Guild Wars frågor (PvE?)

Inaktiv
Guild Wars frågor (PvE?)

Har lite frågor angående GW som jag skulle uppskatta att få besvarade

1. Är GW mycket mer PvP än PvE? Spelade upp en Monk till 20 när GW släpptes och på den tiden kändes det som om allt cirkulerade kring PvP. Är det så nu också, med alla expansions och allt?

2. Kan man satsa endast på PvE? finns det PvE guilds osv?

3. Eftersom gear tydligen inte är så viktig i GW (t.ex. jämfört med WoW) vad är då meningen/syftet med PvE? (d.v.s. vad är belöningen)

4. Är level cap fortfarande 20?

5. Hur fungerar PvE instanserna, är de alla typ lika svåra eller är det stor svårighetskillnad? Krävs attunes till vissa?

6. Spelar man PvE max 5 personer eller finns det instanser anpassade för fler än så?

7. Är det lätt att hitta människor till instanser eller är det som WoW, minst en timme för att hitta människor som ändå måste dra precis när man börjat :/ (eller är det snarare så att man joinar guild som lirar PvE?)

8. Vad är det största/viktigaste man ändrat eller lagt till med de senaste expansionerna? Missar man mycket (PvE-relaterat) om man kör GW utan nån expansion (om det nu går)?

Är som ni kanske märker nästan bara intresserad av PvE så vill veta så mycket som möjligt om det innan jag börjar spela igen.

Uppskattar alla svar/kommentarer, tack på förhand! :heart:

Medlem
Skrivet av reta:

Har lite frågor angående GW som jag skulle uppskatta att få besvarade

1. Är GW mycket mer PvP än PvE? Spelade upp en Monk till 20 när GW släpptes och på den tiden kändes det som om allt cirkulerade kring PvP. Är det så nu också, med alla expansions och allt?

2. Kan man satsa endast på PvE? finns det PvE guilds osv?

3. Eftersom gear tydligen inte är så viktig i GW (t.ex. jämfört med WoW) vad är då meningen/syftet med PvE? (d.v.s. vad är belöningen)

4. Är level cap fortfarande 20?

5. Hur fungerar PvE instanserna, är de alla typ lika svåra eller är det stor svårighetskillnad? Krävs attunes till vissa?

6. Spelar man PvE max 5 personer eller finns det instanser anpassade för fler än så?

7. Är det lätt att hitta människor till instanser eller är det som WoW, minst en timme för att hitta människor som ändå måste dra precis när man börjat :/ (eller är det snarare så att man joinar guild som lirar PvE?)

8. Vad är det största/viktigaste man ändrat eller lagt till med de senaste expansionerna? Missar man mycket (PvE-relaterat) om man kör GW utan nån expansion (om det nu går)?

Är som ni kanske märker nästan bara intresserad av PvE så vill veta så mycket som möjligt om det innan jag börjar spela igen.

Uppskattar alla svar/kommentarer, tack på förhand! :heart:

1. - Visst är det mycket PvP men PvE delen är väldigt stor den med. Själv kör jag mest PvE. Alla Expantioner medförde nya PvE delar och nya klasser och skills som man kan avända i PvE och PvP. Fast Nightfall och Factions är mer fristående kampanjer du behöver alltså inte originalkampanjen för att spela dessa. Den nyaste delen (Eye of the North) är en expantion så du behöver någon av de första delarna för att få spela det.

2. - Visst kan du enbart satsa på PvE. Har du flera av kampanjerna finns det hur mycket som hellst att göra

3. - Belöninen är snarare ett unikt utseende snarare än überstats då alla highend prylar har samma stats.

4. - Ja

5. - Alla områden (vissa undantag) förutom städerna är instanser. Självklart är det stor variation på instanserna. Allt från galet svårt till jättelätt.

6. - Oftast är max storleken på en grupp 8 spelare. Dessa kan vara dina guildpolare eller någon du teamt ihop med i någon stad eller liknande. Fast du behöver inte spela med andra, utan du kan ta med sk. henchmen att fylla ut din grupp med. Och i och med Nightfall kampanjen så kom det så kallade heroes. Dessa är förbättrade henchmen du kan utrusta själv och välja vilka skills de ska använda.

7. - Oftast är det ganska lätt hitta folk att spela med. Folk man joinar tillfälligt kan vara ett lotteri antar att det är samma som i wow. Roligast är såklart att spela med guildpolarna. Förutsätter att man är med i ett guild förståss

8. - Som jag skrev tidiagre består GW av tre oberoende kampanjer och en expantion.

* Prophecies, den första delen. Kul kampanj och inlärningskurvan är ganska lång.

* Factions, andra delen. Lite med PvP inriktad och två nya klasser. Nya skills till alla klasser, Assassin och Ritualist. Något kortare kampanj och kortinlärningskurva.

* Nightfall, tredje delen. Införandet av heroes. Två nya klasser, Paragon och Dervish. Nya skills till alla klasser. Lång och utmanande kampanj.

* Expantionen, Eye of the North. Du måste ha någon av de tidigare kampanjerna för att spela detta. Bara PvE i denna delen och svårare områden i denna delen. Även nya heroes i denna del. Ganska kort del men mycket utmanande på vissa ställen.

Länktips Där finns allt som är värt att veta om Guild Wars 8)

Hoppas det hjälpte


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av maniac:
Skrivet av reta:

Har lite frågor angående GW som jag skulle uppskatta att få besvarade

1. Är GW mycket mer PvP än PvE? Spelade upp en Monk till 20 när GW släpptes och på den tiden kändes det som om allt cirkulerade kring PvP. Är det så nu också, med alla expansions och allt?

2. Kan man satsa endast på PvE? finns det PvE guilds osv?

3. Eftersom gear tydligen inte är så viktig i GW (t.ex. jämfört med WoW) vad är då meningen/syftet med PvE? (d.v.s. vad är belöningen)

4. Är level cap fortfarande 20?

5. Hur fungerar PvE instanserna, är de alla typ lika svåra eller är det stor svårighetskillnad? Krävs attunes till vissa?

6. Spelar man PvE max 5 personer eller finns det instanser anpassade för fler än så?

7. Är det lätt att hitta människor till instanser eller är det som WoW, minst en timme för att hitta människor som ändå måste dra precis när man börjat :/ (eller är det snarare så att man joinar guild som lirar PvE?)

8. Vad är det största/viktigaste man ändrat eller lagt till med de senaste expansionerna? Missar man mycket (PvE-relaterat) om man kör GW utan nån expansion (om det nu går)?

Är som ni kanske märker nästan bara intresserad av PvE så vill veta så mycket som möjligt om det innan jag börjar spela igen.

Uppskattar alla svar/kommentarer, tack på förhand! :heart:

1. - Visst är det mycket PvP men PvE delen är väldigt stor den med. Själv kör jag mest PvE. Alla Expantioner medförde nya PvE delar och nya klasser och skills som man kan avända i PvE och PvP. Fast Nightfall och Factions är mer fristående kampanjer du behöver alltså inte originalkampanjen för att spela dessa. Den nyaste delen (Eye of the North) är en expantion så du behöver någon av de första delarna för att få spela det.

2. - Visst kan du enbart satsa på PvE. Har du flera av kampanjerna finns det hur mycket som hellst att göra

3. - Belöninen är snarare ett unikt utseende snarare än überstats då alla highend prylar har samma stats.

4. - Ja

5. - Alla områden (vissa undantag) förutom städerna är instanser. Självklart är det stor variation på instanserna. Allt från galet svårt till jättelätt.

6. - Oftast är max storleken på en grupp 8 spelare. Dessa kan vara dina guildpolare eller någon du teamt ihop med i någon stad eller liknande. Fast du behöver inte spela med andra, utan du kan ta med sk. henchmen att fylla ut din grupp med. Och i och med Nightfall kampanjen så kom det så kallade heroes. Dessa är förbättrade henchmen du kan utrusta själv och välja vilka skills de ska använda.

7. - Oftast är det ganska lätt hitta folk att spela med. Folk man joinar tillfälligt kan vara ett lotteri antar att det är samma som i wow. Roligast är såklart att spela med guildpolarna. Förutsätter att man är med i ett guild förståss

8. - Som jag skrev tidiagre består GW av tre oberoende kampanjer och en expantion.

* Prophecies, den första delen. Kul kampanj och inlärningskurvan är ganska lång.

* Factions, andra delen. Lite med PvP inriktad och två nya klasser. Nya skills till alla klasser, Assassin och Ritualist. Något kortare kampanj och kortinlärningskurva.

* Nightfall, tredje delen. Införandet av heroes. Två nya klasser, Paragon och Dervish. Nya skills till alla klasser. Lång och utmanande kampanj.

* Expantionen, Eye of the North. Du måste ha någon av de tidigare kampanjerna för att spela detta. Bara PvE i denna delen och svårare områden i denna delen. Även nya heroes i denna del. Ganska kort del men mycket utmanande på vissa ställen.

Länktips Där finns allt som är värt att veta om Guild Wars 8)

Hoppas det hjälpte

Tack för dina svar! Japp, det hjälpte
Cheers!

1
Skriv svar