "rank" baserat på hur många man har dödat eller hur mycket man har erövrat. Baserat på rank kan man sedan använda lite bättre utrustning.

Under spelets gång (4 veckor till 4 månader) så utveklar respektive sida nyare vapen (tyskland får t.ex. på slutet tillgång till Tiger stridsvagnar) som sedan kan användas.

En attack går för det mesta till så att några hundra personer samlas på ett ställe där man samlar ihop stridsvagnar, lastbila, kanoner, etc. och sedan kör man in mot attackmålet som alltid är en stad. Det finns inte hur mycket stridsvagnar, kanoner, infanteri, etc som helst utan varje brigad har ett begränsat antal stridsvagnar (t.ex. det finns max 3 Tigrar i varje brigad)

När attacken startar så försöker man ta över baser i staden och till slut erövra en kommando bunker.

En attack kan ta allt ifrån 20 minuter (Väl planerad överraskingsattack) till 3 dagar.

Hur som helst, spelet har inte världens bästa grafik, men den har något som skiljer den otroligt mycket ifrån andra spel och det är känslan av verklighet! Helt suverän!

Om någon skulle vilja prova ett WW2 spel som är baserad på verkligheten prova ww2ol (www.ww2online.com) där kan man ladda ner spelet och testa det på sin dator (Inga motståndare då) och sedan köpa en licensnyckel och börja spela online.

Vad gäller squads så finns det hur många som helst. Min squad spelar enbart Tyskland och vi har just nu 970 stycken medlemmar.

Så mitt råd till den som vill testa, ge spelet din tid i ca 2 veckor så du kan bilda dig en uppfattning om hur det funkar. (gratis i två veckor)

Har du fastnat för det så kan man sedan betala med visa, mastercard eller eurocard!

Medlem
Skrivet av carolusx:

Vad gäller ww2ol så är det, för mig, det absolut bästa online spelet som har tillverkats!

Tröskeln för att komma igång är dock väldigt hög då spelet har som mål att vara så realistisk som möjligt.

Ta t.ex. att spel planen inte har några gränser utan sträcker sig ifrån England/Frankrike in i Tyskland med "riktiga" geografiska avstånd.

Men som sagt ovan, gå in i en squad om du skall spela då blir spelet helt fantastiskt!

Jag har spelat detta spel sedan 2002 och tänkte därför ge lite info om hur det fungerar:

Spelet baserar sig på WW2 och då västfronten. Tyskland mot England och Frankrike.

Respektive land har ett High Command som styr vilka attacker som skall genomföras, vad som skall försvaras etc. Detta är spelare som genomgår en speciell "träning" för att få bli medlem i High Command. Deras uppgift är att agera generaler eller annat.

Utrustningen som används är: Båtar, Luftvärn, Pansarvagnar, Infanteri, flygplan, Pansarkanoner, lastbilar, spanigsfordon, etc. etc. för att uppnå målet att ta över motståndarens städer och territorier.

En spelomgång kan sträcka sig ifrån 4 veckor upp till 4 månader helt baserat på om man lyckas erövra motståndarens städer.

Alla flygplan, båtar, stridsvagnar, gevär, etc. försöker vara så nära verkligheten som möjligt vad avser balistik, pansar, hastighet, svängradie, etc.

Spelet består av ett antal divisionder som har brigader. Dessa divisioner kan slås ut om de blir inringade och inte kaqn retirera vilket gör watt stora hål i frontlinjen kan uppkomma. Efer ett antal timmar så återkommer dock den utslagna divisionen in i spelet igen och kan användas för att täpp till hålen.

Hur spelar man då?
De 99,99% av de som spelar spelet spelar som vanliga spelare och ingår inte i någon High Command då det innebär mycket att sitta framför en karta och försöka tänka ut vad somskall attackeras och vad som skall försvaras.
Man väljer vilken sida man vill spela och väljer om man vill spela som flygvapen, flotta eller armé. (Detta kan bytas hela tiden medans man spelar)

Man får "rank" baserat på hur många man har dödat eller hur mycket man har erövrat. Baserat på rank kan man sedan använda lite bättre utrustning.

Under spelets gång (4 veckor till 4 månader) så utveklar respektive sida nyare vapen (tyskland får t.ex. på slutet tillgång till Tiger stridsvagnar) som sedan kan användas.

En attack går för det mesta till så att några hundra personer samlas på ett ställe där man samlar ihop stridsvagnar, lastbila, kanoner, etc. och sedan kör man in mot attackmålet som alltid är en stad. Det finns inte hur mycket stridsvagnar, kanoner, infanteri, etc som helst utan varje brigad har ett begränsat antal stridsvagnar (t.ex. det finns max 3 Tigrar i varje brigad)

När attacken startar så försöker man ta över baser i staden och till slut erövra en kommando bunker.

En attack kan ta allt ifrån 20 minuter (Väl planerad överraskingsattack) till 3 dagar.

Hur som helst, spelet har inte världens bästa grafik, men den har något som skiljer den otroligt mycket ifrån andra spel och det är känslan av verklighet! Helt suverän!

Om någon skulle vilja prova ett WW2 spel som är baserad på verkligheten prova ww2ol (www.ww2online.com) där kan man ladda ner spelet och testa det på sin dator (Inga motståndare då) och sedan köpa en licensnyckel och börja spela online.

Vad gäller squads så finns det hur många som helst. Min squad spelar enbart Tyskland och vi har just nu 970 stycken medlemmar.

Så mitt råd till den som vill testa, ge spelet din tid i ca 2 veckor så du kan bilda dig en uppfattning om hur det funkar. (gratis i två veckor)

Har du fastnat för det så kan man sedan betala med visa, mastercard eller eurocard!

Tackar för den välinformerande beskrivningen!

Medlem

verkar dock som battlegound Europe dött... sidan har vart nere
att tag nu för mig iaf...

Medlem

Nej, det är inte dött. Det beror på detta :

"Swedish telecom operator Telia and U.S.-based connectivity provider Cogent
Communications have gotten into an ugly spat and have stopped
interconnecting, according to some of my sources in the telecom business.
What this essentially means is that Telia's DSL customers could have trouble
seeing Cogent-connected web services. Telia, now part of TeliaSonera is one
of the largest networks in Europe."

http://gigaom.com/2008/03/14/the-telia-cogent-spat-could-ruin...

Hoppas verkligen att det kommer igång igen snart!!

Medlem

Cool med allt de där xD


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Inaktiv

Verkar riktigt fint spel, har dock inte hajat en sak, betalar man en månadsavgift eller en "engångslicens"?

Och hemsidan (www.ww2ol.com) "finns" ju inte?


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

Pröva denna länk http://www.wwiionline.com/scripts/wwiionline/be_info.jsp

Du får 14 dagars trial först, ska du sen fortsätta lira så måste du köpa spelet och sen pröjsa en månadsavgift.

1
Skriv svar